2013-08-20, 10:31
  #193
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Upptäckte precis ett nytt band, iaf för mig. Dualist inquiry, är det någonting för emmaboda tro? Tyckte det var jävligt soft musik.

Tack för tipset
Citera
2013-08-20, 11:16
  #194
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer-Pettson
Instämmer! Tur att man är 190 och har vassa armbågar!

Jävligt vassa ska jag intyga

Fast jag har bara behövt använda dom någon enstaka gång när någon stor klumpeduns ville mosha in i mig när jag stog "längs väggen av moshen".
Citera
2013-08-20, 19:43
  #195
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jag avskyr moshandet - speciellt till "fel" artiseter dvs 99%

Ja det där med mosharna är inte roligt... Det ska inte vara mosh till elektronisk musik! Det passar helt enkelt inte.
Citera
2013-08-20, 22:30
  #196
Medlem
naoshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer-Pettson
Instämmer! Tur att man är 190 och har vassa armbågar!


lilla jag som är 154 cm lång. så är mosharna värsta som jag har varit med om. inget att leka med
Citera
2013-08-20, 22:52
  #197
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naosh
lilla jag som är 154 cm lång. så är mosharna värsta som jag har varit med om. inget att leka med


Stå vid sidan om, det är fan värdelöst att stå i mitten. Aldrig varit längst fram men jag kan tänka mig att det nästan är bättre där. Då har du iallafall snälla vakter som kan ta hand om dig.
Citera
2013-08-20, 23:32
  #198
Medlem
plastartiklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naosh
lilla jag som är 154 cm lång. så är mosharna värsta som jag har varit med om. inget att leka med

Åh, jag som är 163 tycker det är jobbigt som fan. Om jag inte försöker undvika att få armbågar i ansiktet/huvudet så kämpar jag för att inte sugas in i någons armhåla haha.
Citera
2013-08-20, 23:41
  #199
Medlem
lectrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastartiklar
Åh, jag som är 163 tycker det är jobbigt som fan. Om jag inte försöker undvika att få armbågar i ansiktet/huvudet så kämpar jag för att inte sugas in i någons armhåla haha.

Och om man nu står i publiken på ett lugnt ställe och har hittat en bra plats där man ändå ser hyfsat bra ska det alltid komma någon skitlång snubbe och ställa sig framför en så att man inte ser ett piss, haha. (165 här)

Det är en av fördelarna med elektronisk musik, det är ändå inget kul att kolla på dem som spelar, så det gör inget att man inte ser scenen.
Citera
2013-08-20, 23:41
  #200
Medlem
Fan, minifestival i Kojan låter inte fel, synd bara att den är precis under tentaperioden som är innan sommaren. Vet med mig att jag inte har råd att missa några av tentorna som går då så jag vettefan hur jag ska göra.

Citat:
Ursprungligen postat av naosh
lilla jag som är 154 cm lång. så är mosharna värsta som jag har varit med om. inget att leka med

Om du inte verkligen måste se personen/personerna på scenen så är typ ett moshdjup från moshen ofta ganska perfekt, gärna bakåt sett från scenen. Där brukar ljudet fortfarande vara super men man kan dansa rätt fritt (beroende på spelning förstås).

Iofs har jag aldrig upplevt hur det är att vara kort på spelning (~191), så det jag säger kanske bara stämmer om man är lång.
Citera
2013-08-21, 00:33
  #201
Medlem
plastartiklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lectr
Och om man nu står i publiken på ett lugnt ställe och har hittat en bra plats där man ändå ser hyfsat bra ska det alltid komma någon skitlång snubbe och ställa sig framför en så att man inte ser ett piss, haha. (165 här)

Det är en av fördelarna med elektronisk musik, det är ändå inget kul att kolla på dem som spelar, så det gör inget att man inte ser scenen.

Hahaha ja men precis! Gärna med en kort flickvän också som han, såklart, måste stå och hålla om (och skydda från galna moshare som när som helst kan attackera ) så man inte kan smita framför! Vanliga I-landsproblem är fan ingenting mot...korthetsproblem(?)

Sant..men jag är så nyfiken så jag vill ändå se lite...man kan ju faktiskt missa NÅGOT haha
Citera
2013-08-21, 02:09
  #202
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Lyssnat in mig på blasterjaxx på senaste tiden och fan vad bra de är! Hoppas dem kommer till emmaboda, kan bli en rejäl fest!
Citera
2013-08-21, 12:10
  #203
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastartiklar
Hahaha ja men precis! Gärna med en kort flickvän också som han, såklart, måste stå och hålla om (och skydda från galna moshare som när som helst kan attackera ) så man inte kan smita framför! Vanliga I-landsproblem är fan ingenting mot...korthetsproblem(?)

Sant..men jag är så nyfiken så jag vill ändå se lite...man kan ju faktiskt missa NÅGOT haha


Känner mig jävligt träffad , var glad att tjejen inte vågar bli uppkastad på mina axlar för då hade det väl nästan blivit en 3 meters figur som var i vägen.

Men i ärlighetens namn så är det ofta för att skydda den lilla filuren, fast man kan ju känna sig på myshumör fast det gör man inte så jävla ofta när det är tung electro....samtidigt moshas det ju fan nästan till Wintergatan (nästan, men ja ni fattar till verkligen all olämplig musik)

Kanske ska samla ett gäng långa filurer som kan agera som mosh-vaktar som alla kortisar kan komma och skydda sig vid och ha någon skylt nästa år!
Citera
2013-08-21, 13:36
  #204
Medlem
Bombastas avatar
Jag är 190 cm så det är bara att komsi komsi mina små kycklingar så ser vi till att det inte blir någon mosh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in