2013-04-21, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Jag har tröskat igenom obduktionsutlåtanden

Då ska du väl göra det ännu en gång.
Citera
2013-04-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Men, Hemorrmona, du anger icke tonen här och ska icke bestämma hur tråden skall se ut.

Finns absolut inget som talar för att CdC inte strypts. Och eftersom halsen ej återfanns kan man inte utesluta att hon blev strypt. Det finns heller inget som talar för att CdC dog av en överdos, olycka eller något annat som SRR drog upp av alternativa dödsorsaker.

Du menar alltså att Rajs och hans medhjälpare var alla oseriösa? Kanske du, Hemorrmona, borde ha varit där på rättsläkarstationen och obducerat CdCs kvarlevor?

Av vad jag fattat det som, så var kroppen länsad på alla inre organ.

Jag tycker tråden blivit långtråkig tack vare ert eviga kraxande om ett justitiemord.

Har jag aldrig påstått. Jag argumenterar bara emot en total förslumning av gott arbete.

Men jösses, du skrev ju nyss att du antog att hon strypts. Kan du stå för ngt du säger eller gör?

Det finns 2 stadier. Sommaren 1984 var Rajs och de andra rätt seriösa (man slarvade bort en benhög och kokade sönder lite ben tyvärr, och det är hål i skulderbladen tror jag) men på vintern hade Rajs gått helt bananas, och när slututlåtandet skrevs var han inte seriös, nej.

Om du tror att kroppen var länsad på alla inre organ så avslöjar du dig som en charlatan, du som gillar att snacka minnesförmåga och anser dig vara insatt.

Övre bålen var inte länsad på organ.

Det var buken och bäckenet som var länsade.

Om du ska köra med attityd kan du väl iaf läsa på grunderna.

Jösses.

Till och med Borgnäs har väl fattat hur kroppen styckades.
Citera
2013-04-21, 22:48
Medlem
Citat:
Du verkar ju ha noll koll på det mesta, som har med detta fall att göra. Inte ens när du har materialet framför dig kan du dra några vettiga slutsatser, utan statistiken får bestämma åt dig. Det är du i ett nötskal.

Som sagt var, om jag drar vettiga slutsatser vet inte du, för du har inte källmaterialet, och när jag jobbade på och försökte förklara för dig drabbas du av dövhet. För infon kom från fel håll För sista gången: vilken person som helst kan se att CdC inte styckades av ett läkarproffs. Du är förd bakom ljuset. Du måste förstå att de du litar på (tex Rajs) inte förtjänar ditt förtroende alls.
Citera
2013-04-21, 22:48
Bannlyst
Citat:
Precis när tråden genom hårt arbete lyft blir den baktung igen.

Ett hårt arbete som känns väldigt onödigt och överflödigt.

Citat:
men dödssättet (helt oklart) talar självklart inte för en expert och faktiskt inte för ngn typ av person alls.

Kanske hon styckades av ett djur, då? Undrar vad det då kan vara för djurart...

Citera
2013-04-21, 22:51
Medlem
Citat:
Gör inte på dig nu, Hemorrmona! Det står återgivet i en tidningsartikel (länkar till tidningar om fallet finns här, som bekant), som är baserad på Lena Stylin och Eva Nybergs examensarbete om styckmordsfallet (och de har även granskat Lindebergs bok).

Så bra då. Du hänvisar till ogripbart material och använder ombud. Ngn annan, annenstädes.

Och själv jobbar du inte alls. Bekvämt.
Citera
2013-04-21, 22:52
Bannlyst
Citat:
Som sagt var, om jag drar vettiga slutsatser vet inte du, för du har inte källmaterialet, och när jag jobbade på och försökte förklara för dig drabbas du av dövhet. För infon kom från fel håll För sista gången: vilken person som helst kan se att CdC inte styckades av ett läkarproffs. Du är förd bakom ljuset. Du måste förstå att de du litar på (tex Rajs) inte förtjänar ditt förtroende alls.

