2013-08-23, 18:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Den här snubben avslöjades av en kamera, min gissning är att dom flesta aldrig åker dit.
En tumregel som är rätt bra att följa enligt mig, är att halveringstiden för fakta är ca 45 år.
Vad snackar du om?
Citera
2013-08-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
https://sv.wikipedia.org/wiki/Underart

Det vore trevligt om du slutar att debattera med länkar, och istället börjar använda dina egna ord.

Det handlar alltså om samma art enligt Ernst Mayrs definition. Att det kallas för underart har ingen relevans i sakfrågan. Det du och evolutionister ska bevisa är att en art förvandlas till en annan art, så som jag har frågat flera gånger:

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok visa ditt bästa exempel på hur en art gradvis har förvandlats till en ny art, alltså makroevolution. Det är makroevolutionen som jag vänder mig emot och anser att det inte finns bevis för den.
Så ge ditt bästa exempel.

Nu duger det inte med t.ex. olika finkar med olika näbbar, för det är fortfarande en fink som kan få avkomma med en annan fink, och därmed är dom samma art. Och detsamma gäller mellan en varg och en hund, även om varg och hund ser ut och beter sig väldigt olika så är dom samma art eftersom dom kan få avkomma med varandra enligt Ernst Mayrs definition.
Citera
2013-08-23, 21:45
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Det vore trevligt om du slutar att debattera med länkar, och istället börjar använda dina egna ord.

Det handlar alltså om samma art enligt Ernst Mayrs definition. Att det kallas för underart har ingen relevans i sakfrågan. Det du och evolutionister ska bevisa är att en art förvandlas till en annan art, så som jag har frågat flera gånger:
En "hund" är per definition av samma art som en "varg". Det är samma art, men olika underarter ("raser").
Citera
2013-08-23, 21:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
En "hund" är per definition av samma art som en "varg". Det är samma art, men olika underarter ("raser").

Tyvärr är det inte så enkelt eftersom det inte finns någon enhetlig definition av ordet. Vilken definition använder du?
Citera
2013-08-23, 22:57
Medlem
Citat:

Ok, och vilken art utvecklades hunden och vargen ifrån?
Citera
2013-08-23, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vad snackar du om?
Oj då, länken kom inte med
http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1008051.stm
Citera
2013-08-23, 23:16
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Det du och evolutionister ska bevisa är att en art förvandlas till en annan art, så som jag har frågat flera gånger:

Så att du kan ignorera bevisen igen och ställa samma fråga en gång och sedan ignorera bevisen igen och ställa samma fråga en gång till och sedan ignorera.......
Citera
2013-08-23, 23:23
Medlem
Norrbottenss avatar
ttsp

Man kan inte bevisa något med "egna ord."

Men det är ju så här du fungerar såklart. Om du tycker att någons 'ord' låter bra, då är det "sant" och "vetenskap".
Vad vetenskapen faktiskt har att erbjuda skiter du fullständigt i. Åtminstone i en 'filosofisk' mening. I det verkliga livet åtnjuter du naturligtvis vetenskapens söta frukt så det står dig upp i halsen.

Stor humor.
Citera
2013-08-23, 23:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Någon ättling av hesperocyon förmodligen. Från familjen canidae.
Citera
2013-08-24, 02:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Både hundar och vargar tillhör familjen Canidae (hunddjur) som tros utveckats från miaciderna. Överfamiljen Miacoidea består förutom av Miacidae av familjen Viverravidae. Bland annat katter och hyenor anses ha rötter från Viverravidae.
Hunden i sig har utvecklats från vargen. Hunden är inte en ny art, men en underart till vargen.
Citera
2013-08-24, 08:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Jag tror på Gud, samtidigt är jag rätt övertygad att han inte finns.

Då är du kanske pastafarian?

Citat:
Men jag förstår inte riktigt det här beviskravet som vissa framför.

Detta krav har nu nog mest sitt ursprung från den grupp av teistiska apologeter, som PÅSTÅR sig HA bevis. Teister som inte förstår skillnaden mellan subjektivt/objektivt eller mellan faith och facts.
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-24 kl. 09:01.
Citera
2013-08-24, 09:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fråga dom som varit muslimer, hinduer, katoliker, protestanter och som har blivit Jehovas vittnen, då får du svaret att man konverterat på grund av att den gamla inte var sann medan guden i den nya finns på riktigt.

Och du kanska skulle vara så vänlig att berätta lite mer om denna 'sanning' .... eller verklighet om du vill: Vad den är, hur den definieras och legitimeras, vilken metodologi som ledar till den?

Med ett särskild fokus på värdet av demagogi, som du själv användar så flittigt i dina 'argument'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in