2013-08-23, 13:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
...
Sedan kan man undra vad som gör att jagharenliten tror sig skriva något intressant i sina inlägg. Skribenten borde hålla sig till skvallertrådarna som bättre svarar mot skribentens intellektuella höjd.

Prova ''Ignore''.
Citera
2013-08-23, 13:46
Medlem
Citat:
Nej, den där utskrivningen gick ju inte så bra. Det är tämligen uppenbart att man idag anser att den månadslånga utskrivningen var ett rejält misstag. Det är ju inte så ovanligt att myndigheterna får ångra utskrivningar av tvångsvårdade brottslingar. Nu tar myndigheterna det säkra före det osäkra och även om han kanske blir fri med tiden är det glädjande att Sveriges ende populäre pedofil och barnporrkonsument sitter inlåst ett tag till.

Sedan kan man undra vad som gör att jagharenliten tror sig skriva något intressant i sina inlägg. Skribenten borde hålla sig till skvallertrådarna som bättre svarar mot skribentens intellektuella höjd.

Du är en märklig filur, och därför blir dina inlägg i denna sak, som inside information om hur det tänks och inte tänks i det du orerar om, när hårdhandskarna ska fram i det samhälle du efterfrågar.

Dina inlägg visar på hur det går till ( hur det tänks) när folk spärras in på lösa boliner och hur det motiveras. Hur undanflykter och bortförklaringar försvarar rättsövergrepp.

Tack och lov att det finns skribenter som jagharelliten som balanserar debatten på ett klipskt och humoristiskt sätt där fokus aldrig förloras på vårdinstansens roll och ansvar.
Senast redigerad av Vresrosen 2013-08-23 kl. 14:33.
Citera
2013-08-23, 14:17
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Prova ''Ignore''.
Jaså, du känner till den funktionen. Varför använder du den i så fall inte själv?
Citera
2013-08-23, 14:42
Medlem
Idag skrev journalisten Dan Josefsson på Facebook:

"Jag slutför just nu en stor bok om Thomas Quick som jag arbetet med sedan några dagar efter Hannes Råstams begravning i början av februari 2012. Detaljerna är hemliga men jag kan säga att det här är det bästa journalistiska jobb jag någonsin gjort. Mer info kommer snart."
Länk:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=562780143782120&id=222096 061183865

Är det någon här som har någon aning om vad han har för vinkel på sin story?
Citera
2013-08-23, 14:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-O
Idag skrev journalisten Dan Josefsson på Facebook:

"Jag slutför just nu en stor bok om Thomas Quick som jag arbetet med sedan några dagar efter Hannes Råstams begravning i början av februari 2012. Detaljerna är hemliga men jag kan säga att det här är det bästa journalistiska jobb jag någonsin gjort. Mer info kommer snart."
Länk:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=562780143782120&id=222096 061183865

Är det någon här som har någon aning om vad han har för vinkel på sin story?

Jag skrev om det tidigare i somras:

Citat:
Ursprungligen postat av Förlagstext
Hur var Quick-skandalen möjlig i en rättsstat som Sverige? Dan Josefsson har svaret på mysteriet – och betydligt mer än så. Boken är resultatet av ett mycket omfattande grävjobb som han inledde efter Hannes Råstams bortgång i januari 2012. Resultatet är den hittills okända och fullständigt häpnadsväckande historien om människorna som skapade den falska seriemördaren Thomas Quick.

Mannen som slutade ljuga är undersökande journalistik av högsta klass. Boken är spännande som en thriller, klargörande som en sanningskommission, och långt mer skakande än någon fiktiv berättelse kan bli.

https://www.flashback.org/sp43541410

Det skall bli synnerligen intressant att läsa vad han har kommit fram till.
Citera
2013-08-23, 15:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
...
Pedofilrisken för SB är nog ganska låg, trots allt är SB nog för gammal för sådant där nuförtiden ifall det någonsin hänt i verkligheten eller bara var ett uttryck för att TQ ville sitta i tvångsvården med nurse ratchet.
...

Jodå! Det här hänt i verkligheten. Pojken nästan dog. Därför finns det all anledning att utreda honom ordentligt innan och om han ska släppas ut i öppenvården.
Citera
2013-08-23, 15:15
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Jaså, du känner till den funktionen. Varför använder du den i så fall inte själv?

