Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Är man som du förvirrad är frågetecknen många. Jag har aldrig kommit på tanken att rycka av en muslimsk kvinna hennes slöja. Vill inte ta i dem ö.h.t.
Det är ju inte helt ovanligt att kvinnor rycks eller dras i håret vid övergrepp eller misshandel, kanske är detta en nyhet för dig i ditt förvirrade tillstånd. Har då den aktuella kvinnan en slöja då åker den rimligen av, det är en teori.
Muslimska mäns övergrepp, överfall och våldtäkter i Sverige mot svenska kvinnor finns det otaliga fall dokumenterade. Omvänt förekommer mig veterligen inte, vad säger det dig?
Här går du dock i spinn och du vet inte ett jävla dugg om omständigheterna. Märkligt.
Så, då är vi på rätt spår igen, du hamnade lite OT där ett tag.
Rasistiska överfall på muslimer är vanligare i andra europeiska länder. England är ett av länderna där slöjryckning är vanligt, men det förekommer även i Frankrike.
Det hat mot muslimer som länge funnits där ser ut att sprida sig till Sverige.. Det är därför ingen avancerad gissning att även slöjryckning kommer sprida sig hit. Eller menar du att de svenska rasisterna är mer sansade än de engelska?
Citat:
Ursprungligen postat av
Svithjod
Hennes historia är på goda grunder ifrågasatt precis som med fallet i GBG där en tjej påstods blivit rånad av Somalier?
Vad är det som är så jobbigt? Att hon bevisligen blåljuger och denna lögn används i ett försök att islamisera Sverige?
Eller att folk på FB är kritiska till grottmänniskan?
Jag har läst tråden från att den startades. Det jag läst hittils är gissningar och rätt avancerade sådana. De bevis du talar om har jag inte funnit. Ett av bevisen (herren som ringde P1) är dessutom uppenbart påhittat och kan avfärdas rakt av.
Läs mig rätt: Jag har inte avfärdat edra teorier - däremot intresserar det mig hur ni kommer fram till dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
NuSkaViVaraGlada
Vem är det som gör detta? Det borde stå i tidningen.
Anhängare av EDL finner det är enormt stimulerande att rycka slöjor i bland annat England. Det finns flera dokumenterade fall, bara att googla. Sökord: EDL+hijab.
Ett exempel:
http://www.loonwatch.com/2013/07/thr...omen-in-reims/
Varför är det otänkbart att det finns personer med liknande åsikter i Sverige, speciellt som att vi redan sett flertalet personer här på Flashback som utan att blinka skulle kunna tänka sig att rycka av en slöja.