Citat:
Ursprungligen postat av
crooda
Förstår TS situation exakt.
En del tjejer gillar att "teasa" om varje gång en tjej nämner ordet nej, och man då slutar och vänder sig om hade hon sagt Men vafan gör du?
Antingen har alla i tråden som säger våldtäkt aldrig varit med en tjej (som inte är en hora som ligger med allt och alla) För en "pryd" tjej kommer hålla på att tveka in i det sista. Så länge man inte tvingar henne att vara där eller håller kvar henne mot hennes vilja. Säger hon nej lite tyst och du fortsätter inte våldtäkt, Säger hon nej reser sig upp och vill gå men du tvingar nere henne och gör det ändå är våldtäkt
Håller helt med om detta! Beror helt och hållet på situationen och jag säger det återigen: Lagen kan inte ta hänsyn till all kroppslig kommunikation utan måste ha något enklare att gå på, så därför är ett nej alltid ett nej i juridiken, men i verkligheten vet vi alla att det inte riktigt går till på det sättet.
Säg såhär: Om en kille närmar sig en tjej och hon säger nej, hur lång tid måste det då gå innan det är "OK" för killen att försöka igen?
Eller om tjejen just knäppt upp sin blus framför dig och helt plötsligt säger nej när killen tror det är fritt fram, då tror jag nog att de flesta killar skulle kräva en förklaring och inte bara säga "OK men då väntar vi".
Och ytterligare nått att tänka på: Vad händer om en kille säger nej och en tjej fortsätter med att kyssas och försöka få av killens kläder och säger "men jag vill ju, du är så fin" och sen har de sex. Är detta våldtäkt? Jag menar vad tycker ni själva alltså? Enligt lagens mening så är det ju det.
Men det jag vill veta är om folk i den här tråden personligen och moraliskt sett tycker att de här situationerna jag pratar om luktar våldtäkt? Visst är gränsen inte alltid så klar och tydlig? Håll med om det i alla fall. Var går gränsen?