Det är mer sport att låta bli, och försöka låta bli att besvara ditt dravel. Men som vi ser ramlar jag i fällan då och då i alla fall.
Citera
2013-08-23, 16:10
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Domen för rättspyiatrisk vård är för bankrånet såvitt jag vet, men TQ hade ju en historia av tidigare brottslighet på 60- och 70-talen. Om han hamnat i bråk med annan patient känner jag inte till.
Jo men han måste väl betett sig på något tokigt vis i samband med bankrånet, eller så har hans vansinne lett fram till ett bankrån. Inte fasen hamnar man på Säter för ett bankrån?
Har man inte hört talas om hans intresse för småpojkar, eller var det bara elaka rykten? Nåväl, han kan gott sitta där han sitter. Inte tänker då jag slåss för hans frisläppning...
Citera
2013-08-23, 16:12
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jodå! Det här hänt i verkligheten. Pojken nästan dog. Därför finns det all anledning att utreda honom ordentligt innan och om han ska släppas ut i öppenvården.

Instämmer helt! Muppen Quick/Bergwall är en mycket manipulativ sadist med pedofila böjelser och bör, liksom ett antal liknande bestar, oavsett ålder sitta bakom lås och bom tills vi kan strö hans aska för vinden.

Jag orkar inte upprepa mig, men i de här gamla inläggen finns mer matnyttigt om medias nya gunstlings cv:

https://www.flashback.org/sp39108934 (Pojken på Falu lasarett)

https://www.flashback.org/sp39110648 (Mordförsöket i Uppsala)
Senast redigerad av BurkHans 2013-08-23 kl. 16:19.
Citera
2013-08-23, 16:38
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans

https://www.flashback.org/sp39110648 (Mordförsöket i Uppsala)

Det blev ingen rättegång och TQ dömdes inte för det. Det vet du, eftersom du har ondgjort dig över dessa faktum tidigare. Därför kan heller inte detta tas med i en juridisk bedömning som ett av de brott som (numera) SB har dömts för.
Citera
2013-08-23, 17:01
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Det blev ingen rättegång och TQ dömdes inte för det. Det vet du, eftersom du har ondgjort dig över dessa faktum tidigare. Därför kan heller inte detta tas med i en juridisk bedömning som ett av de brott som (numera) SB har dömts för.

Nej, och det är egentligen också en rättsskandal. En av många i landet upp-å-ner där förövarna ska omhuldas mer än offren. Men kanske man kan finna en förklaring i detta...(saxat ur samma artikel jag länkade till)

Citat:
Quick nekade till en början. Först sedan han bundits med teknisk bevisning erkände han. Brottet rubricerades som försök till dråp, men det blev ingen rättegång.

I stället fördes Quick tillbaks till Säters sjukhus som han var försöksutskriven från. Där satt han efter att ha dömts till rättspsykiatrisk vård för flera sexuella övergrepp.

...när vi nu stångar våra pannor i kvick takt för att utröna om den snälle farbror Sture är lämplig att försöksutskrivas ännu en gång. Skulle inte förvåna mig om det dessutom finns fler misskötta försöksutskrivningar i detta fall, och det bör väl alla gånger tas med i kalkylen!?
Citera
2013-08-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko

Det borde väl ändå finnas en del dokument över så traumatiska händelser sett till dåvarande lagstiftningen. Själva utsagan om att läkarna skulle velat tysta ned ett blodbad håller jag för skrattretande förövrigt. Att sedan informationen tryckts i samma tidning vars skribenter hävdar att SB är ofarlig som ett lamm verkar ju dock antyda att artiklarna skulle kunna vara fel. Men varför inte lägga ut de riktiga dokumenten istället? - man får ju känslan av att artiklarna som det hänvisas till var en del av kampanjen för att tysta advokat Pelle Svensson en gång i tiden. dvs. på tiden när "gänget" bakom TQ inte bara hade åklagar och polisbefogenheter utan även satt som justitieminister, justitieombudsmän osv. osv.

Men plocka fram lite dokument!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in