2013-08-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Intressant Sovvandring. Det kanske är jag eller någon annan som kommit med fel info, något ösregn var det inte frågan om utan småregnigt( duggregn), ber om ursäkt för det isåfall. Att Anna-Lena attackerades först måste vi se som en möjlighet också. Tänk om hon hade något snedsteg (otrohetsaffär) med någon och att GM stod och väntade bakom buskarna med en kniv i handen och pojken kommer gåendes och ser det, han är påväg att sabba planen.

Jag tror inte på riktigt att GM ska ha stått och väntat där polismannen står i efterlystklippet, kan han ha stått där första mordet skedde? Oavsett vilket så är det lite lustigt att både Anna-Lena och Mohammed var sena och bägge blir knivhuggna!
Det är lugnt.
Jag mejlade SMHI idag för nederbördsdiagram vid tillfället, och dom svarade på en gång men kunde inte hjälpa, dom började med nederbördsdiagram 1 okt 2005.
Det kan finnas någon avdelning på Kommunen i Linköping som har koll på nederbörden den dagen.

En riktigt rekonstruktion skulle vara till stor hjälp.
Citera
2013-08-23, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Hej på er alla!

Jag är också med i gruppen om jag får, men vad exakt innebär det?

Vad anser ni grabbar (för det är väl bara grabbar som är fast på sånt här) att ett lämpligt straff vore? Jag menar vad ni anser rent personligen, inte vad ni tror att en domstol skulle döma till. Nu kanske jag flyttar diskussionen bort från väldigt praktiska frågor till en mer moralfilosofisk sådan, men va fan.

Själv anser jag att döden är det enda rimliga straffet.
Välkommen, jag vet inte riktigt vad det innebär. Att vi engagerar oss lite och stör dom som bestämmer för att se om vi kan komma närmare sanningen och kanske hittar GM.
När jag mår dåligt vill jag gå lös på GM med en slö Mora-kniv en gång i veckan, kanske hälla lite salt i såren efter?
Mohammed blev bara 8 år.
Senast redigerad av sovvandring 2013-08-23 kl. 20:10.
Citera
2013-08-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Hmm.. Jävligt smart tänkt. Givetvis borde det vara så det BO nr2 har blodspår från BO nr 1.
Typ vid knivhugg1,2,3 borde ju blod definitivt finnas från BO1 i ingångshålen.

Är det därför som polisen verkar så tvärsäkra på att Mohammed mördades först? Att dom hittad Ms blod på/i Anna Lena?
Vem och vad ska man tro på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12047199.ab
”Svenson mördades troligen för att hon såg mordet på pojken.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10496020.ab
"Polisen vet att mördaren först gav sig på den 56-åriga Anna-Lena Svensson och högg ner henne med en kniv. Svårt skadad i mellangärdet föll hon ihop på gatan och vittnen har berättat hur dom hörde hur den lilla pojken Mohammed Ammouri skrek: Hjälp, hjälp " Plötsligt tystnade han."
Fråga:
Varför är det inte Anna-Lena som skriker om hon nu ser knivhuggen?

Jag är tveksam till att man hinner börja skrika om man blir överrumplad av slag och knivhugg, däremot om man ser händelsen och springer därifrån.

Jag börjar mer och mer tro på att Anna-Lena blev knivhuggen först, fler saker tyder på det, men inte 100%.

Synd att inte polisen kan göra en riktig rekonstruktion som spikar vem som blev överfallen först.
Det skulle underlättat mycke för Mohammeds familj då misstankar har riktats emot dom.
Senast redigerad av sovvandring 2013-08-23 kl. 20:04.
Citera
2013-08-23, 20:14
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Välkommen.
När jag mår dåligt vill jag gå lös på GM med en slö Mora-kniv en gång i veckan, kanske hälla lite salt i såren efter?
Jag är mer för den rena och strikta statliga varianten av dödsstraff. GM borde hängas rakt av bara, inget känslosamt våld utan bara en formel överhetens ritual.

Jag har en grej vi kan göra; alla frågar de man har i sin omgivning om dom någon gång har sett en butterflykniv irl. Om någon svarar ja så kan man ju fråga vem det var som ägde den, ålder o kön etc.. Detta för att få fram en minienkät. Om exempelvis 5 personer rapporterar in att kniven dom har kommit i kontakt med ägdes av personer där man kan se gemensamma drag som vi ännu inte har tänkt på att GM skulle kunna ha så vore det ju lite intressant. Ja, detta kanske var det kassaste förslaget i tråden hittills, feel free att säga vad ni tycker.
Citera
2013-08-23, 20:21
Medlem
Citat:
Jag är mer för den rena och strikta statliga varianten av dödsstraff. GM borde hängas rakt av bara, inget känslosamt våld utan bara en formel överhetens ritual.

Jag har en grej vi kan göra; alla frågar de man har i sin omgivning om dom någon gång har sett en butterflykniv irl. Om någon svarar ja så kan man ju fråga vem det var som ägde den, ålder o kön etc.. Detta för att få fram en minienkät. Om exempelvis 5 personer rapporterar in att kniven dom har kommit i kontakt med ägdes av personer där man kan se gemensamma drag som vi ännu inte har tänkt på att GM skulle kunna ha så vore det ju lite intressant. Ja, detta kanske var det kassaste förslaget i tråden hittills, feel free att säga vad ni tycker.
Mycket bra idé skulle jag vilja säga, kniven är det bästa beviset, om alla t.e.x. lägger upp den på sin Facebooksida kanske det är någon som känner igen den.

