2018-04-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Jag förstår inte. På vilket sätt tänker jag fel tycker du?

Vet inte om han syftade till dig, men tror han menar att jordgubbsflickans gm inte är den bråkiga typen, så att leta efter stans hårdingar är utsiktslöst. Det kom en del initialer på personer tillhörande den kategorin igår.
Citera
2018-04-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Tänkte på det jordgubbsflickan skrev, att vet otänkbart för henne att den person hon tror är gm ska haft luva på sig. Det är väl ganska anmärkningsvärt? Att en person som har huggit ihjäl två personer med vad man förmodar är hans egna butterfly inte skulle kunna ha luva på sig. För mig låter det som att gm är något äldre isf, eftersom en 15-åring väl sällan har utvecklat så starka preferenser vad gäller klädsel att ett visst klädesplagg skulle vara otänkbart?
Håller med angående ålder om man ska gå på hennes ord.

Isåfall betyder det att den person som min pappa sett INTE är GM ?

För den här såg ung ut i ansiktet.
Citera
2018-04-17, 08:49
Medlem
Kan ju dock fortfarande vara en intressant person som farsan sett?, som kanske inte polisen varit i kontakt med.

Men inväntar bilderna ifrån Jeppe (Går att pma nu)

Sen börjar vi gå igenom dom.
Citera
2018-04-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Jag förstår inte. På vilket sätt tänker jag fel tycker du?
Menade inte dig!
Citera
2018-04-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigo
Håller med angående ålder om man ska gå på hennes ord.

Isåfall betyder det att den person som min pappa sett INTE är GM ?

För den här såg ung ut i ansiktet.
Man kan se ung ut och ändå vara i 20-årsåldern! GM har ju bevisligen burit en mössa. Om vi ska tro "jordgubbsflickan" är GM inte hoodtypen.
Citera
2018-04-17, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Angående det jordgubbsflickan skrev om att det hade slagit ner som en bomb om det blev känt vem gm var, och att det skulle ställa till det för henne själv.

När Saint Cosme kom med sina utpekanden skrev han att mordet hade något att göra med brandattentatet på McDonalds i Linköping några år innan. Personen som ansågs vara huvudfiguren i detta brott dömdes aldrig. Några år senare framkom att han hade jobbade som infiltratör åt Säpo. I trådar som behandlar denna person har det undrats vad polisen kan ha haft på honom, för att tvinga/övertala honom att bli infiltratör åt dem.

Det här är långsökt och lite väl konspiratoriskt kanske. Men om det skulle visa sig att polisen har låtit gärningsmannen till ett av de mest uppmärksammade och brutala dubbelmorden jobba för dem, så hade det iallafall slagit ner som en bomb.

Så att det ska slå ner som en bomb behöver inte ha med social fallhöjd att göra.
Mycket intressant påpekande! Vi kanske ska tänka mer utanför boxen.
Citera
2018-04-17, 10:08
Medlem
Om ni litar på jordgubbsflickan så är GM troligen +30 år vid mordet. Jag tror att ni slösar bort er energi men vad vet jag.
Citera
2018-04-17, 11:38
Medlem
Tror på en yngre GM helt klart, visst att han kan ha varit i 20års åldern.
Men ALDRIG 30+.
Citera
2018-04-17, 12:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Javafan ska man säga... Morden kommer aldrig att klaras upp. Mördaren befinner sig med hen och barn utomlands och några DNA kommer aldrig att återfinnas. ( Mössan kom från Vasastaden i Stockholm - myrorna)

Så tvärtom vad många tror- nej mördaren visste precis vad han gjorde och hade dessutom backning utifrån...

Så lägg av nu !

Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Man kan se ung ut och ändå vara i 20-årsåldern! GM har ju bevisligen burit en mössa. Om vi ska tro "jordgubbsflickan" är GM inte hoodtypen.

Är det verkligen bevisat att GM bar mössan på huvudet själv?

Direkt efter dådet skrevs det nämligen mycket att man antog att det handlade om ett misslyckat kidnappningsförsök.

Ponera då att GM köpt en mössa (exempelvis på Myrorna som antyds i SC's inlägg) som var tänkt att träs över pojkens huvud/ögon, så att han inte kunde se GM och omgivningen när han kidnappats?

Men att MA vid överfallet hade butterflykniven på sig (som han ev. tidigare stulit i omklädningsrummet på Derby BK), han drog den mot GM, varpå situationen urartade och GM tog kniven från MA och högg honom i halsen. Anna-Lena försökte ingripa och blev då själv knivskuren.

