Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
På detta forum är det Antifeministerna som styr. Feminism anses nästan vara likställt med ondska och kvinnor ses ner på generellt. Generaliseringarna är många och hårda.
https://www.flashback.org/t2102371
Läs. Feminism är ondska - ett sätt att förtrycka män historiskt.
Citat:
Därför vill jag fråga. Vad står egentligen antifeminister för? Nu skulle jag alltså önska att ni tänkte lite utöver all klagan och hat som man vanligtvis ser yttrat här i trådarna.
Min främsta fråga är om ni vill skapa ökad jämställdhet, fast med fokus på båda könen?
Min främsta fråga är om ni vill skapa ökad jämställdhet, fast med fokus på båda könen?
Jag som jag (antifeminist???) vill att sinnessjuka kvinnor med sinnessjuka motiv ska sluta försöka skaffa sig fördelar och trycka ner och utnyttja mäns ridderlighet. Kvinnor är inte änglar eller små oskyldiga varelser som behöver beskyddas. I ett jämställt samhälle så är det lika rätt och skyldigheter som gäller men feministerna siktar bara in sig på rättigheter för kvinnor och skyldigheter för män precis som kvinnor gjort i alla tider. Feminism, kan man säga, är ett försök att systematiskt kontrollera och kedja män med skam och skuldbeläggning. Det är fan dags att ni slutar glida runt på en räkmacka dock och VÄXER UPP.
Citat:
Eller menar ni att vi borde gå tillbaka till ett samhälle där män automatiskt får bestämma över kvinnor och kvinnor blir hårt förtryckta, utsatta för våld och sällan skyddade av lagen? Menar ni att kvinnor inte borde ha samma utvecklingsmöjligheter som män? Att kvinnor bör förpassas till hemmen?
Detta har aldrig skett din stackars hjärntvättade sate. Tvärtom är det så att vi som män idag kan vara glada att falska anklagelser om ensidigt våld i hemmet (vilket är tokerier i de flesta fall såklart) INTE leder till offentlig prygling eller hängning som det gjorde förr i tiden.
Kvinnor har blivit daddade och jollrade med så länge att det är helt sjukt och NEJ, tillbaks till köken är det sista stället jag vill se er. Istället, sluta hänga över era mäns axlar med vädjande rådjursögon och ta er ut och arbeta och skaffa en hobby eller något. Varför inbillar du dig som feminist att min roll som man är att skydda dig som kvinna och hålla dig i handen genom hela livet för? Gör något av ditt eget liv så slipper du gnälla till mig om mina skyldigheter att slussa dig fram i livet som en späd liten ros.
Citat:
Övriga frågor kring vad ni står för:
Vilken politisk inriktning har ni?
Vilken politisk inriktning har ni?
Miljöpartist.
Citat:
Finns det miljöfrågor som ni anser vara viktiga?
Finns det något särskilt ni stödjer, ex Amnesty?
Finns det något särskilt ni stödjer, ex Amnesty?
Jag äger några hektar regnskog bland annat.
Citat:
Finns det någon som är antifeminist och vegetarian?
Äter bara vilt som jag själv jagat. Större delen av kosten är vegetarisk således.
Citat:
Övrigt:
Likställer ni kvinnor med feminister?
Likställer ni kvinnor med feminister?
Jag likställer feminister med nazister och andra människohatande grupperingar som förnekar andra människor deras grundläggande mänskliga och demokratiska värde.
Citat:
Förstår ni att inte alla feminister står för de mest extrema feministiska åsikterna?
Jo. Jag förstår också att alla nazister inte hatar judar eller muslimer utan kanske bara mer hänger på polarna för att det är lite tufft sådär.
Det gör dock inte åsikterna och det bakomliggande hatet i ideologin mindre förkastlig. Det är heller inte en bra grund till gemensam respekt eftersom jag uppfattar "de goda" feministerna som de tysta eller ignoranta tyskarna i nazismens Tyskland: svaga, ömkansvärda och sinnesförvirrade.
Senast redigerad av milofo 2013-03-15 kl. 07:50.
Senast redigerad av milofo 2013-03-15 kl. 07:50.
Visst har jag mina empatiska stunder då jag tycker synd om er mansvalpar, men snabbt återfinner jag fokus på uppgiften och släpper sådana hämmande känslohinder.