2011-08-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melospook
Anmälde mig i fredags! Fick tag på en lägenhet genom en kontakt till en kontakt till en kompis så då var det bara att anmäla sig och vara toppenglad

Fint att det löste sig! Kul så in i helvete kommer ni ha
Citera
2011-08-02, 16:53
Medlem
storytellers avatar
Någon som vet något om nollning för Personalvetarna? Kan inte hitta något... t.o.m mailat SYO hon sa att det är från 1 sept, alltså inte nollning en vecka före som andra linjer.. kan detta stämma?
Citera
2011-08-02, 17:33
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Någon som vet något om nollning för Personalvetarna? Kan inte hitta något... t.o.m mailat SYO hon sa att det är från 1 sept, alltså inte nollning en vecka före som andra linjer.. kan detta stämma?
Det kan säkert stämma. Har lite polare som har mer info, jag kan återkomma när jag vet mer. Säkert är iaf att det blir nollning.
Citera
2011-08-02, 21:24
Medlem
LillHagelins avatar
Ska på Novischdagarna med LundaEkonomerna.
Min fråga lyder: Hur fungerar det med alkohol? Ska man ha med sig egen, eller fixas det på plats?
Citera
2011-08-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillHagelin
Ska på Novischdagarna med LundaEkonomerna.
Min fråga lyder: Hur fungerar det med alkohol? Ska man ha med sig egen, eller fixas det på plats?

Dina faddrar bjuder nog på en del, typ vodka och shots. Kanske t o m öl! Men annars går ni gemensamt till systemet. Så det är lugnt! Ha så jäkla kul!
Citera
2011-08-02, 23:15
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller

Ingen fara. Ni kommer få information om nollning på uppropsdagen (antar jag, då jag själv läser ett program där nollningen pågick EFTER kursstart). Men ja, ni kommer definitivt ha nollning
Citera
2011-08-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Dina faddrar bjuder nog på en del, typ vodka och shots. Kanske t o m öl! Men annars går ni gemensamt till systemet. Så det är lugnt! Ha så jäkla kul!
Min vän i Lund har sagt att faddrarna har köpt in dricka som de sedan säljer under nollningen.
Citera
2011-08-03, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Min vän i Lund har sagt att faddrarna har köpt in dricka som de sedan säljer under nollningen.

Ja det är nog olika från faddergrupp till faddergrupp. Kanske din vän nollats av några andra än Lundaekonomerna? Jag skrev bara hur det såg ut under min novischvecka!
Citera
2011-08-03, 08:41
Medlem
FrasseFloyds avatar
Utgår man från att man får köpa sin egen alkohol så blir man inte besviken om man sen blir bjuden på något. Glöm inte att även faddrarna är studenter med ansträngda plånböcker.
Citera
2011-08-03, 13:38
Medlem
BaNffs avatar
Hur blir det med nollning och novischdagar och allt vad det heter om man bara är antagen till en kurs? Får man snällt sitta hemma under den här tiden eller vad ska man göra?

Undrar även hur det fungerar med allehanda information när man bara ska läsa en kurs, har ej fått något brev hemskickat eller någonting. Är det bara att ta kontakt med universitet själv för att få den information man behöver om upprop och annat?

Tror ni man kommer känna sig utanför på något sätt när man läser en kurs och inte ett program? Kommer i och för sig bo i studentkorridor så tycker inte att det borde vara några problem att träffa människor, vad har ni andra för erfarenheter?
Citera
2011-08-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Ja det är nog olika från faddergrupp till faddergrupp. Kanske din vän nollats av några andra än Lundaekonomerna? Jag skrev bara hur det såg ut under min novischvecka!

Även jag ska nollas av lundaekonomerna men jag är endast 18 år gammal. Hur ska jag göra när den gemensamma systemetrundan görs? Ska jag be någon köpa ut eller ska jag bara se till att ha fixat på annat håll innan nollningen börjar?
Citera
2011-08-03, 13:50
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Hur blir det med nollning och novischdagar och allt vad det heter om man bara är antagen till en kurs? Får man snällt sitta hemma under den här tiden eller vad ska man göra?

Undrar även hur det fungerar med allehanda information när man bara ska läsa en kurs, har ej fått något brev hemskickat eller någonting. Är det bara att ta kontakt med universitet själv för att få den information man behöver om upprop och annat?

Tror ni man kommer känna sig utanför på något sätt när man läser en kurs och inte ett program? Kommer i och för sig bo i studentkorridor så tycker inte att det borde vara några problem att träffa människor, vad har ni andra för erfarenheter?

Det beror helt på vad det är för kurs du läser. Läser du en kurs som ingår i ett program är chansen stor att du kan haka på programmets novischeri. Annars skulle jag, om jag var du, söka mig till en nation! Alla nationer (utom möjligen kommunistsmålands) kör nollning, så har du inget genom skolan kan du alltid vara med på den istället. Om det är någon nollning lär du få ett brev om det, alternativt information under någon av de första föreläsningarna.

Personligen tyckte jag inte att Lund var speciellt kul innan jag började läsa ett program, men då var jag inte heller engagerad i någon nation. Bor du i korridor, vilket är lite av ett lotteri, och det är en bra korridor har du goda möjligheter att bli medsläpad på allsköns roliga grejer. Fråga dina nya grannar vad de har för ideer och vad de tycker att du ska göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in