2013-08-22, 14:46
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Hur ställer du dig själv till att rycka av slöjor - något du fantiserar om, månne? Varför - varför inte? Vad tror du driver någon till att eventuellt rycka av en slöja? Vem kan tänkas göra detta? Anser du det vara rätt?

Det finns många frågor att besvara.
Ja, många frågor. Den viktigaste kanske är varför den här händelsen får sådan medial uppmärksamhet. Varför det spinn på den? Varför ett upprop för en företeelse som, ärligt talat, inte ens är ett problem? Varför försöker diverse krafter och publikationer (ditt inlägg inräknat) göra gällande att våld mot muslimska kvinnor pga deras tro faktiskt förekommer och är ett problem i Sverige?

Innan man tar ställning till ett upprop för "rätten" att klä sig i vad som i princip är en uniform för politisk islam, kanske man borde fundera över om företeelsen som protesteras faktiskt är en företeelse.
Citera
2013-08-22, 14:47
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Är man som du förvirrad är frågetecknen många. Jag har aldrig kommit på tanken att rycka av en muslimsk kvinna hennes slöja. Vill inte ta i dem ö.h.t.
Det är ju inte helt ovanligt att kvinnor rycks eller dras i håret vid övergrepp eller misshandel, kanske är detta en nyhet för dig i ditt förvirrade tillstånd. Har då den aktuella kvinnan en slöja då åker den rimligen av, det är en teori.
Muslimska mäns övergrepp, överfall och våldtäkter i Sverige mot svenska kvinnor finns det otaliga fall dokumenterade. Omvänt förekommer mig veterligen inte, vad säger det dig?
Här går du dock i spinn och du vet inte ett jävla dugg om omständigheterna. Märkligt.

Så, då är vi på rätt spår igen, du hamnade lite OT där ett tag.
Rasistiska överfall på muslimer är vanligare i andra europeiska länder. England är ett av länderna där slöjryckning är vanligt, men det förekommer även i Frankrike.
Det hat mot muslimer som länge funnits där ser ut att sprida sig till Sverige.. Det är därför ingen avancerad gissning att även slöjryckning kommer sprida sig hit. Eller menar du att de svenska rasisterna är mer sansade än de engelska?

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Hennes historia är på goda grunder ifrågasatt precis som med fallet i GBG där en tjej påstods blivit rånad av Somalier?
Vad är det som är så jobbigt? Att hon bevisligen blåljuger och denna lögn används i ett försök att islamisera Sverige?
Eller att folk på FB är kritiska till grottmänniskan?

Jag har läst tråden från att den startades. Det jag läst hittils är gissningar och rätt avancerade sådana. De bevis du talar om har jag inte funnit. Ett av bevisen (herren som ringde P1) är dessutom uppenbart påhittat och kan avfärdas rakt av.

Läs mig rätt: Jag har inte avfärdat edra teorier - däremot intresserar det mig hur ni kommer fram till dem.

Citat:
Ursprungligen postat av NuSkaViVaraGlada
Vem är det som gör detta? Det borde stå i tidningen.

Anhängare av EDL finner det är enormt stimulerande att rycka slöjor i bland annat England. Det finns flera dokumenterade fall, bara att googla. Sökord: EDL+hijab.
Ett exempel: http://www.loonwatch.com/2013/07/thr...omen-in-reims/

Varför är det otänkbart att det finns personer med liknande åsikter i Sverige, speciellt som att vi redan sett flertalet personer här på Flashback som utan att blinka skulle kunna tänka sig att rycka av en slöja.
Senast redigerad av Humbug 2013-08-22 kl. 14:49.
Citera
2013-08-22, 14:51
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kul om man hittar släktskap med Expos David B@@s.
Det kan väl inte vara annat än en släkting, hur många *aas finns det i Sverige? Det kan ju också ge en förklaring till hur media så snabbt organiserades.
Citera
2013-08-22, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Det kan väl inte vara annat än en släkting, hur många *aas finns det i Sverige? Det kan ju också ge en förklaring till hur media så snabbt organiserades.

Enligt Ratsite så finns det 321 stycken
Citera
2013-08-22, 15:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Kul om man hittar släktskap med Expos David B@@s.

Släktskap vet jag inte då den sk BO far kom till Sverige 1971 finns inga registrerade föräldrar och inga syskon.
Dav*d B@@s är skyddad, men född Johanss*n i Luleå.- Dav*ds far är en B@@s född i Jukkasjärvi och tog sitt namn efter sin mor. Dav*ds mor är Johanss*n. Så¨B@@sarna kommer högt uppifrån.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-08-22 kl. 15:25.
Citera
2013-08-22, 15:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Så, då är vi på rätt spår igen, du hamnade lite OT där ett tag.
Rasistiska överfall på muslimer är vanligare i andra europeiska länder. England är ett av länderna där slöjryckning är vanligt, men det förekommer även i Frankrike.
Det hat mot muslimer som länge funnits där ser ut att sprida sig till Sverige.. Det är därför ingen avancerad gissning att även slöjryckning kommer sprida sig hit. Eller menar du att de svenska rasisterna är mer sansade än de engelska?

