2013-03-13, 19:06
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
Sätter dem ett pris, så är det det som gäller.

Inte om det står reservation för ändringar. Vilket det garanterat gör eller något annat som kan antyda på att priset kan justeras längre fram pga bla bla.

EDIT: Var faktiskt inne på en säljares hemsida där de listar det för 4995:- De skriver inte någonstans att priset kan ändras etc. Så rent teoretiskt kan de inte begära ett annat pris senare. Visst de kan ju köra över en och skita i det men frågan är vad konsumentombudsmannen säger. (eller vem det nu är man vänder sig till)

Man kanske borde slå till
Senast redigerad av Sujok 2013-03-13 kl. 19:11.
2013-03-13, 20:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Roliga reaktioner på eventet som hölls tidigare. Att man lägger till facebook och liknande är fullt naturligt, men en dedikerad knapp för det är för mycket (om det blir en sån). Även en display på kontrollen känns krystat. Marknaden behöver enklare kontroller inte mer avancerade. Hoppas bara dom slängt in en högtalare i kontrollen. Att höra skottljud och liknande effekter komma från kontrollen ger en djupare inlevelse i spelen och något jag saknar på PS360.

Spelen kändes inte direkt heta. Visst kul att man satsar på grafik men det grafiska är en "färskvara" som inom 2-3 år kommer bli gammalt vilket gör att spelet känns utdaterat relativt snabbt. Så hoppas på innovativa spel före mer av the same old i ny förpackning dom kört med tidigare.

Har dom rett ut bakåtkompatibiliteten än? Hårdvaru, mjukvaru eller gaikai?
2013-03-13, 22:27
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Roliga reaktioner på eventet som hölls tidigare. Att man lägger till facebook och liknande är fullt naturligt, men en dedikerad knapp för det är för mycket (om det blir en sån). Även en display på kontrollen känns krystat. Marknaden behöver enklare kontroller inte mer avancerade. Hoppas bara dom slängt in en högtalare i kontrollen. Att höra skottljud och liknande effekter komma från kontrollen ger en djupare inlevelse i spelen och något jag saknar på PS360.

Spelen kändes inte direkt heta. Visst kul att man satsar på grafik men det grafiska är en "färskvara" som inom 2-3 år kommer bli gammalt vilket gör att spelet känns utdaterat relativt snabbt. Så hoppas på innovativa spel före mer av the same old i ny förpackning dom kört med tidigare.

Har dom rett ut bakåtkompatibiliteten än? Hårdvaru, mjukvaru eller gaikai?
Antar att du menar touchpad med skärmen, och jag kan säga att efter att ha spelat fotboll på PSvita så är det den funktionen jag gillar mest. Där används touchen som sikte vart du vill skjuta bollen.

Touchen kommer säkert också att användas vid ingame meddelande.

Högtalare i kontrollen är kommer det ju också nästan att vara hörlursuttag.

Någon som vet ifall det är vanligt 3.5mm?
2013-03-13, 22:27
Medlem
Pastmasters avatar
Ingen dålig meritlista av George Andreas:

http://www.giantbomb.com/george-andreas/3040-58444/

Kanske kan skapa ett nytt kreativt plattformsspel på London Studio? Casual-marknaden har gått över till mobiler och ipads och det är en utveckling som kommer att förändra hela spelmarknaden igen. Skrota Move, Singstar, EyePet och andra casual-titlar London Studio har spottat ur sig under åren. Core-marknaden håller på att gå isär och för att rädda den behövs andra genrer än racing, TPS, Action och FPS. Ska man expandera core-marknaden måste man variera sina titlar. Speciellt hur ekonomin är idag, borde man satsa på nya titlar varje generation, inga uppföljare till gammal skåpmat. Det suger.

Om västerländska utvecklare anstränger sig något för variationens skull kommer vi snart få se att japanerna hänger på trenden och går tillbaka till sitt kreativa ritbord istället för att sträva efter vad västerländsk spelmarknad gillar.