GM avlägsnade sig därefter från platsen, kastade kniven och mössan. Och ifall han hade köpt mössan i kidnappningssyfte behöver hårstrån inte nödvändigtvis vara hans. I en begagnad mössa från Myrorna kan det mycket väl ha funnits kvar någon annans hårstrån (kanske från en tobaksrökande/snusande tidigare ägare).

Motivet till kidnappningsförsöket av just Mohammed går i så fall troligtvis att härleda till familjens A's datorbutik. Kanske GM lämnat in datorn med känsliga uppgifter som affärens ägare fått reda på alternativt förstört. Och att GM planerade använda pojken som påtryckning för att antingen få tillbaka eller hota ägarna till tystnad. (Rotandet i familjen A's sopor innan dådet kan ha varit antingen i förberedelsesyfte, men kanske också en ursprunglig plan från GM att hitta annan komprometterande information om familjens affärsverksamhet för att kunna använda som utpressning. Men GM hittade inget av vikt, så han gick istället vidare med kidnappningsplanerna).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-04-17 kl. 12:51.
Citera
2018-04-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det verkligen bevisat att GM bar mössan på huvudet själv?

Direkt efter dådet skrevs det nämligen mycket att man antog att det handlade om ett misslyckat kidnappningsförsök.

Ponera då att GM köpt en mössa (exempelvis på myrorna som antyds i SC's inlägg) som var tänkt att träs över pojkens huvud/ögon, så att han inte kunde se GM och omgivningen när han kidnappats?

Men att MA hade butterflykniven på sig (som han ev. tidigare stulit) i omklädningsrummet på Derby BK), han drog den mot GM, varpå situationen urartade och GM tog kniven från MA och högg honom i halsen. Anna-Lena försökte ingripa och blev då själv knivskuren.

GM avlägsnade sig därefter från platsen, kastade kniven och mössan. Och ifall han hade köpt mössan i kidnappningssyfte behöver hårstrån inte nödvändigtvis vara hans. I en begagnad mössa från Myrorna kan det mycket väl ha funnits kvar någon annans hårstrån (kanske från en tobaksrökande/snusande tidigare ägare).

Motivet till kidnappningsförsöket av just Mohammed går i så fall troligtvis att härleda till familjens A's datorbutik. Kanske GM lämnat in datorn med känsliga uppgifter som affärens ägare fått reda på alternativt förstört. Och att GM planerade använda pojken som påtryckning för att antingen få tillbaka eller hota ägarna till tystnad. (Rotandet i familjen A's sopor innan dådet kan ha varit antingen i förberedelsesyfte, men kanske också en ursprunglig plan från GM att hitta annan komprometterande information om familjens affärsverksamhet för att kunna använda som utpressning. Men GM hittade inget av vikt, så han gick istället vidare med kidnappningsplanerna).

Mycket intressant skrivet, om det nu vore så att mössan är köpt på myrorna är det ju antagligen för att vilseleda.

Men fann inte polisen blodspår på kniven från GM? och även blod spår i mössan? (minns inte riktigt)

Enda jag tror är att det har något med M's familj att göra, då pappan inte hade rent mjöl i påsen.
Vad han specifikt sysslat med vet jag inte. Men ska höra mig för.
Citera
2018-04-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Om ni litar på jordgubbsflickan så är GM troligen +30 år vid mordet. Jag tror att ni slösar bort er energi men vad vet jag.

Mycket egna tolkningar i denna tråd.

Jag har ALDRIG sagt att han är 30 +.
Citera
2018-04-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Mycket egna tolkningar i denna tråd.

Jag har ALDRIG sagt att han är 30 +.
Verkligen! Jag hör till dem som tror på dig och du har lämnat konkreta tips vad gäller ålder, utseende, bakgrund, omständigheter vid tiden för morden. Tråden sprätter iväg på vissa håll och kanter. Synd, jag tror att det finns en framkomlig väg. Den är kanske inte så deckaraktigt rafflande, utan handlar mer om en ganska normal persons avvikelse från sitt vanliga mönster. Du skriver tidigare att den du avser som GM idag inte kommer ihåg det som hände 2004 och det är helt klart att fick GM inte medicin som "bröt ner" psykosen, så att han blev kontaktbar och talbar, så kan den ha så småningom ebbat ut. Men det är inte så vanligt, enligt min erfarenhet och uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in