2013-08-18, 19:26
Medlem
bobbebobbes avatar
Är det värt att köpa? Fast grafiken inte är den bästa. Jag gillar spel man verkligen fastnar för och bara måste spela, är Fallout New Vegas ett sånt spel?

/bobbebobbe
Citera
2013-08-18, 19:28
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbebobbe
Är det värt att köpa? Fast grafiken inte är den bästa. Jag gillar spel man verkligen fastnar för och bara måste spela, är Fallout New Vegas ett sånt spel?

/bobbebobbe
Ja. Grafiken är inte JÄTTEdålig, karaktärerna ser bra ut, kanske lite fattigt här o där. Spelet är tungt, gillar du trean så kommer du gilla denna. Om du spelar på PC, kolla upp lite mods som gör spelet roligare
Citera
2013-08-18, 19:29
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:

/bobbebobbe
Absolut! Finns så mycket att upptäcka och utforska, så många sätt att spela! Köp.

Citera
2013-08-18, 19:35
Medlem
Hirvis avatar
Citat:

/bobbebobbe
Det här är ett spel du kan spela flera gånger utan att egentligen vara med om för mycket av samma saker, bara det gör det värt.
Citera
2013-08-19, 02:33
Medlem
Citat:
/bobbebobbe
Ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat.
Grafiken är helt ok om nu det är viktigt för dig.
Med alla DLC så har du många goa speltimmar framför dig.
Jag kan inte annat än rekommendera dig att köpa spelet.
Fan blir lite avundsjuk faktisk, önskar att jag kunde börja från scratch.
Har gått igenom spelet 3 gånger under dessa år, och känner nästan för att börja en fjärde nu.

Enda modsen jag använder är såna som gör att min character ser bättre ut. (hår, ansikte, ögon, kropp, kläder osv som inte påverkar spelet)

Jo, jag använder en som gör att du blir kortare om du har låg styrka, den är rätt ball.(kommer inte ihåg va den heter, men den påverkar inte själva spelet)
Jag startar alltid med 1 i styrka ändå för att kunna lägga poäng på charisma, agility och perception.
Så det är rätt ball att se din karaktär typ två huvven kortare än alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Cazadores är asjobbiga
Använd riot shotgun på cazadores, då är dom inte så jävla kaxiga längre.
Citera
2013-08-19, 05:06
Medlem
Hirvis avatar
Min gubbe är en konsekvent arg jävel nu, han blev förbittrad.
Dödade House när han var för arrogant mot mig, kändes inte som att hans robot-utopi passade.
Sen tänkte jag köra med Caesar men jag accepterade fan inte att den jävla skitstöveln började hota mig när jag inte kände för att samarbeta, så jag hämtade en super-mutan-kvinna jag haft en (absurd) romans med från Jacobstown och dödade hela "The fort". Tji fick han.

Njöt verkligen av att kasta in en granat och spränga honom i småbitar. Där fick han för att han sabbade min favorit-suput-stad Nipton.
Citera
2013-08-19, 20:00
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Min gubbe är en konsekvent arg jävel nu, han blev förbittrad.
Dödade House när han var för arrogant mot mig, kändes inte som att hans robot-utopi passade.
Sen tänkte jag köra med Caesar men jag accepterade fan inte att den jävla skitstöveln började hota mig när jag inte kände för att samarbeta, så jag hämtade en super-mutan-kvinna jag haft en (absurd) romans med från Jacobstown och dödade hela "The fort". Tji fick han.

Njöt verkligen av att kasta in en granat och spränga honom i småbitar. Där fick han för att han sabbade min favorit-suput-stad Nipton.

Haha gjorde nästan precis likadant som du fast i ceasars camp gick man ensam upp till klippan där lastbilen fanns och släppte iväg radioaktiva tunnor ner på lägret.

Har för mig att jag innan dess smög fram till slavarna i buren och släppte iväg dom.