Men det som Sony nu visade under sin konferens räcker inte, de måste visa fler titlar med tanke på att arkitekturen är nu simpel att koda för. Men jag gillar att de nu satsar på sina förstapartsstudior, sitt tredjepartsstöd, indieutvecklare samt ett projekt som påminner om gamla Net Yaroze från PS1-eran när de tillät amatörer världen över utveckla spel för PS1. Då fanns det på demoskivor, men nu har vi PSN.

Priset är fortfarande ett stort frågetecken. Ryktade priset 300 pund från The Times, 40 000 yen från någon japansk källa kan mycket möjligt bli "399.99 US dollars" vi kommer att få höra. Lägre kan de inte gå. Jag skulle bli förvånad om det var högre om det nu har byggts ihop med standardiserade komponenter. Fanboysen på youtube skriker "damage control" med högt pris och Sony kommer att gå under. Det får tiden utvisa. Om det skulle visa sig att ryktet är rätt kommer jag bli deras damage control som de försöker kontrollera. Fan vad kul det är att driva med Sony fanboys, MS fanboys och Nintendo fanboys. X360 var mitt första val denna generationen, vi får se vad som blir i den nya.
2013-03-13, 22:39
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Antar att du menar touchpad med skärmen, och jag kan säga att efter att ha spelat fotboll på PSvita så är det den funktionen jag gillar mest. Där används touchen som sikte vart du vill skjuta bollen.

Touchen kommer säkert också att användas vid ingame meddelande.

Högtalare i kontrollen är kommer det ju också nästan att vara hörlursuttag.

Någon som vet ifall det är vanligt 3.5mm?
Menar själva skärmen, om den är av touch-variant eller inte spelar mindre roll. Att ha en andra skärm som man måste kolla på och som drar fokus från själva spelandet är aldrig positivt. WiiUs dåliga försäljning visar att så är fallet. Att använda touch (utan skärm) på det sättet du beskriver skulle däremot funka.

Det fetade förstår jag inte riktigt. Skulle du kunna omformulera dig?
2013-03-13, 22:53
Medlem
Citat:
Menar själva skärmen, om den är av touch-variant eller inte spelar mindre roll. Att ha en andra skärm som man måste kolla på och som drar fokus från själva spelandet är aldrig positivt. WiiUs dåliga försäljning visar att så är fallet. Att använda touch (utan skärm) på det sättet du beskriver skulle däremot funka.

Hur har du fått för dig att det är en bildskärm i kontrollen?
2013-03-13, 23:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Hur har du fått för dig att det är en bildskärm i kontrollen?
Var det inte det? Var ju snack om att det skulle vara det.

Edit; Sökte nu och har tydligen missat att dom presenterat kontrollen haha. Återkommer med synpunkter på den.
2013-03-13, 23:52
Medlem
Kikus avatar
Citat:

Det fetade förstår jag inte riktigt. Skulle du kunna omformulera dig?
Det kommer vara hörlursuttag i kontrollen

Skrev "är" först sen ändrade jag till "kommer" råkade bli dubbel.
2013-03-13, 23:53
Medlem
Kikus avatar
Citat:

Edit; Sökte nu och har tydligen missat att dom presenterat kontrollen haha. Återkommer med synpunkter på den.
Inte i vanliga men de visade demo och pratade om att använda PSvita som handkontroll.
2013-03-14, 00:02
Medlem
Citat:

Jag tror att detta klipp fortfarande ger den bästa överblicken om hur DS4 (?) ser ut: http://youtu.be/rGlu3e9kdks
2013-03-22, 02:05
Medlem
Några snubbar som pratar om Playstation 4:
http://www.youtube.com/watch?v=49kir58OUs8
2013-03-23, 01:52
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnennet
Några snubbar som pratar om Playstation 4:
http://www.youtube.com/watch?v=49kir58OUs8

Hehe, du vet möjligtvis inte vilka de är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in