2013-08-14, 19:11
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Konstigt att tjejer aldrig säger så till mig.

Skulle de göra det vill de inte. Du får nog jobba upp ett bättre förspel än tjat - kan rekommendera oralsex - det brukar tjejer gilla

(Ett annat tips är att ha inte bråttom - börja inte ta på uttalade ställen så som vagina och bröst - nacken, smeka försiktigt över nakna armar, rygg eller andra ytor och kyssar längs med halsen och en mysig inandning i örat och du är hemma. Misslyckas du med det är det nog tyvärr dig det är fel på)
Man kan ju inte återge hela förloppet här. Det tar 30 sekunder att läsa igenom dialogen, men det tar 10 minuter att genomföra den i praktiken. Dialogen är renodlad.
Citera
2013-08-14, 19:32
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crooda
Förstår TS situation exakt.

En del tjejer gillar att "teasa" om varje gång en tjej nämner ordet nej, och man då slutar och vänder sig om hade hon sagt Men vafan gör du?

Antingen har alla i tråden som säger våldtäkt aldrig varit med en tjej (som inte är en hora som ligger med allt och alla) För en "pryd" tjej kommer hålla på att tveka in i det sista. Så länge man inte tvingar henne att vara där eller håller kvar henne mot hennes vilja. Säger hon nej lite tyst och du fortsätter inte våldtäkt, Säger hon nej reser sig upp och vill gå men du tvingar nere henne och gör det ändå är våldtäkt

Eller också kan det du tolkar som prydhet vara ett resultat av att hon varit utsatt för ett sexuellt övergrepp med inslag av misshandel och att hon därför helt enkelt inte vågar göra annat än att bara tyst protestera.
Citera
2013-08-14, 19:34
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir
Fallet i Umeå, friade från våldtäkt eftersom det var ord mot ord utan stödbevisning.
I denna tråd pratar vi inte bevisning. Dialogen är som den är. Båda parter säger att den är exakt så.
Dessutom har den pågått i minuter ytterligare som ni alla förstår.
Någon skrev att jag sagt att jag varit med hundratals kvinnor. Det är inte sant. jag har varit med hundra. Men det kanske inte är mer än 85-90 som jag faktiskt kopulerat med.
Ingen har klagat i efterhand.
Min grundhypotes är att "fina" tjejer vet att det är slampigt att knulla första kvällen och vill verka finare än den egna kåtheten. De vill slippa ansvaret för samlaget genom att verka svårfångade och spelar ett spel där de vill bli förförda istället.
De tycker ofta det är roligt att spela detta som ett spel efteråt.
Det är kul att ligga och fantisera tillsammans om olika scenarios som man sen kan utföra
Citera
2013-08-14, 19:36
Medlem
med en sån där dialog låter det mest som att tjejen är osäker. jag skulle dock inte göra samma sak..
Citera
2013-08-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Allt beror ju självklart på HUR man säger nej. Sedan menar jag självklart inte att man ska våldta kvinnan utan att man kan fortsätta men inte trycka ner henne mot marken med strypgrepp och knulla skiten ur henne! Sedan om det fungerar i rätten är en helt annan sak...

Återigen repeterar du en vanlig misstolkning av LMR. När tjejen säger nej backar man långaväga (tänder ljuset, sätter på datorn och kollar mailen) --> att hon kommer till dig. Det här är väldigt basic, jag rekommenderar att du återgår till litteraturen igen (om du nu ens har läst det), och går igenom det igen.

Att få/ge sex = Vinst
Att tjata sig till sex = Förlust, och eventuellt risk för våldtäkt/sexuellt ofredande om du missbedömt situationen.

Vad som fungerar i rätten känns väldigt relevant eftersom det är en konsekvens av ditt agerande. Annars kan du lika väl hävda att: -"Jag slog ner och våldtog en tjej! Jag hade sex! Jag 'vann'!". Tanken med spelet är att man ska möta massor med nya människor, samt ge och ta kärlek/sex. Inte att tjata sig till samlag.

Sen verkar dina kvinnobild vara ganska nervärderande med tanke på hur du skriver. Jag kan förstå att du måste tjata dig till sex. Vissa kommer inte längre.
Citera
2013-08-17, 01:48
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
...
Är det våldtäkt? Nej inte i min värld.
vad tycker ni?
intressant fråga, förmodligen inte enligt domstolarnas mening.

Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Den där "dialogen" är väl ett ganska bra exempel på en regelrätt våldtäkt. Den ena parten vill ej, och varken samtycker eller bejakar akten. Samlag emot den enes vilja är nog den grundläggande definitionen av våldtäkt.
nej, det har att göra med hur den parten som vill tolkar situationen, eller borde kunna tolka det.
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Det är inte någonting annat än våldtäkt bara för att t.ex. kvinnan inte blir helt manisk och börjar slåss eller skrika för att skydda sig själv. Hur jävla dum i huvudet måste man vara för att missförstå detta?...
jo
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Behöver inte vara ett samlag utan det räcker med "motsvarande sexuell handling".
Vilket HD kom fram till i det sk otrohetstestmålet
Citat:
Ursprungligen postat av FoooT
Här har du lite läsning om vad våldtäkt innebär.
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Brottsbalk-1962700_sfs-1962-700/#K6

Ingen läsning som duger för djupare diskussion. du får gå till NJA om du skall ha ut något vettigt av din läsning
Citera
2013-08-17, 02:08
Medlem
Aramirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
I denna tråd pratar vi inte bevisning. Dialogen är som den är. Båda parter säger att den är exakt så.
Dessutom har den pågått i minuter ytterligare som ni alla förstår.
Någon skrev att jag sagt att jag varit med hundratals kvinnor. Det är inte sant. jag har varit med hundra. Men det kanske inte är mer än 85-90 som jag faktiskt kopulerat med.
Ingen har klagat i efterhand.
Min grundhypotes är att "fina" tjejer vet att det är slampigt att knulla första kvällen och vill verka finare än den egna kåtheten. De vill slippa ansvaret för samlaget genom att verka svårfångade och spelar ett spel där de vill bli förförda istället.
De tycker ofta det är roligt att spela detta som ett spel efteråt.
Det är kul att ligga och fantisera tillsammans om olika scenarios som man sen kan utföra

Det är ju helt sant att det ofta är ett spel, problemet är vid one night stands att oftast har man druckit lite plus att man antagligen inte känner tjejen speciellt väl, så det som du tolkar som att spela svårfångad kanske faktiskt betyder att hon verkligen inte vill.
Det finns ju rätt många incidenter där männen efteråt hävdar att tjejen ville fast hon sa nej.
Om det här här ditt standardförfarande och du legat med 85-90 tjejer är jag säker på att det finns flera av de tjejerna som känner sig om inte våldtagna så åtminstone utnyttjad.

Att du inte blivit anmäld betyder inget för tjejer anmäler inte så ofta och speciellt inte vid de här gränsfallen.
Den dialogen du beskriver är för mig inte att förföra en "fin" tjej det verkar mycket mer som att tjata ner en osäker tonåring.
Citera
2013-08-19, 03:58
Medlem
jag tror man är rätt oattraktiv om man måste tjata till sig sex. Är tjatsex ok. dvs att jag får tjejen på utmattningstaktik? Nej troligen inte och det är nog rätt viktigt vad man svarar domstolen när åklagaren börjar fråga hur det kommer sig att just du tycker att ett nej från en tjej egentligen betyder ja
Citera
2013-08-19, 04:30
Medlem
larvenfs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=3r8aa1j_kZY
Citera
2013-08-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Här ovan har du fått det gyllene svaret TS av Pikemon!

Tjejer kan visa motstånd precis innan sexet börjar men det är som en inbygd reflex som du måste komma förbi. Ett sätt att komma förbi det är att få henne kåtare eller vara mer passionerad! Så när tjejer börjar hålla på så här ska du istället bara börja grov-hångla med henne utan att prata och sen bara fortsätta.

MEN NEJ!? Nu har du förstått spelet fel. Om en tjej börjar spela svårfångad innan sexet å visar lmr så ska killen börja agera nonchalant och dissa tjejen, tjejen blir då nervös och ägd för hon fattar att hon inte kan leka med den här killen och han är seriös och inte bara intresserad av sex. De är de tjejer vill veta när vi säger nej.

ONT: Jag tycker de inte är våldtäckt men de är fel. Jag har själv vart i tjejens position för ungefär 5 år sen och jag mår fortfarande dåligt av de. Eftersom jag var i mina unga 14 år så har jag fått psykiska "ärr" som påverkar mitt beteende än idag. Det var väldigt obehagligt för jag ville verkligen inte och jag sa de lite blygt till han, men jag var rädd att han skulle dissa mig (så fjantig som man var) så jag gick med lite smått å smått tills kuken var i och då var de försent.

Som sagt, de här är fortfarnde jobbigt för mig, att jag inte kunde stå emot och han utnyttjade min sårbarhet helt och hållet.
Senast redigerad av lebelle 2013-08-20 kl. 16:34.
Citera
2013-08-22, 01:36
Medlem
Raventears avatar
Du spelar ett farligt spel.

Låt mig berätta om en tjej jag brukade umgås med i högstadiet.
Hon var helt fucked up, men vi hade kul tillsammans. I alla fall så blir hon tillsammans med en gemensam polares storebror, hon var femton och han arton eller nitton.

Hon gjorde ofta så att hon fnittrande sa nej åt honom, helt uppenbart bara för att teasa honom.

Fyra år senare börjar hon i sitt vridna sinne få för sig att hon blev våldtagen, han fortsatte ju fast hon sa nej, så hon anmäler.
Och vinner.

Tänk på det nästa gång du försöker tjata omkull en tjej...
Citera
2013-08-22, 09:53
Medlem
Fruktlimpas avatar
Enligt brottsbalken så är det inte våldtäkt eftersom TS inte använde våld eller hot om brottslig gärning för att få henne i säng.

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in