2013-08-21, 20:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
http://worldoftanks.eu/en/news/44/special-gamescom-here/
Ok, tack. Håller med om att det är lite hemligt och svårt att hitta ibland.

Till helgen är det bara att hålla i hatten!! x5 hela helgen. Det lär locka fram varenda polack med minst en ATARI-dator och 28,8 uppringt modem...
Citera
2013-08-21, 20:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Till helgen är det bara att hålla i hatten!! x5 hela helgen. Det lär locka fram varenda polack med minst en ATARI-dator och 28,8 uppringt modem...
DJÄVLA FUSKISAR...räcker fan med 8 bra mather för att dra ihop 50k xp och få 1 dags gratis premium med 5x
Citera
2013-08-22, 09:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
DJÄVLA FUSKISAR...räcker fan med 8 bra mather för att dra ihop 50k xp och få 1 dags gratis premium med 5x
Just det! Så är det att spela på den "riktiga" servern för oss. Men ni NA-tattare är välkomna till EU-civilisationen any day!
Just kidding. Jag gillar jänkarna och är helt övertygad om att det är betydligt roligare att spela där än här. I alla fall i chatten. Här är det mest svordomar och annat skitsnack eller en jädrans massa klingontjatter som ingen fattar en sekund av?
Citera
2013-08-22, 10:01
Medlem
NA lär väl dock dras med brassar och diverse annat latino i chatten? Iofs kanske det är enklare att greppa spanska/portugisiska än de 32 språk som används på EU.
Citera
2013-08-22, 10:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Just det! Så är det att spela på den "riktiga" servern för oss. Men ni NA-tattare är välkomna till EU-civilisationen any day!
Just kidding. Jag gillar jänkarna och är helt övertygad om att det är betydligt roligare att spela där än här. I alla fall i chatten. Här är det mest svordomar och annat skitsnack eller en jädrans massa klingontjatter som ingen fattar en sekund av?

Är det inte polacker så är det serber eller vafan det är och dom förstår ju inte engelska.. Så sjukt enerverande! Igår stod jag med min SU-122-44 på ett perfekt ställe, kommer en Tiger II och puttar bort mig och ut för en brant. Han hade förövrigt 38% wr med den tanken. Jag frågade om han var dum i huvudet eller om han missat mig och han svarade på sitt infantila jävla u-landsspråk.. Loggade av strax därefter, går liksom inte att hålla lugnet efter sånt.
Citera
2013-08-22, 10:43
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
NA lär väl dock dras med brassar och diverse annat latino i chatten? Iofs kanske det är enklare att greppa spanska/portugisiska än de 32 språk som används på EU.

En del japaner, brassar eller mexikaner är det, men knappast så många. Det är engelska som gäller.
För övrigt, så är trollmöjligheterna lägre på NA-servern, inte lika lätt att driva någon till vansinne pga nationalitet.

Å andra sidan är det knappast språksvårigheterna som är problemet? Eftersom spelare uppenbart inte kan läsa kartan eller reagera på vad som händer.
Senast redigerad av Cardiac 2013-08-22 kl. 10:46.
Citera
2013-08-22, 11:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Snabbpoll!

Har cammonät (+ansättare och ibland binocs/eldriktningsmotor) på nästan alla mina tanks men eftersom det är rea på pryttlar den här helgen funderar jag på att byta ut cammonäten mot t.ex. förbättrad ventilation i några mina stora tanks, typ KV-4, Tiger II, 110, T-29, T-32, IS-3 etc. Dessa är ju inte direkt lättgömda oavsett vad och ventilationen kanske ger bättre/mer effekt totalt sett? (Tittar även på splitterskydd, torsionsstavar m.m. men det känns lite suspekt?).

Bra eller dålig idé? Andra förslag? Vad kör ni med?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-22 kl. 12:13.
Citera
2013-08-22, 11:49
Medlem
rammer, stabilizer och vent är väl grunden för mig, 113, amx 50 och t57 har jag gun laying drive, maus och e100 har spall liner, istället för stabilizer. jag använder modulerna till att förbättra på det som är utmärkande.
vent använder jag inte föränns det finns någon skill och förbättra
Citera
2013-08-22, 11:52
Medlem
DoubleWoods avatar
Siemawarriors, Siemawarriors, överallt Siemawarriors!
Varför spelar östblocket inte på RU-servern, där de hör hemma?

Bleh.

Utan att förhöja mig själv på något sätt, jmf med eliten i den här tråden, så hjälper det inte ett dugg om man avrättar större delen av motståndarlaget på egen hand om egna lagets Siemawarriors dör som flugor..

En västeuropeisk/nordamerikansk server vore kanske något att ha.
Gärna med 25-års åldersgräns..
Citera
2013-08-22, 12:12
Medlem
inte för att jag vill förhärliga något eller någon, men om öststatsländerna skulle spela på RU servern så skulle kartan se annorlunda ut. Säga vad man vill men de är duktiga i CW och kompanier.

Klanen jag är med i är det bara jag som är infödd svensk, resten är ryssar, boende utanför ryssland vilket är en anledning varför de spelar på EU servern, tiden för CW stämmer bättre.

Sedan är konkurrensen på RU servern idiotiskt hård, mycket lättare att spela på EU, lättare motstånd. Det spelar roll (varför de spelar på EU)därför att de ger sin FC lön in form ingame guld, då krävs det bra lag och bra FC och att man klarar av att hålla länder.

Så klaga på språket är en sak, men inte deras skill iallafall de är fördjävla bra teamspelare. de som jag träffat på, nu har jag ju itne träffat alla, men generrllt spelar de bättre än random EU-spelare....

Tyvärr som sagt.. språket, jobbigt att inte ha någon att prata med ibland, eller kunna framföra en åsikt typ 3-8 st förstår engelska av klanens 90 medlemmar, 2-3 så pass att det går att prata.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-08-22 kl. 12:15.
Citera
2013-08-22, 14:06
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Siemawarriors, Siemawarriors, överallt Siemawarriors!
Varför spelar östblocket inte på RU-servern, där de hör hemma?

Bleh.

Utan att förhöja mig själv på något sätt, jmf med eliten i den här tråden, så hjälper det inte ett dugg om man avrättar större delen av motståndarlaget på egen hand om egna lagets Siemawarriors dör som flugor..

Kanske för att öststatsspelare inte är så förtjusta i ryssar pga den senaste 50 årens historia?

NA-server är inte mycket att ha för övrigt, du har en server som spänner över 3 tidzoner, så tex Clan wars kartan blir rätt splittrad för att ackomodera hela NA. För oss i EU innebär detta att man sällan spelar på NA-servern när flest spelar.

Å andra sidan verkar det som om roaming dvs hoppa mellan servrar kommer att ske, så då kan ni byta hur ni vill och bli TK av ryssar. Vilket tydligen sker massivt på patch-servrarna.
Citera
2013-08-22, 14:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Nordamerikanska finns det 2st men går inte flytta konton mellan servrar än.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Sedan är konkurrensen på RU servern idiotiskt hård, mycket lättare att spela på EU, lättare motstånd.
Samma sak hörde jag häromdan om NA vs EU, att EU är mer indelat landsvis som därför kämpar mer nationalistiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För övrigt, så är trollmöjligheterna lägre på NA-servern, inte lika lätt att driva någon till vansinne pga nationalitet.
:O ibland räcker de ju fan att skriva att man inte gillar de amerikanska vagnarna så brakar helvetet loss, skriver man att usa invaderade irak enbart för olja så blir det ett käbbel utan dess like.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in