Citat:
Ursprungligen postat av
Extreme75
Det finns ett fall, säkert finns den här i en tråd under Kriminalhistoria där ett gäng som regelbundet träffades på en krog på Stureplan för att senare gå hem till någon där dom hade gruppsex och efter nattens övningar gick nöjda och belåtna hem till sitt.
Samma gäng träffades ett halvår senare på samma krog, där man hånglade upp varandra innan man gick hem till någon där det blev gruppsex. Alla var nöjda med kvällens övningar och gick hem till sitt.
Dagen efter anmälde en av tjejerna en av killarna för våldtäckt som blev dömd, bara på hennes ord.
Många med mig tyckte att man godkänt innehållet på kvällens bravader när man tillfrågades på krogen om hon ville gå med hem på gruppsex.
Ett bevis på att inget våld användes var att hon väntade tills nästa dag att gå till polisen.
En annan sak jag tänkte på. Om killen varit en taxichaffis eller rörmokare så hade hon inte gått till polisen. Nu hade han pengar och det var dom hon var ute efter.
Det finns spelregler för allt annat, då borde det också finnas för sexmöten.
Att det var bara på hennes ord finner jag osannolikt, speciellt eftersom det var gruppsex och alltså flera vittnen. Skulle hon hävdat våldtäkt men alla andra säga att hon var med på det och det inte fanns stödbevisning så lär det ju inte bli fällande dom.
I call bull shit.
Att hon väntade tills nästa dag är inte alls bevis på att inget våld användes.
Många med dig är tydligen helt jävla dumma i huvudet. Alla har rätt att ångra sig. Har en tjej sagt ja på krogen men säger nej när ni kommer hem så är det nej som gäller.
Det fungerar inte så i Sverige, du får inte mer i skadestånd om personen som begår ett brott mot dig är rik.
Det finns regler(eller lagar som vi också kallar det) och de lagarna säger att om någon säger nej så betyder det nej .