Du ska ju inte vara (och är näppeligen) den som ska tala om för andra vad som går för sig och vad som inte går för sig. Javisst, där står Hemorrmona i egen hög person vid obduktionsbordet och ser på tre röda att - Nej, detta har en j-a amatör gjort!.
Citera
2013-04-21, 22:54
Bannlyst
Citat:
Så bra då. Du hänvisar till ogripbart material och använder ombud. Ngn annan, annenstädes.

Och själv jobbar du inte alls. Bekvämt.

Är du intresserad, så läs examensarbetet av Styrlin & Nyberg.

Funderar på att göra det själv, faktiskt. Verkar mycket intressant.
Citera
2013-04-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ett hårt arbete som känns väldigt onödigt och överflödigt.

Med tanke på hur irriterad, provocerad och jagad du är av denna tråds uppsving så är det arbetet inte onödigt. Du lägger ner på tok för mkt jobb för att vara oberörd. Mig lurar du inte Du har stark personliga skäl för att vara i denna tråd just nu, och din uppenbart stressade närvaro är ett tecken på att jag och andra gjort ett gott jobb. Precis när tråden fått tyngd dök du upp, försökte raljera lite, glida runt, men så plötsligt matar du på med gammal åtiotalsskåpmat, dag ut och dag in, och du avslöjar dig. Ngn som är desperat nog att dagligen rapa upp Hanna-Olsson-stoff 2013 är inte vem som helst. Jag rekommenderar dig följande länk:

http://mediemordet.com

Det är inte för sent än.
Citera
2013-04-21, 23:03
Bannlyst
Citat:
Har jag aldrig påstått. Jag argumenterar bara emot en total förslumning av gott arbete.

Men jösses, du skrev ju nyss att du antog att hon strypts. Kan du stå för ngt du säger eller gör?

Det finns 2 stadier. Sommaren 1984 var Rajs och de andra rätt seriösa (man slarvade bort en benhög och kokade sönder lite ben tyvärr, och det är hål i skulderbladen tror jag) men på vintern hade Rajs gått helt bananas, och när slututlåtandet skrevs var han inte seriös, nej.

Om du tror att kroppen var länsad på alla inre organ så avslöjar du dig som en charlatan, du som gillar att snacka minnesförmåga och anser dig vara insatt.

Övre bålen var inte länsad på organ.

Det var buken och bäckenet som var länsade.

Om du ska köra med attityd kan du väl iaf läsa på grunderna.

Jösses.

Till och med Borgnäs har väl fattat hur kroppen styckades.

Ja, jag tror hon stryptes, så vad är problemet? Jag sa att det finns inget som talar för att hon inte stryptes. Du får det att låta som att enbart Rajs undersökte CdCs kroppsdelar. Har aldrig läst någonstans att hjärtat och lungorna (och ev. andra organ) fanns med i den övre delen av bålen, men det är inte hela världen. Det förändrar inte min syn på vem/vilka jag tror ligger bakom CdCs död och styckning och att det är en sadosexuell styckning, med en krydda av nekrofili.
Citera
2013-04-21, 23:05
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Inga bindande bevis, men starka indicier.

Ok, tack. Men vad var det för indicier? När bägge domstolarna säger - utom all rimlig tvivel...måste ha varit måbga och starka indicier?
Citera
2013-04-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, tack. Men vad var det för indicier? När bägge domstolarna säger - utom all rimlig tvivel...måste ha varit måbga och starka indicier?

Det finns inga starka eller svaga indicier.

Domstolen trodde att den ena läkarens dotter berättat om styckningen. Hon var 17 månader när detta skulle ha skett. Dotterns mamma sa att dottern berättat om detta. Domstolen tyckte inte att vetenskapliga invändningar om barns minne var så mycket att orda om.
Citera
2013-04-21, 23:11
Medlem
Citat:
Inga bindande bevis, men starka indicier.

Tjena amatören. Det finns inga starka eller svaga indicier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in