2013-08-22, 13:09
Medlem
slemwalkers avatar
TA med kräftskydd
http://bayimg.com/EAOaeaaEN
Senast redigerad av slemwalker 2013-08-22 kl. 13:55.
Citera
2013-08-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
SMHI skriver du, sen när har deras prognoser/väderdata haft något med verkligheten att göra ?

Jag befann mig själv bla i Stockholms innerstad och även Sundbyberg/Solna under nämnda pingsthelg 1984 och mina minnesbilder är att det var inte alls så dåligt väder, solen tittade fram ibland lokalt sett, pingsthelgen -84 var lång och den gamla damens observation gjordes annandag pingst.

Du minns väder från valda datum flera decennier senare? Dra på trissor. Nu är ju inte pingsthelgen möjligt datum för styckningen utan den har skett kanske en, två kanske tre veckor senare.
Citera
2013-08-22, 15:20
Medlem
slemwalkers avatar
Jag sitter inne med ett antal bilder på TA, bilderna finns på nätet men där är en massa andra personer med på¨dem. Är det vettigt att lägga upp dem elller skall jag skita i det?

Jag själv tycker att det är intressant att se dem, framförallt att han har ett litet socialt nätverk av vänner. Det finns bilder från före da costa fallet dessutom. Kanske gammal skåpmat här, men jag har inte sett dem tidigare.
Citera
2013-08-22, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Denna kvinna har fått närmast mytisk status, och tröskandet av hennes vittnesmål är mkt fascinerande, dels för att det togs på allvar men var supersuspekt från början (när media tröskat fallet i evigheter dyker en kvinna upp med exakt den info som fattas, men minns inget som inte kan härledas till just media), dels för att hon bommade väderleken men tydligen kom ihåg nyllena på 2 okända gubbar som hon sett på håll, under ett ögonblick och ärligt talat, det är BS alltihop, och denna kvinnas vittnesmål ströks också, så rätten var trots allt inte hjärndöd.

Nåväl, det finns sannerligen annat att tänka på. Patrik Nyberg har skrivit en ny artikel, och han tar upp en person som är helt ny för mig, och eg helt ny i tråden också, men han har nämnts ett par ggr, i förbifarten, helt ytligt.

I huset bredvid Uffe/väktaren (där C:s nära väninna VB bodde ofta) bodde som bekant en sexbrottsling, kallad Bosse av Nyberg. Denne Bosse är högst intressant. Man misstänkte att han förgrep sig på båda sina döttrar, men Bosse dömdes bara för övergrepp på en dotter, incest mao, och han gömde tydligen laddade saker (bindor bla) i sitt bostadshus. Och Bosse var dessutom utbildad styckare.

Artikeln hittas här:

http://www.d-intl.com/?s=da+costa

Den här "Bosse" är säkert inte den sista som den här Nyberg hittar. Kanske lika bra att han tar fram namnen på alla styckkunniga i 08-området på 80-talet.
Citera
2013-08-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Jag sitter inne med ett antal bilder på TA, bilderna finns på nätet men där är en massa andra personer med på¨dem. Är det vettigt att lägga upp dem elller skall jag skita i det?

Jag själv tycker att det är intressant att se dem, framförallt att han har ett litet socialt nätverk av vänner. Det finns bilder från före da costa fallet dessutom. Kanske gammal skåpmat här, men jag har inte sett dem tidigare.

Länkar till dessa bilder har postats tidigare längre bak i tråden.
Citera
2013-08-22, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nu är ju inte pingsthelgen möjligt datum för styckningen utan den har skett kanske en, två kanske tre veckor senare.

Värst vad du vet saker, då...

Du spekulerar.

Av det vi vet är pingsthelgen i nuläget lika möjlig som en tid efter pingsten.
Citera
2013-08-22, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Fru Olsson säger i polisutredningen att hon är "100 procent säker på att det rört sig om en pingsthelg".

Ja, och då kan det mycket väl vara Annandag Pingst 1984. Bara det att hon minns vädret fel. Antingen det eller så var det så att vädret var fint just , när hon såg läkarna + sittbarnvagnen.
Citera
2013-08-22, 15:37
Medlem
Kanske postats tidigare men...klipp från 1984 dagen efter att CdC identifierats: http://imageshack.us/photo/my-images/818/3yxn.jpg/

Andra sidan i uppslaget om olösta mord 1985:
http://imageshack.us/photo/my-images/694/u1pj.jpg/

Första sidan: http://imageshack.us/photo/my-images/138/afpj.jpg/
Citera
2013-08-22, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
men tydligen kom ihåg nyllena på 2 okända gubbar som hon sett på håll, under ett ögonblick

Hade damen sett Vinof (om denne hade varit misstänkt), så tror jag att du hade resonerat på ett helt annat sätt. Då hade det kanske inte spelat någon roll om det så hade varit spöregn den dagen, enligt damen (och i verkligheten en strålande vacker dag).

Det är lätt att på ett diskussionsforum en 30 år senare sitta och drygt avfärda vittne efter vittne.
Citera
2013-08-22, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och ärligt talat, det är fullt möjligt att minnas ansikten man sett "tillfälligt" och sen återge detta möte flera år senare, två hyfsat kortväxta läkare med en barnvagn i släptåg, läkarna har ju tydligen lämnat sina hem under några timmar just under denna dag den 11/6 -84, allmänläkaren hade dessutom med sig dottern.
Vem försöker du lura egentligen ?

Att hon kunde minnas två män och en sittbarnvagn kan förklaras av det udda i det, dels detta då och dels för att det var på en pingstdag och naturligtvis dels för att detta sällskap gick in i en sådan byggnad som de gjorde.
Citera
2013-08-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Så vilka bevis finns det då för att läkarna har styckat kroppen? Ge ett par exempel, tack.

Det vore trevligt om du kunde besvara min fråga, det är nämligen skillnad mellan att tro att läkarna har styckat kroppen och att anse att det är bevisat. Jag antar att du har gjort din egen bedömning och inte bara utgår från domstolens bedömning så vad gör saken "STÄLLT UTOM ALLT JÄVLA RIMLIGT TVIVEL!"?
Citera
2013-08-22, 17:10
Medlem
Någon som vet vad "mamman" (Katarina) heter idag eller vad hon arbetar med har för mig att hon läste juridik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in