2013-08-22, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det handlar inte om alternativa scenarion som vi tror på. Om du inte har läst i tidningarna och alla länkar i tråden, så står det gång på gång "misstankarna har stärkts ytterligare, versionerna är inte samstämmiga, uppgifter i förhören har ändrats i väsentliga delar, misstankarna är stärkta ytterligare" osv osv.

Media sitter inte och skriver egna sagoberättelser.

Så det är inte ett scenario det här att DB använt sin bil för att dumpa kroppen och elda upp bevis i området där han bor? Jag undrar varför de släppte honom? är det i så fall inte olagligt det han har gjort?
Citera
2013-08-22, 20:37
Bannlyst
Hallå vad händer försöker ni blanda bort korten? Ingen av er säger ett skit viktigt? Det viktiga är hur varför och vem hjälpte till och då varför?

Detta med bilen brända persesdlar är klart sedan läänge
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-22 kl. 20:39.
Citera
2013-08-22, 20:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Så det är inte ett scenario det här att DB använt sin bil för att dumpa kroppen och elda upp bevis i området där han bor? Jag undrar varför de släppte honom? är det i så fall inte olagligt det han har gjort?

Jag känner bara att olika scenarion hit eller dit att diskutera just nu, är mest för att tråden i mångt och mycket står i nån sorts tomgång. Vi vet inte mer än vad som står i artiklarna och vi vet att det är tre personer som är inblandade i detta men sen om DB har sin del i 30 % eller 35 %, är inte intressant på det sättet.
Han anses inte kunna försvåra eller äventyra utredningen och behövde enl. åklagaren inte sitta häktad längre.
Jag tolkar det som att de har så pass mycket bevisning och så pass mycket inlämnat till SKL, att DB inte nu hindrar det på nåt sätt.
Han är fortfarande misstänkt och inblandad men kan vara fri som åklagaren ser det. Rättegången kommer ju längre fram, så friad är han ju inte.
Citera
2013-08-22, 20:43
Medlem
desammlass avatar
tycker att de är jävligt konstigt att ingen förhört kr när dom vet att kr och aj umgicks och att aj och kr va i polen samtidigt ja tror aj berättat en hel del för kr och me tanke på bilden me dom varför betalar vi för poliser som inte kan sitt jobb
Citera
2013-08-22, 20:45
Bannlyst
Citat:
Jag känner bara att olika scenarion hit eller dit att diskutera just nu, är mest för att tråden i mångt och mycket står i nån sorts tomgång. Vi vet inte mer än vad som står i artiklarna och vi vet att det är tre personer som är inblandade i detta men sen om DB har sin del i 30 % eller 35 %, är inte intressant på det sättet.
Han anses inte kunna försvåra eller äventyra utredningen och behövde enl. åklagaren inte sitta häktad längre.
Jag tolkar det som att de har så pass mycket bevisning och så pass mycket inlämnat till SKL, att DB inte nu hindrar det på nåt sätt.
Han är fortfarande misstänkt och inblandad men kan vara fri som åklagaren ser det. Rättegången kommer ju längre fram, så friad är han ju inte.

Om DB kört kroppen i sin bil och har dumpat den så är det väl ca 2 år i fängelse? Är det vanligt att de släpps för att åtalas senare? Det kanske det är?
Citera
2013-08-22, 20:46
Medlem
Det var bra att de nya svaren binder GM hårdare,känns som ett solklart fall
men är ändå lite orolig med tanke på polisen låga uppklarande.
När en sån som M@ts Al@ kunde frias från mord funderar man
även på hur extrema rövarhistorier domstolarna lyssnar på.
När får vi det första rättsfallet när gärningsmannen skyller
på utomjordingar och domstolen finner att det inte går att utesluta.
Är lite pessimistisk nu men det är allt för lätt att komma undan
och allt för många olösta brott i sverige.
Citera
2013-08-22, 20:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om DB kört kroppen i sin bil och har dumpat den så är det väl ca 2 år i fängelse? Är det vanligt att de släpps för att åtalas senare? Det kanske det är?

Jo, det händer att man släpps i väntan på rättegång. Men inte innan åklagaren anser att det kan göras.
Citera
2013-08-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
tycker att de är jävligt konstigt att ingen förhört kr när dom vet att kr och aj umgicks och att aj och kr va i polen samtidigt ja tror aj berättat en hel del för kr och me tanke på bilden me dom varför betalar vi för poliser som inte kan sitt jobb
Intressant, Hon kanske hade med sig matlådor och lite tröst åt en stressad AJ
Citera
2013-08-22, 20:53
Medlem
Ass2mouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Finns det en möjlighet att dom två som är släppta inte deltagit i detta. Klart att dom nog skjutsat AJ den kvällen sedan kan han ha skött resten själv lånat bilen ,dumpat ,bränt upp mm verkar finns få vittnesuppgifer kring detta ,får hoppas att polisenhar bra med teknisk bevisning ,,det som motsäger det är den slarviga dumpningen Försöker se saken från annan vinkel bara

Nu har du naturligtvis rätten till din åsikt/spekulation, och samma rätt tillfaller dig när det gäller att tro/bedöma mina inlägg och sanningshalten i dem.

Svaret på ditt ovanstående inlägg är NEJ.
Citera
2013-08-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Jo, det händer att man släpps i väntan på rättegång. Men inte innan åklagaren anser att det kan göras.

Aldrig att dom släpper AJ åklagaren gör bara det om han tror att han inte har tillräckligt på fötterna och att AJ inte är en fara för samhället men det är han.
Det finns en liten orsak till att han kan släppas dom vill avlyssna mob trafiken efter han släppts för att få bättre bevis, vi bor inte i USA nu. !!
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-22 kl. 21:13.
Citera
2013-08-22, 21:12
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Aldrig att dom släpper AJ åklagaren gör bara det om han tror att han inte har tillräckligt på fötterna och att AJ inte är en fara för samhället men det är han.
Det finns en liten orsak till att han kan släppas dom vill avlyssna mob trafiken för att få bättre bevis, vi bor inte i USA nu. !!

Du läste inte tror jag. Frågan gällde DB och varför han nu är släppt från häktet och om det händer att sånt sker, som jag svarade på.
Citera
2013-08-22, 21:14
Bannlyst
Citat:
Du läste inte tror jag. Frågan gällde DB och varför han nu är släppt från häktet och om det händer att sånt sker, som jag svarade på.

Läs mitt inlägg igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det finns en liten orsak till att han kan släppas dom vill avlyssna mob trafiken efter han släppts för att få bättre bevis, vi bor inte i USA nu. !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in