Ingen dålig meritlista av George Andreas:
http://www.giantbomb.com/george-andreas/3040-58444/
Kanske kan skapa ett nytt kreativt plattformsspel på London Studio? Casual-marknaden har gått över till mobiler och ipads och det är en utveckling som kommer att förändra hela spelmarknaden igen. Skrota Move, Singstar, EyePet och andra casual-titlar London Studio har spottat ur sig under åren. Core-marknaden håller på att gå isär och för att rädda den behövs andra genrer än racing, TPS, Action och FPS. Ska man expandera core-marknaden måste man variera sina titlar. Speciellt hur ekonomin är idag, borde man satsa på nya titlar varje generation, inga uppföljare till gammal skåpmat. Det suger.
Om västerländska utvecklare anstränger sig något för variationens skull kommer vi snart få se att japanerna hänger på trenden och går tillbaka till sitt kreativa ritbord istället för att sträva efter vad västerländsk spelmarknad gillar.
Men det som Sony nu visade under sin konferens räcker inte, de måste visa fler titlar med tanke på att arkitekturen är nu simpel att koda för. Men jag gillar att de nu satsar på sina förstapartsstudior, sitt tredjepartsstöd, indieutvecklare samt ett projekt som påminner om gamla Net Yaroze från PS1-eran när de tillät amatörer världen över utveckla spel för PS1. Då fanns det på demoskivor, men nu har vi PSN.
Priset är fortfarande ett stort frågetecken. Ryktade priset 300 pund från The Times, 40 000 yen från någon japansk källa kan mycket möjligt bli "399.99 US dollars" vi kommer att få höra. Lägre kan de inte gå. Jag skulle bli förvånad om det var högre om det nu har byggts ihop med standardiserade komponenter. Fanboysen på youtube skriker "damage control" med högt pris och Sony kommer att gå under. Det får tiden utvisa. Om det skulle visa sig att ryktet är rätt kommer jag bli deras damage control som de försöker kontrollera. Fan vad kul det är att driva med Sony fanboys, MS fanboys och Nintendo fanboys. X360 var mitt första val denna generationen, vi får se vad som blir i den nya.