Citat:
Ursprungligen postat av BaNff
Hur blir det med nollning och novischdagar och allt vad det heter om man bara är antagen till en kurs? Får man snällt sitta hemma under den här tiden eller vad ska man göra?
Undrar även hur det fungerar med allehanda information när man bara ska läsa en kurs, har ej fått något brev hemskickat eller någonting. Är det bara att ta kontakt med universitet själv för att få den information man behöver om upprop och annat?
Tror ni man kommer känna sig utanför på något sätt när man läser en kurs och inte ett program? Kommer i och för sig bo i studentkorridor så tycker inte att det borde vara några problem att träffa människor, vad har ni andra för erfarenheter?
Det beror helt på vad det är för kurs du läser. Läser du en kurs som ingår i ett program är chansen stor att du kan haka på programmets novischeri. Annars skulle jag, om jag var du, söka mig till en nation! Alla nationer (utom möjligen kommunistsmålands) kör nollning, så har du inget genom skolan kan du alltid vara med på den istället. Om det är någon nollning lär du få ett brev om det, alternativt information under någon av de första föreläsningarna.
Personligen tyckte jag inte att Lund var speciellt kul innan jag började läsa ett program, men då var jag inte heller engagerad i någon nation. Bor du i korridor, vilket är lite av ett lotteri, och det är en bra korridor har du goda möjligheter att bli medsläpad på allsköns roliga grejer. Fråga dina nya grannar vad de har för ideer och vad de tycker att du ska göra!