2013-08-24, 16:30
Bannlyst
Du måste vara efterbliven, det finns två trådar klistrade precis över din tråd. Det här innebär att det finns ett klart skäl till varför du har misslyckats med dina studier, snälla sluta slösa skattemedel för att du inte vet vad du ska göra med livet, acceptera att det finns en gräns för vad du kan klara av.

https://www.flashback.org/t221419

Edit: den är ju bara 350 sidor lång så jag förstår varför du missade den.
2013-08-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
Du måste vara efterbliven, det finns två trådar klistrade precis över din tråd. Det här innebär att det finns ett klart skäl till varför du har misslyckats med dina studier, snälla sluta slösa skattemedel för att du inte vet vad du ska göra med livet, acceptera att det finns en gräns för vad du kan klara av.

https://www.flashback.org/t221419

Edit: den är ju bara 350 sidor lång så jag förstår varför du missade den.

Din smutsiga zigenare, jag har betalar mer skatt till staten än vad du någonsin kommer göra. Hur vågar du ens uttala dig om vad jag har för begränsningar. Om jag inte hade studerat 1 av Sveriges svåraste utbildningar samtidigt som har jobbar och driver eget hade jag förstått ditt idiotiska inlägg.

Tänk efter nästa gång, har du inget snällt att säga så säg det inte. Vill du gärna försöka förnedra en person så kan du fundera på vad du har för problem alternativt hänga dig själv.

Ytterligare så svara inte gärna: "om du jobbar och driver eget, varför ska du ha pengarna", jo eftersom räntan är äckligt låg på dessa lån så man kan investera dem och få en bra avkastning på dem.

Idiot
2013-08-24, 17:28
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireTraktor
Din smutsiga zigenare, jag har betalar mer skatt till staten än vad du någonsin kommer göra. Hur vågar du ens uttala dig om vad jag har för begränsningar. Om jag inte hade studerat 1 av Sveriges svåraste utbildningar samtidigt som har jobbar och driver eget hade jag förstått ditt idiotiska inlägg.

Tänk efter nästa gång, har du inget snällt att säga så säg det inte. Vill du gärna försöka förnedra en person så kan du fundera på vad du har för problem alternativt hänga dig själv.

Ytterligare så svara inte gärna: "om du jobbar och driver eget, varför ska du ha pengarna", jo eftersom räntan är äckligt låg på dessa lån så man kan investera dem och få en bra avkastning på dem.

Idiot

Men.. har du något slags problem eller? Det finns en klistrad tråd som du har missat. Där finns svaret på din fråga. Det går inte att betala tillbaka, men om du klarar de poäng du ska klara så får du möjlighet till nytt studiemedel. Det spelar ingen roll om det är gamla eller nya poäng du tar. Du pluggar alltså vidare och en bit in på terminen får du fortsatt studiemedel.
2013-08-24, 17:34
Bannlyst
Citat:

Idiot

Några saker du har missat

Först och främst kikar vi här

http://www.csn.se/hogskola/hur-mycket-kan-du-fa/inkomst-fribelopp/1.2568

Du har om du har ett bra eget företag en inkomst långt över denna, även om du inte tar någon lön eller utdelning är det ju idiotiskt att gå en av "Sveriges svåraste utbildningar om du bara vill ha det som investmentmöjlighet.

Du är alltså efterbliven på minst 2 sätt.
2013-08-24, 17:34
Medlem
Citat:
Din smutsiga zigenare, jag har betalar mer skatt till staten än vad du någonsin kommer göra.
-------------

Idiot

Men om du tjänar så mycket att du betalat mer skatt än vad han tjänar på en livstid så borde CSN lånet vara nästan obefintligt så varför skulle du behöva de för att investera?

Snälla skäm inte bort dig mer.
2013-08-24, 18:42
Medlem
Notera att jag skrev "har tjänat" och inte kommer tjäna, det skulle inte vara extremt orättvist med den jämförelsen.

FYI så är räntan på ett CSN lån cirka 1,5 %. Har jag en avkastning på 10 % på de pengarna gör jag en vinst på pengar jag inte skulle ha ? Sen skadar det inte att få tillbaka skattepengar i form av bidrag så du och din familj inte drar nytta av det jag tjänat in.

