2013-08-22, 08:25
Medlem
Betongbarns avatar
Funderar på att förboka en Ps4 då jag bara ska ha en sån leksak, men det enda attraktiva spelet som finns vid release som jag hittar (hos Spelbutiken.se) är Watch Dogs...

Thief 4, Imfamous m.m. verkar släppas först en bit inpå 2014... då kanske man kan vänta och även hitta en billigare PS4?, vad tror ni?...

Eller har jag rent av missat massa spel?
2013-08-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Funderar på att förboka en Ps4 då jag bara ska ha en sån leksak, men det enda attraktiva spelet som finns vid release som jag hittar (hos Spelbutiken.se) är Watch Dogs...

Thief 4, Imfamous m.m. verkar släppas först en bit inpå 2014... då kanske man kan vänta och även hitta en billigare PS4?, vad tror ni?...

Nej, du har inte missat några spel.

Det kommer inte så många spel vid release och ännu mindre exklusiva storspel. Det kommer förmodligen släppas några exklusiva indie-spel som visserligen kan vara bra men det är ju bara digitala nerladdningar och indie-spel får ju inte folk att springa benen av sig till affärerna.

Sony pratar om hur många spel det kommer komma men undviker att prata om hur många spel som finns vid release vilket tyder på att lanseringen blivit framflyttad.
2013-08-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn

IGN har en sammaställning på de 23 spel man kan köpa vid launch. Innan årets slut kommer det finnas 33 spel totalt. Så köper du en PS4 på release, 29 nov, så kommer du inom 33 dagar ha tillgång till 33 spel. Varav 5 spel är helt gratis.
Tokyo Game Show är om ca en månad, kommer antagligen mer info då och launch lineupen blir antagligen fastställd däromkring.
I spoilers ligger de 33 spel som kommer finnas innan årets slut.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Sony pratar om hur många spel det kommer komma men undviker att prata om hur många spel som finns vid release vilket tyder på att lanseringen blivit framflyttad.
Det finns mängder med listor på nätet över vilka spel som kommer finnas vid launch. Ett exempel är den listan jag länkade som IGN har som innehåller 23 spel. Vilket vad jag kan hitta är samma antal som Xboxen kommer ha vid launch. Och jämför man de två listorna kan man se att 11 spel släpps till båda konsollerna samtidigt.
Så vi har alltså 23 spel till båda konsollerna, varav 11 släpps på båda.
Är 23 spel på en Xbox mer än 23 spel på en PS4?

Det ryktas om att en del spel har blivit framflyttade eller hålls inne med för framtida annonseringar, men konsollen i sig sa de ju häromdagen när den släpps. Så syftar du på spel eller konsollen i sig?
2013-08-22, 12:46
Medlem
Det finns ju en lista på spel som ska komma strax efter lanseringen:

PSN - Basement Crawl
PSN - Contrast
PSN - Daylight
PSN - Doki-Doki Universe
Retail - inFamous Second Son
PSN - Mercenary Kings
PSN - Octodad: Dadliest Catch
PSN - Oddworld: New 'n' Tasty
PSN / F2P - PlanetSide 2
PSN - Pool Nation FX
PSN - Primal Carnage: Genesis
PSN - Ray's the Dead
PSN - Super Motherload
Retail - The Crew
Retail - The Order: 1886
PSN - The Pinball Arcade
PSN - The Witness
PSN - Transistor
Retail - Wolfenstein: The New Order

Som ni ser är de flesta PSN-spel, dvs spel man enbart kan köpa online. Mindre spel kan vara kul men de säljer inte konsoler i butiker.

Som jag ser det så saknar PS4 stora exklusiva spel vid lanseringen.

Här är listan på vilka spel som kommer att komma i affär 2013 - dvs alla dessa spel kommer inte att finnas vid release:

NBA 2K14
Call of Duty: Ghosts
Skylanders Swap Force
Need for Speed: Rivals
Battlefield 4
Madden 25
FIFA 14
NBA Live
Killzone: Shadow Fall
#DRIVECLUB
Knack
Assassins Creed Black Flag
Watch_Dogs
Just Dance 2014
LEGO® Marvel Superheroes

Av dessa så finns det bara 3 exklusiva spel:

Killzone: Shadow Fall
#DRIVECLUB
Knack
2013-08-22, 13:08
Medlem
Lite nya videor från Gamescom.

15min gameplay från Knack. Knack kommer även att ha en co-op funktion för mindre barn i åtanke.
Citat:
Knack includes a local co-op mode that should, according to game creator and system architect Mark Cerny, help kids around 5 to 7 years old play the PS4 launch game. At Gamescom, Cerny showed us a brief demonstration of the same-screen mode, in which a second player controls a robot version of Knack who provides support for the first player.

Like Knack himself, the silver robo-Knack can combat and defeat enemies to grab their parts and grow bigger. The difference is that when Knack gets hurt and becomes smaller and weaker, robot Knack can donate his parts to the damaged Knack. Cerny noted that the two-player mode allows a parent to jump in and help his seven-year old child playing as the main Knack, and for a younger player like a five-year old to play as robot Knack without harming the overall experience.

En kort video från Driveclub på 3:38. Direct feed-video ska dyka upp senare idag.
Fortfarande i Alpha men miljöerna ser riktigt bra ut.

Lite screens och gameplay från Skylanders på PS4.