Riktigt kul spel och funderar på att skaffa det igen och fixa alla mods som man icke testat. Orkar fan inte vänta på fallout 4, när fan kommer den ut förresten? 1 år? 10 år? Jäkligt frustrerande behöva vänta i all ovetskap
Citera
2013-08-19, 20:49
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:

/bobbebobbe

Är inget fel på grafiken imo. Jag tänker inte ens på det när jag spelar, förutom när man står uppe på ett berg, kollar ut och tänker att grafiken är jävligt bra ändå

Riktigt bra spel måste jag medge, även fast DLCn inte är mycket att hänga i granen...
Citera
2013-08-21, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
även fast DLCn inte är mycket att hänga i granen...
Det kan jag inte hålla med om, av dom 4 DLC som finns till spelet är väl bara "honest Hearts" dålig.
Dom andra DLC kickar ju fan röv!!!

Speciellt "dead Money", den var svår som fan.
Senast redigerad av jollythecat 2013-08-21 kl. 03:09.
Citera
2013-08-21, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jollythecat
Det kan jag inte hålla med om, av dom 4 DLC som finns till spelet är väl bara "honest Hearts" dålig.
Dom andra DLC kickar ju fan röv!!!

Speciellt "dead Money", den var svår som fan.

Kör nu igenom spelet för andra gången.

*Dead Money oerhörd tråkigt, linjärt. Slutade Spela vid första spelomgången när jag startade denna DLC, vilket fick mig att helt tappa lusten för att fortsätta när det kom fler DLC'er

*Honest Hearts vad hände här, jag minns när jag lirade igenom New Vegas första gången vad jag fastna vid historierna kring "the burned man" och hoppades på att få se detta i en DLC. Men grymt besviken, helt plötsligt var det slut utan att jag fått utforska ngt spännande överhuvudtaget samt ingen dialog som var intressant.

*Old World Blues, denna var faktiskt intressant men själva gameplay oerhört repetitivt. Men skönt med "riktiga belöningar" i form av uppgraderingar i sviten efter all denna oerhört tråkiga speltiden.

*Lonesome Road, detta är det enda jag inte spelat klart utan är här nu. Denna är hittills mycket bra men verkligt nya miljöer och känsla.
Citera
2013-08-22, 06:30
Medlem
ChristerNs avatar
DLC: Old World Blues gillade jag.

Det var en saftig absurd humor som jag ännu skrattar åt.

Avslöjande:

Lonesome Road gillade jag inte. Det verkade vara små tändhattar till kärnstridsspetsar man skulle bränna av. (Tändhatten ger en liten minipuff.)(Kan misstolkas som kärnvapensmäll, men då skulle det mesta kremerats i ett jätteområde, med saftig krater).

I Honest Hearts fanns åtminstone lite ny värld att upptäcka som var OK, men historien verkade inte så intressant.

Historien med Mr House gillade jag skarpt. Jag gick länge och funderade på om han var god eller ond.
Det som är bra är att man vet inte säkert och man undrar.

Jag ogillar de flesta. Framför allt urfascisterna som dyrkar romar-riket, korsfäster, tar slavar och sätter upp huvuden på pålar, dyrkar gladiatorspel mm.
Jag gillar befria slavar.

Christer
Senast redigerad av ChristerN 2013-08-22 kl. 06:44. Anledning: rättelse
Citera
2013-08-22, 13:03
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristerN
Historien med Mr House gillade jag skarpt. Jag gick länge och funderade på om han var god eller ond.
Det som är bra är att man vet inte säkert och man undrar.

Jag ogillar de flesta. Framför allt urfascisterna som dyrkar romar-riket, korsfäster, tar slavar och sätter upp huvuden på pålar, dyrkar gladiatorspel mm.
Jag gillar befria slavar.

Christer
Jag tycker också att Mr House är en mycket intressant karaktär. Jag gillade honom, iom att han kommer styra New Vegas + mer (?) och då är jag hans högra hand. Ja tack! Tror även att hans samhälle skulle vara bra då det skulle städa upp och fixa i ordning ett nytt samhälle snabbt. När man pratar med House så märker man att han är en riktig filosof, med långt sträckande planer över hur han ska göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in