...

Jag har läst tråden från att den startades. Det jag läst hittils är gissningar och rätt avancerade sådana. De bevis du talar om har jag inte funnit. Ett av bevisen (herren som ringde P1) är dessutom uppenbart påhittat och kan avfärdas rakt av.

Läs mig rätt: Jag har inte avfärdat edra teorier - däremot intresserar det mig hur ni kommer fram till dem.

...

Anhängare av EDL finner det är enormt stimulerande att rycka slöjor i bland annat England. Det finns flera dokumenterade fall, bara att googla. Sökord: EDL+hijab.
Ett exempel: http://www.loonwatch.com/2013/07/thr...omen-in-reims/

Varför är det otänkbart att det finns personer med liknande åsikter i Sverige, speciellt som att vi redan sett flertalet personer här på Flashback som utan att blinka skulle kunna tänka sig att rycka av en slöja.

Allt är väl möjligt men det här om slöjryckningar är intressant. Du menar att det finns flera dokumenterade fall av detta beteende i andra europeiska länder, men jag hittar bara ett fall med en 14-åring i England som faktiskt blivit arresterad för ett sådant tilltag. Det ryktas förvisso om liknande händelser både i England och Frankrike, men du kan ju inte gärna hänvisa till obekräftade händelser och rykten för att ge denna historia mer tyngd.

Som sagt så är ju allt möjligt och det finns diverse snurriga individer i alla läger, men jag måste säga att jag har svårt att köpa att muslimska kvinnor skulle utsättas för hatbrott på löpande band i det här landet. Nog för att folk kan titta snett på en kvinna som går i heltäckande niqab, men jag har inte hört så mycket som ett elakt omdöme riktas till dessa kvinnor, och än mindre sett till några handgripligheter.
Citera
2013-08-22, 15:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Släktskap vet jag inte då den sk BO far kom till Sverige 1971 finns inga registrerade föräldrar och inga syskon.
Dav*d B@@s är skyddad, men född Johanss*n i Luleå.- Dav*ds far är en B@@s född i Jukkasjärvi och tog sitt namn efter sin mor. Dav*ds mor är Johanss*n. Så¨B@@sarna kommer högt uppifrån.

Med tanke på att de alla kommer från Norrland och gränstrakterna mellan Sverige och Finland, samt att det endast finns 57 stycken (exakt stavning och skyddade identiteter samt barn exkluderade) med det efternamnet så känns ju släktskap inte helt otippat. Betvivlar dock att den kopplingen skulle ha något so helst med det här fallet att göra.
Citera
2013-08-22, 15:42
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matforsbon
Enligt Ratsite så finns det 321 stycken
Hoppsan!
Citera
2013-08-22, 15:51
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Man frågar sig vad pk-eliten har i sikte. Har man lite kunskap i historia så vet man att nassarna kom till makts med hjälp av en riggad mordbrand. Sedan startade samma gäng andra världskriget med ett riggat överfall mot en radiostation i Gleiwitz på gränsen till Polen, som skyldes på polackerna. Här har media riggat något som enbart har till syfte att dra åt tummskruvarna på die dumme Schweden ytterligare. Men det finns ett ordspråk som säger "bättre lyssna till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge". Här kommer de till slut att få lyssna till den sträng som brast.
Citera
2013-08-22, 16:27
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:

Tillbaks till Sverige. Vem gör detta? Vardå Närdå? Eller hittar du på ?
Citera
2013-08-22, 16:36
Medlem
Laxnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuSkaViVaraGlada
Tillbaks till Sverige. Vem gör detta? Vardå Närdå? Eller hittar du på ?

Nu är ju inte detta ett slöjryckande men ett fall av överfall pga slöja

http://magazin24.se/nyheter/arboga/2...n-allmanheten/
Citera
2013-08-22, 16:51
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Allt är väl möjligt men det här om slöjryckningar är intressant. Du menar att det finns flera dokumenterade fall av detta beteende i andra europeiska länder, men jag hittar bara ett fall med en 14-åring i England som faktiskt blivit arresterad för ett sådant tilltag. Det ryktas förvisso om liknande händelser både i England och Frankrike, men du kan ju inte gärna hänvisa till obekräftade händelser och rykten för att ge denna historia mer tyngd.

Undrar om slöjrycket är att jämställa med kalsongrycket? Det sistnämnda kan göra djävligt ont.Blir ett sådant kalsongryck lika behandlat i media?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in