Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Allt är väl möjligt men det här om slöjryckningar är intressant. Du menar att det finns flera dokumenterade fall av detta beteende i andra europeiska länder, men jag hittar bara ett fall med en 14-åring i England som faktiskt blivit arresterad för ett sådant tilltag. Det ryktas förvisso om liknande händelser både i England och Frankrike, men du kan ju inte gärna hänvisa till obekräftade händelser och rykten för att ge denna historia mer tyngd.
Som sagt så är ju allt möjligt och det finns diverse snurriga individer i alla läger, men jag måste säga att jag har svårt att köpa att muslimska kvinnor skulle utsättas för hatbrott på löpande band i det här landet. Nog för att folk kan titta snett på en kvinna som går i heltäckande niqab, men jag har inte hört så mycket som ett elakt omdöme riktas till dessa kvinnor, och än mindre sett till några handgripligheter.
Det finns flera dokumenterade fall. 2010 dömdes en man i England till 2 års fängelse för att ha ryckt slöjan av en kvinna. Nedan finner du även en länk med samlade hatbrott i England genom åren.
http://iengage.org.uk/hate-crimes
Citat:
Ursprungligen postat av
NuSkaViVaraGlada
Tillbaks till Sverige. Vem gör detta? Vardå Närdå? Eller hittar du på ?
Som du kanske läst så menar jag att det som nu kan ha hänt kan vara relaterat till det som pågår i bland annat England där våld mot sjalbeklädda kvinnor är mycket vanligare. Att hat i längden leder till våld är ett ganska känt fenomen.
En debatt om huruvida detta angrepp är ett resultat av ett ökande hat mot muslimer riskerar nog att dra för mycket OT, så jag avslutar den diskussionen nu.
Mitt huvudsakliga spörsmål gällde bevisen för att kvinnan ifråga inte talar sanning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil Jonson
Aha, så det hela handar om ett brott som kommer att ske i framtiden? Vi har alltså hamnat i en sorts tidsmaskin?

Du saknar förmåga att läsa och förstå skriven text? Allt hat leder i längden till våld. Det som skett nu kan vara en del i en annalkande våldspiral mot muslimer.