Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tycker inte att du håller du till verkligheten.
I jämförelsen T-80U och IR5 vad gäller verkligheten, så är det knappast jag som har problem med den. Det är du.
Citat:
Det är USA som ska öppna sundet i tid och gör man inte det kollapsar ekonomin.
Aha, ja för Irans ekonomi får ett våldsamt uppsving av det... Sluta röka jazztobak.
Citat:
Irans krigsmaskin är strategiskt helt ok då USA håller eländet på ett bra avstånd.
Eh, va?
Citat:
Bra, du behöver flyg till dina större eländen
Och vilka "större eländen" är det?
Citat:
och även dina operationer
Aha, så krig mot Iran innefattas inte i "mina operationer" (förresten, ÄR jag USAs försvarsmakt? Varför kör du annars med "dina operationer"?)
Citat:
och även så ett antal för att hålla Irans flyg borta från hangarfartyget.
Det klarar man rätt bra med den samlade luftvärnsförmåga som finns på hangarfartyget och eskortfartygen. I vilket fall som helst så är skyddet av hangarfartygsgrupperna ingenting som menligt inverkar på amerikansk förmåga att slå sönder allt av värde i Iran.
Citat:
Även om du sitter på ett bra avstånd så kan du inte neutralisera fiendens flygvapen i förväg.
Nej, man neutraliserar det iranska flygvapnet i händelse av krig. Det går rätt fort.
Citat:
Håll koll nu för du har 0 underrättelse om deras fömåga att slå till på längre avstånd.
Ja preciiiis, att jag missat detta. CIA, NSA o.s.v. o.s.v. har naturligtvis ingen som helst koll på någonting som iranierna pysslar med. Självklart har dock iranierna koll på hela det amerikanska försvaret, samt var hangarfartygen är vid varje given stund.
Självklart. Att jag kunde vara så dum så jag trodde att USA hade någon form av kompetens underrättelse och spaningsmässigt, när det naturligtvis är Iran som inte bara är bäst i världen på underrättelse och spaning, utan också på sjöstrid, luftstrid och markstrid. Detta trots att de saknar relevanta system för något av det.
Det är ju ett under! Halleluja (eller vad man säger i moskén)!