Citat:
Ursprungligen postat av
lerog
Jag gjorde praktik på Balderskolan 1978 och då var det en särskola för barn 6-15år.
Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Det har aldrig funnits något gymnasium i Sundsvall som heter eller har hetat Baldersskolan. Det var som tidigare här skrivits en särskola. Idag finns som sagt en särskola som heter Norrbacka och utan att vara helt säker så är det med tanke på geografin det troliga att Balder har övergått i Norrbacka. Norrbacka har inte varit och är inte ett gymnasium.
Tack för infon!! Fick även ett PM med info om att Norrbackaskolan endast verkade haft några stycken elever som fick gymnasieutbildning där för några år sedan pga att dom eleverna inte fick plats på något annat gymnasium - det skulle isf kunna förklara den
här artikeln där det står att det endast var tre elever från Norrbackaskolan som tog studenten 2009.
Citat:
Ursprungligen postat av
SuperTeflon
Att dra lite på sanningen och
krokodilifiera verkligheten är ju lite av Grandiåsas signum, men har det inte gått lite väl långt när man tar upp rena påhitt i sitt eget CV?
Citat:
Substitute English teacher
Balder's gymnasieskola
1995 – 1996 (1 år) Sundsvall, Sweden
Extra
Det finns inte och har aldrig funnits någon 'Balder´s gymnasieskola' i Sundsvall! Man kan Googla sig blå, (eller möjligtvis citrongul), utan att hitta spår av denna skola.
Är det ok att hitta på en arbetsgivare bara för att man tycker det ser bra ut i sitt CV?
Varför ljuga på det här sättet då det är så förtvivlat lätt att genomskåda? Jag är tämligen säker på att många HR-avdelningar har tillgång till internet också. Varför valde hon inte att ha låtsas jobbat på någon av de gymnasieskolor som faktiskt fanns i Sundsvall den aktuella perioden?
En lögn är och förblir en lögn, (eller bara ett 'märkligt' missförstånd i bästa fall.)*
Vad är det som driver kvinnan bakom Brasa till dessa huvudlösa lögner?
*Det har funnits en 'Baldersskolan' i Sundsvall, men detta var en särskola och knappast något regelrätt gymnasium.
Det ser ut som att
SuperTeflon har helt rätt i sitt inlägg!! Jag tror inte att ÅW har skrivit fel stad för vid samma tidsperiod (1995-1996) jobbade ÅW även extra vid Katrinelunds gymnasieskola i
Sundsvall, enligt hennes Linkedin-sida. (Och om jag inte är ute och cyklar så är det 40 mil mellan Sundsvall och Skellefteå).
Editor Students' Union Paper
Gustav Adolsfsskolan
1996 – 1997 (1 år) Sundsvall, sweden
Substitute English teacher
Balder's gymnasieskola
1995 – 1996 (1 år) Sundsvall, Sweden
Extra
Spanish Substitute Teacher
Katrinelunds gymnasieskola
1995 – 1996 (1 år) Sundsvall, Sverige
Extra