2013-08-22, 12:13
Medlem
Kommer det finnas möjlighet att enkelt träffa representanter från nationerna efter att jag kommit ner nästa helg? Tänkte så man slipper springa o leta efter varje nationshus, vilket man annars får göra antagligen.
Sen välja ut de man är mer intresserad av och besöka dem och sedan välja. Har kollat igenom på hemsidorna men kan vara bra o träffa representanter och samtala lite vad man vill och så.

Jag kommer antagligen vara mest aktiv idrottsmässigt, så aktuellt är ju nationer som har en bra idrottsorganisation

Nån som vet om LESS är en bra förening?
Citera
2013-08-22, 13:43
Medlem
Belfours avatar
Funderar på att byta nation, vet dock inte riktigt till vilken. Har sökt på forumet och trådarna är oftast gamla så jag gör ett försökt och ser om något förändrats. Jag skulle uppskatta om någon tog sig 2 minuter och gav en allmän kommentar av dessa nationer:

Lunds N
Östgöta N
Malmö N
Sydskånska N
Blekingska N
Hallands N
Kalmar N

Vad utmärker respektive, vilka folk drar sig i allmänhet till dom, vad är + resp -?
Tack på förhand!
Citera
2013-08-22, 15:42
Medlem
jzprs avatar
Hur ligger det till med schemat för introduktionsveckan, jag pratade precis med en ekonom och hon visste till och med var dom ska ha efterfest på måndag. Jag själv ska läsa på LTH och det enda schema jag har är det på baksidan av välkomstbrevet.

Ska man ha fått något mer schema eller?
Citera
2013-08-22, 15:43
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Hur ligger det till med schemat för introduktionsveckan, jag pratade precis med en ekonom och hon visste till och med var dom ska ha efterfest på måndag. Jag själv ska läsa på LTH och det enda schema jag har är det på baksidan av välkomstbrevet.

Felpost
Citera
2013-08-22, 18:13
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr

Måndag? Vi jurister börjar inte förens den 28e.
Citera
2013-08-22, 18:52
Medlem
Dest88s avatar
När kan man som tidigast betala medlemsavgift för studentlund för HT13?
Citera
2013-08-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
När kan man som tidigast betala medlemsavgift för studentlund för HT13?

En månad sedan.
Citera
2013-08-22, 19:14
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
En månad sedan.
Jaha . Skumt då, när jag loggar in på studentlunds hemsida så finns endast avin från VT13 under obetalda (jag var inte medlem i våras) men jag ser ingenting om HT13.
Citera
2013-08-22, 19:16
Medlem
Helt missat studentlund. Måste man bli medlem där innan nollningen? Blir man utkastad från afb:s kö om man inte går med ganska snart?
Citera
2013-08-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
Helt missat studentlund. Måste man bli medlem där innan nollningen? Blir man utkastad från afb:s kö om man inte går med ganska snart?

Du kan inte gå ut på nation utan medlemskort.
Du måste mata in ditt inbetalningsdatum under bostadsansökan på AFB för att inte kastas ut ur kön.

Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Jaha . Skumt då, när jag loggar in på studentlunds hemsida så finns endast avin från VT13 under obetalda (jag var inte medlem i våras) men jag ser ingenting om HT13.

Jag fick min på papper i slutet på juli eller början på augusti.
Citera
2013-08-22, 19:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLuvMoney
De lär nog inte slänga ut folk förrän man haft möjlighet att gå med nationerna (och därmed bli medlem i studentlund) vilket väl är nu i dagarna.
Citera
2013-08-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
De lär nog inte slänga ut folk förrän man haft möjlighet att gå med nationerna vilket väl är nu i dagarna.

Man kan inte ens bli medlem i en nation utan att avgiften är betald.
Det är en terminsavgift och den ska betalas även om du skiter i nationerna. (om du vill stå i kö hos afb)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in