Glömde att skriva det med Mora-kniven, naturligtvis ska det visas live på internet när man skär GM!
Citera
2013-08-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Vem och vad ska man tro på:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12047199.ab
”Svenson mördades troligen för att hon såg mordet på pojken.”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10496020.ab
"Polisen vet att mördaren först gav sig på den 56-åriga Anna-Lena Svensson och högg ner henne med en kniv. Svårt skadad i mellangärdet föll hon ihop på gatan och vittnen har berättat hur dom hörde hur den lilla pojken Mohammed Ammouri skrek: Hjälp, hjälp " Plötsligt tystnade han."
Fråga:
Varför är det inte Anna-Lena som skriker om hon nu ser knivhuggen?

Jag är tveksam till att man hinner börja skrika om man blir överrumplad av slag och knivhugg, däremot om man ser händelsen och springer därifrån.

Jag börjar mer och mer tro på att Anna-Lena blev knivhuggen först, fler saker tyder på det, men inte 100%.

Synd att inte polisen kan göra en riktig rekonstruktion som spikar vem som blev överfallen först.
Det skulle underlättat mycke för Mohammeds familj då misstankar har riktats emot dom.

Artikeln där det stod att Anna-Lena attackerades först skrevs dagen efter mordet, när allt var mer eller mindre kaotiskt, kan dessutom varit en felskrivning. Senare efter att tekninska undersökningar gjorts så har de varit mer eller mindre säkra på att det Mohammed. Kan vara att Mohammeds DNA hittades på Anna-Lena, men inte tvärtom. Har sett det någonstans, vet dock inte varifrån, om det är från polisen eller från någon i tråden.
Citera
2013-08-23, 20:53
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Artikeln där det stod att Anna-Lena attackerades först skrevs dagen efter mordet, när allt var mer eller mindre kaotiskt, kan dessutom varit en felskrivning. Senare efter att tekninska undersökningar gjorts så har de varit mer eller mindre säkra på att det Mohammed. Kan vara att Mohammeds DNA hittades på Anna-Lena, men inte tvärtom. Har sett det någonstans, vet dock inte varifrån, om det är från polisen eller från någon i tråden.
Teknisk undersökning? Det kan man väl inte se via en teknisk undersökning.

Jag tror att detta baserades på det vittnet som finns. Det var ju någon som såg delar utav händelseförloppet, det var dock tidvis skymt av ett träd. Det måste ju rimligt vis ha varit så man gissar att det var M först. Hur annars?
Citera
2013-08-23, 20:59
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Jag tror att detta baserades på det vittnet som finns. Det var ju någon som såg delar utav händelseförloppet, det var dock tidvis skymt av ett träd. Det måste ju rimligt vis ha varit så man gissar att det var M först. Hur annars?

Du vinner iallafall tävlingen om att ha flashbacks mest deprimerande avatar!
Citera
2013-08-23, 21:03
Medlem
Citat:

Om man hittar Mohammeds DNA på Anna-Lena så kan man så gott som säkert veta att Mohammed attackerades först. Det kan vara dels så och dels via vittnen man dragit den slutsatsen.
Citera
2013-08-23, 21:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Finns 2 st L"""""""n i Linköping. En av dessa jobbar på Samhall.

9st i Norrköping

1923 grundades detta företag.

www.landegrenslegomek.se

Har filial även i Lkp som lite kuriosa. 2003 förvärvades en verkstad i Mjärdevi Sience området.

Finns en L""" L""""""" i norrköping som står som Direktör. Har troligvis koppling till ovan nämda företag.

Jag är också gärna med i supergruppen

Hon som har mobil kopplad till Samhall hittar jag inte på Ratsit av någon anledning, borde väl inte vara för ung för det med tanke på just arbete hos Samhall. I alla fall stavar hon sitt namn lite udda med två c. Re*ecca. 1980 bodde det en Re*ecca L*ndegren i Norrköping, numera i Kalmar.
Vet inte vad det innebär men i alla fall.

Jag kan i alla fall kolla upp Sveriges Befolkning 1980 om det kan vara till någon hjälp. Skulle kanske vara bra om någon kunde kolla upp den andre L*andegrens familjesituation tidigare.
Citera
2013-08-23, 21:31
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Hade inte du själv ägt en likadan kniv? Skriv gärna mer om den, du behöver ju givetvis inte skriva ditt namn, kön etc. utan tänkte mer på hur det känns att äga ett sådant vapen. Det kanske är relativt vanligt med sk. butterflyknivar men de är väl olagliga så vitt jag förstår.?
Citera
2013-08-23, 21:36
Medlem
Magkänslan har hela tiden varit att Anna-Lena var den som attackerades först . Kan knappt tänka mig att den värsta galningen ens ger sig på ett barn med sådant övervåld direkt. Kanske för att tysta ner hans skrik på hjälp när han såg attacken på Anna-Lena. Jag kan inte komma på en enda anledning till hur ett barn kan ha retat upp någon så mycket att man planerar ett brutalt mord på honom. Det kan vara så illa att polisen nystat i fel ände.

Dessutom tror jag inte GM har stått och väntat där kommissarien stod på efterlystklippet . Varför skulle han stå helt öppet och synligt där? Då kan inte Mohammed känt honom sen tidigare för då hade han vänt och sprungit hem om han fick syn på mannen som vill honom illa.

GM kan snarare ha stått bland VÄXTLIGHETEN på Åsgatan, det var mycket mer dålig insyn mot Åsgatan då än vad det var nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in