2013-08-10, 13:50
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Så allt tyder på att Grandiåsa läste upp sitt gymnaseibetyg på komvux för att komma in på läkarlinjen? Var inte de ursprungliga betygen tillräckligt bra eller kompletta, efter allt resande hit och dit i världen? Det fanns på den här tiden möjlighet att parallellt nästan med sina gymnasiestudier läsa upp sina betyg på komvux. Tror det var möjligt omedelbart när betygen var satta att söka till komvux och läsa upp dem...
Kanske antogs hon på samma sätt som Dr Brasa?
Citera
2013-08-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Kanske antogs hon på samma sätt som Dr Brasa?

Grandiåsa har vad jag kommer ihåg från CV:t "hoppat runt en del under grundutbildningen. Nästan lite för mycket. Om jag minns rätt så var hon utomlands också. Det ger ju grundförutsättningar för möjlig klipp och klistra. Rätta mig gärna om jag har fel
Senast redigerad av Televerket2 2013-08-10 kl. 17:20.
Citera
2013-08-20, 23:33
Medlem
Kommande huvudförhandlingar:

27 aug kl. 10:00, Umeå tingsrätt - SÅL ./. ML, fordran/utebliven hyra

29 aug kl. 9:00 (hela dagen), Solna tingsrätt - Åklagaren ./. ML, grovt bokföringsbrott mm

4 sept 9:00 (hela dagen), Attunda tingsrätt - Trygg-Hansa ./. ML, skadestånd mordbrand
Citera
2013-08-21, 00:06
Medlem
Jag skulle vilja påpeka att man kan läsa på gymnasienivå även inom särskolan. Så om Balderskolan på den tiden var en särskola är det fortfarade möjligt att Dråsa var vikarie där under engelsktimmarna utan att ha ljugit i sin cv. men korkat isåfall att inte skriva in för the specially gifted eller nåt.
Citera
2013-08-22, 17:45
Medlem
T 5631-12, sammanställning inför huvudförhandling den 4 sept.

Citera
2013-08-22, 17:55
Medlem
Skidaddles avatar
Jag hävdar fortfarande att ML är en fullblodspsykopat. Något annat går inte att avläsa ur hans sätt att resonera. Det är riktigt skrämmande, faktiskt....
Citera
2013-08-22, 18:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrNemo
Fåtöljdiagnos och fåtöljanalys är som Lodjuren påpekade inte helt och hållet nya ord, men en googling avslöjar att antalet träffar på respektive ord utanför denna tråd i dagsläget kan räknas på ena handen. I denna tråd förekommer fåtöljdiagnos i minst 15 olika inlägg, och sökresultatet i Google domineras nästan helt av dessa inlägg.

Såvitt jag kan se var Fula Gubben den som i denna tråd först lanserade fåtöljdiagnos, låt vara skrivet med bindestreck, i detta inlägg från 1/6:

https://www.flashback.org/sp37642558

Att Flashback lyckas hålla denna tråd vid liv ska man väl egentligen inte förvånas över. Tittade igenom de senaste inläggen, samt de tidiga från mars-april 2012, och det är så ma n blir lite nostalgisk. Eftersom begreppet "fåtölj-diagnos" och "fåtölj-analys" fortfarande används flitigt här så kan jag nämna att jag inte uppfann det med mer än att översätta och anpassa det engelska begreppet "armchair analysis" (drygt 7 miljoner Google hits).

I samma domän vill jag utnämna Åsa-Gåsas "red thread in my life" till en svengelsk klassiker.

Den ofrivilliga underhållningen lever vidare, innanför och utanför fängelsets murar.

Lev väl!
Senast redigerad av Fula Gubben 2013-08-22 kl. 19:04.
Citera
2013-08-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Att Flashback lyckas hålla denna tråd vid liv ska man väl egentligen inte förvånas över. Tittade igenom de senaste inläggen, samt de tidiga från mars-april 2012, och det är så man blir lite nostalgisk. Eftersom begreppet "fåtölj-diagnos" och "fåtölj-analys" fortfarande används flitigt här så kan jag nämna att jag inte uppfann det med mer än att översätta och anpassa det engelska begreppet "armchair analysis" (drygt 7 miljoner Google hits).

I samma domän vill jag utnämna Åsa-Gåsas "red thread in my life" till en svengelsk klassiker.

Den ofrivilliga underhållningen lever vidare, innanför och utanför fängelsets murar.

Lev väl!

Here! Here! hehe
Citera
2013-08-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snedbankskalle
Skrivelse till Skatteverket 2012-10-15.

Helvete vad illa hon skriver, Louise Hult!

Stavfelen kunde hon slippa med en rättstavningsfunktion i ordbehandlaren.

Med grammatiken är det värre, skrivstycket ger mig ett intryck av att vara författat av en oengagerad, slarvig och obildad person. Undrar hur hon uttrycker sig i en förhandling och vilket intryck hon då gör.

Sakinnehållet i inlagan har säkert Skatteverket pulvriserat för länge sedan så det släpper jag, men det gav mig ett par skratt. Vem tror de att de försöker lura? Ett par godtrogna källartroll?

Reservation: Jag har bara läst texten i spoilern, cdn.anonfiles.com tjatar om att jag ska ladda ner en .exe-fil och det vill jag inte göra.
Citera
2013-08-23, 00:52
Medlem
Skidaddles avatar
För den händelse att tingsrätten ändå skulle finna att ML har vållat branden görs gällande att Trygg-Hansa inte kan få bättre rätt till skadestånd från ML än vad EPF kan anses ha rätt till och att ML inte har orsakat EPF någon skada.

Nej, att EF går skadelös beror ju just på att TH har betalat hennes kostnader. Kostnader som ML har åsamkat, och som dom nu stämmer honom för. Så, hans logik är att eftersom hon inte har lidit någon skada (eftersom TH har betalat henne) så bör inte Trygg-Hansa kräva några pengar av honom. Det är en sinnessjuk logik, och något som bara en psykopat kan ställa sig bakom. Jag säger det igen, hans krav är helt sinnessjuka.
Citera
2013-08-23, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lo
Reservation: Jag har bara läst texten i spoilern, cdn.anonfiles.com tjatar om att jag ska ladda ner en .exe-fil och det vill jag inte göra.

Kommer nya inlägg med pdfcast.
Citera
2013-08-23, 05:50
Medlem
T 2855-11, tvist fordran utebliven hyra, sammanställning inför huvudförhandling den 27 aug.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in