Sen att du är så dum att du skulle neka pengar som du kan tjäna mer pengar på är ditt problem. Äckliga värdelösa zigenar parasit.
2013-08-24, 18:49
Medlem
Citat:
Några saker du har missat

Först och främst kikar vi här

http://www.csn.se/hogskola/hur-mycket-kan-du-fa/inkomst-fribelopp/1.2568

Du har om du har ett bra eget företag en inkomst långt över denna, även om du inte tar någon lön eller utdelning är det ju idiotiskt att gå en av "Sveriges svåraste utbildningar om du bara vill ha det som investmentmöjlighet.

Du är alltså efterbliven på minst 2 sätt.

En till zigenare ser jag.

Lyssna nu så kanske du lär dig något. Oavsett vad jag har för inkomst så är bidrag + lån en direkt vinst.

Vidare om du inte förstår varför man utbildar sig visar bara prov på hur äckligt WT du är. Det finns nivåer för hur mycket pengar man kan dra in. Något du inte verkar förstå.
2013-08-24, 18:52
Bannlyst
Citat:
En till zigenare ser jag.

Lyssna nu så kanske du lär dig något. Oavsett vad jag har för inkomst så är bidrag + lån en direkt vinst.

Vidare om du inte förstår varför man utbildar sig visar bara prov på hur äckligt WT du är. Det finns nivåer för hur mycket pengar man kan dra in. Något du inte verkar förstå.

Jag skrev 1.9 på HSP och är utbildad, du verkar helt efterbliven vilket också visar sig i att jag är samma "zigenare" som du skrev till första gången och du misslyckas med din skolgång.
2013-08-24, 18:55
Medlem
Nu ska jag förklara för de som vill påpeka något av det jag skrivit i de senaste inläggen. Då kanske vi kan gå vidare med frågan jag ställde i början.

Lån + bidrag =
1. Mer pengar för mig att göra mig av med på olika sätt (investera i värdepapper)
2. Inte behöva jobba lika mycket på nuvarande arbetsplats
3. Mer tid för att vidareutveckla mitt AB samt ta in mer uppdrag.
4. Mer tid för studier (som resulterar i mer välbetalda uppdrag)
5. Mer tid för andra nöjen
2013-08-24, 18:58
Bannlyst
Citat:
Nu ska jag förklara för de som vill påpeka något av det jag skrivit i de senaste inläggen. Då kanske vi kan gå vidare med frågan jag ställde i början.

Lån + bidrag =
1. Mer pengar för mig att göra mig av med på olika sätt (investera i värdepapper)
2. Inte behöva jobba lika mycket på nuvarande arbetsplats
3. Mer tid för att vidareutveckla mitt AB samt ta in mer uppdrag.
4. Mer tid för studier (som resulterar i mer välbetalda uppdrag)
5. Mer tid för andra nöjen

Du skall fortfarande ställa frågan i andra tråden.
2013-08-24, 19:02
Medlem
Antts avatar
Citat:
Notera att jag skrev "har tjänat" och inte kommer tjäna, det skulle inte vara extremt orättvist med den jämförelsen.

FYI så är räntan på ett CSN lån cirka 1,5 %. Har jag en avkastning på 10 % på de pengarna gör jag en vinst på pengar jag inte skulle ha ? Sen skadar det inte att få tillbaka skattepengar i form av bidrag så du och din familj inte drar nytta av det jag tjänat in.

Sen att du är så dum att du skulle neka pengar som du kan tjäna mer pengar på är ditt problem. Äckliga värdelösa zigenar parasit.
Du påstår dig själv vara någon slags höginkomsttagare och översittare, samtidigt gnäller du över att du inte kan få studiemedel (pengar som är ämnade för de som annars inte skulle ha råd att studera). Du utnyttjar systemet för din egen vinning, och sedan vågar du kalla en annan människa för parasit.

Tips: Lär dig hur sökfunktionen (alternativt Google) fungerar, lär dig läsa dig till information, lämna Flashback och kom aldrig mer tillbaka.
2013-08-24, 19:06
Medlem
Citat:
Jag skrev 1.9 på HSP och är utbildad, du verkar helt efterbliven vilket också visar sig i att jag är samma "zigenare" som du skrev till första gången och du misslyckas med din skolgång.

Jag skiter i vad du skrivit på ett standardiserat test eller vad du har för värdelös utbildning.

Min skolgång blir först misslyckad då jag inte avklarat den och ger upp.

Din hjärnkapacitet är begränsad då du inte förstår vad en fråga efterfrågar. Ett vettigt svar som du inte verkar kunna ge.

Sluta svara, du har inte kunnat ge ett svar på min fråga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in