Ny trailer från inFAMOUS Second Son, "Fetch". Det ser ruskigt snyggt ut.
Sucker Punch pratar lite om nya DS4an med. Klippet vid 1:14 är vrålsnyggt.
2013-08-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Som ni ser är de flesta PSN-spel, dvs spel man enbart kan köpa online. Mindre spel kan vara kul men de säljer inte konsoler i butiker.

Som jag ser det så saknar PS4 stora exklusiva spel vid lanseringen.
De har över en miljon förhandsbokningar, vilket är högre än vad både PS2 och PS3 hade. Och då ska man ha i åtanke att pre-orders =/= launch sales.

Jag har redan skrivit detta en gång, men jag kan väl skriva det igen.
Det är helt nya konsoller som släpps med AAA-blockbusters såsom CoD, BF och FIFA. Bara där är två anledningar till att konsollerna kommer säljas i mängder. Man behöver inte släppa massa stora exklusiva titlar vid launch när sådana spel släpps. Varför utsätta sina andra stora titlar för onödig konkurrens?

Om man sen inte gillar spelen i sig är såklart en smaksak. Men över 1 miljon människor tycker uppenbarligen inte att det saknas spel.
2013-08-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
De har över en miljon förhandsbokningar, vilket är högre än vad både PS2 och PS3 hade. Och då ska man ha i åtanke att pre-orders =/= launch sales.

Jag har redan skrivit detta en gång, men jag kan väl skriva det igen.
Det är helt nya konsoller som släpps med AAA-blockbusters såsom CoD, BF och FIFA. Bara där är två anledningar till att konsollerna kommer säljas i mängder. Man behöver inte släppa massa stora exklusiva titlar vid launch när sådana spel släpps. Varför utsätta sina andra stora titlar för onödig konkurrens?

Om man sen inte gillar spelen i sig är såklart en smaksak. Men över 1 miljon människor tycker uppenbarligen inte att det saknas spel.

Antag att jag är en av den där miljonen som förbokat PS4 - hur hjälper det mig att få tag i roliga spel när konsolen släpps och strax därefter? Ska jag sitta och vara nöjd att så många andra också förbokat konsolen?

Basement Crawl och Doki-Doki Universe kan säkert vara roliga att spela men om man vill ha lite större och påkostade spel?
2013-08-22, 14:03
Medlem
Från CVG:

Uttalande från Guerilla Community editor Victor Zuylen
"We plan to continue support for the title (Killzone Shadow Fall) well after launch - and yes, DLC multiplayer maps will be released free of charge to ensure everyone can play."
2013-08-22, 16:43
Medlem
LastCaresss avatar
Vet vi något om ngn bundle vid release? Typ PS4 + nya Killzone.
2013-08-22, 18:10
Medlem
Ny intervju med mannen bakom PS4, Mark Cerny. Lite prat om spelvariation, digital-only och den sociala aspekten med PS4. Och en hel del hårdvarusnack och tankarna bakom det. Han antyder lite smått om att multiplattformsspel kommer att se bättre ut på PS4. Ska bli riktigt intressant att se Digital Foundry jämföra spelen mellan konsoller.
PS4 is a return to the spirit of the early PlayStation days, says the man who built it
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Cerny
I believe an underappreciated aspect of what's going on is that PlayStation 4 is the world's most powerful games console, and I think that is going to become increasingly apparent as time goes by. Even if titles are multi-platform, if the game experience is more responsive or more visually attractive on a certain platform, it definitely does play into the overall success.
Påståeenden som att NFS: Rivals kommer se bättre ut på en utav konsollerna är kanske inte så galna. Även Yoshida har tweetat den artikeln.
Citat:
Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games’ executive producer Marcus Nilsson has suggested – but refused to clarify which.

Icke relaterad nyhet:
Guerilla Games siktar på 60FPS för Killzone multiplayer men SP kommer vara 30FPS.
2013-08-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Icke relaterad nyhet:
Guerilla Games siktar på 60FPS för Killzone multiplayer men SP kommer vara 30FPS.

Även Driveclub verkar hamna på 30 fps. :/

http://www.officialplaystationmagazine.co.uk/2013/07/18/driveclub-dev-happy-with-30-frames-a-second-but-aiming-for-60/

60fps borde bli "standard" på denna generation.
2013-08-23, 11:18
Medlem
Direct feed från Driveclub inspelat och delat med Share-funktionen på PS4 finns nu tillgänligt.
Värt att ha i åtanke att det fortfarande är en alpha-version. 1080p video kommer antagligen efter Gamescom.
GamesCom 2013: Don't Worry, DriveClub Looks Absolutely Delicious Now
Citat:
We were a little bit worried about DriveClub when we first got our hands on the racer earlier in the year. Little over a month ago, the game looked frighteningly unfinished, and – if we’re honest – a little bit bland. But developer Evolution Studios has a habit of making late sprints to the finish line, so it’s perhaps not especially surprising that the PlayStation 4 racer is starting to look, well, a little bit mind-blowing.
Dynamic lighting innebär att man kommer kunna spela i kvällsmijlöer. GIF från senaste trailern som visar på det. Enda next-gen racern som erbjuder det.

Köper man Driveclub retail eller digitalt, alltså inte PS+ versionen, får man 50% rabatt på 12 månaders PS+.
Citat:
In addition to that, we have another surprise up our exhaust pipe! Purchase DRIVECLUB at retail or digitally via the PlayStation Store, and you’ll get a 50% discount voucher for a 12-month PlayStation Plus subscription.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in