Citat:
Ursprungligen postat av
hanna33
Vet inte om jag håller med dig.
Forskningen är nämligen gjorda på barn där båda tillverkat barnet. Jag är ett sådant barn och pappan har skitit fullständigt i en och velat ha en aborterad, sen bråkat om underhåll, så enda kontakten föräldrarna haft har varit bråk om min försörjning.
Klart man mår dåligt av att vara hatad av sin egen förälder och sen hatad av den andre pga bråk med och man själv är orsaken(man finns till).
Inseminerade är önskade barn. Statistiken skulle bli annorlundare.
Jag erkänner att mina uppgifter är andrahandsuppgifter, men jag antar att lika har jämförts med lika, dvs. barn vars mor har dött har jämförts barn vars far har dött och barn vars mor har lämnat familjen har jämförts med barn vars far har lämnat familjen.
Kan du länka till dina källor?
Dåliga relationer kan förbättras genom tur eller arbete, men en anonym förälder finns ingen sådan chans.
Barnen har en förälder mindre (med äldre släktingar) att ärva från och staten har en förälder mindre att få skatteinkomster från och som (tillsammans med släktingar) avlastar staten i ansvaret för barnets väl och ve.
Det är väldigt mycket som den ensaminseminerande föräldern måste kompensera för, för att barnet, allt annat lika, ska få det lika bra som barn som har två föräldrar. Samma sak från statens perspektiv.