2013-08-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Stadsnätet som han har tillgång till kostar 159:-
ComHem har inte det erbjudandet.

Okey, missade att det gällde stadsnätet. Blev förvånad att det också var en Com Hem anslutning i samma fastighet. Om det skiljer så mycket som 240:- i månaden för en 100 Mbps förbindelse, då lär det inte vara många som väljer Com Hem. Eller är en del så funtade att de hellre betalar 2880:- mer per år för en Com Hem anslutning?
Citera
2013-08-17, 21:20
Medlem
.Dead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Okey, missade att det gällde stadsnätet. Blev förvånad att det också var en Com Hem anslutning i samma fastighet. Om det skiljer så mycket som 240:- i månaden för en 100 Mbps förbindelse, då lär det inte vara många som väljer Com Hem. Eller är en del så funtade att de hellre betalar 2880:- mer per år för en Com Hem anslutning?

Bor man i ett "överbyggt" hushåll, dvs med både com hem och fiber (med eller utan com hem) har man billigare pris på coaxial-bredbandet.
Citera
2013-08-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dead.
Bor man i ett "överbyggt" hushåll, dvs med både com hem och fiber (med eller utan com hem) har man billigare pris på coaxial-bredbandet.

Jag befinner mig i en sådan situation, d.v.s. har fyra olika alternativ till bredband. Det enda erbjudande från Com Hem är tre månader reducerat pris. Jag har sagt till dem att det inte är intressant att få 2½ gånger högre kostnad, samt 50 gånger högre svarstider till närmaste host på internet.

Innan jag fick fiber i fastigheten, då var enda alternativet Com Hem eller DSL. Problemet med kabelmodem via Com Hem är de extremt höga svarstiderna. Med fiber så är svarstiderna till Sunet 1 ms och kabelmodem 51 ms. Det finns inte en chans i världen att jag går tillbaka till kabelmodem, då är jag hellre utan internet.
Citera
2013-08-18, 15:00
Medlem
Med docsis 3.0 har svarstiderna gått ner avsevärt på grund av mer tillgänglig bandbredd även om paketrotationen mellan kanalerna ibland blir fel. Visst har fiber fortfarande en lägre svarstid. Skillnaden är dock så liten att du inte upplever den. Vi talar om +10 millisekunder i de flesta fall. Är linan överbelastad ökar naturligtvis latencyn både på fiber och coax. Allting är relativt

Jag håller med om att ComHem är väldigt dyra. Tyvärr har jag inga andra alternativ. Jag hade också valt stadsnät om jag hade haft möjligheten. Monopol suger!
Senast redigerad av Fleskkotlett 2013-08-18 kl. 15:03.
Citera
2013-08-21, 10:32
Medlem
Nu är det officiellt!

Nedströmshastighet 300-500 Mbit/s. Uppströmshastighet 30-50 Mbit/s.

De höjde visst priset med 4 kronor

https://www.comhem.se/comhem/bredban...2/-/index.html
Citera
2013-08-21, 10:52
Medlem
Vilka svin. Comhem kan inte ebjuda mig en högre uppströmshastighet på mitt combopaket. Man nåste betala fullpris på anslutningen innan man får uppgradera den till högre uppströmshastighet.

Tänker INTE punga ut 210:- extra för att få 30 - 50Mbit uppström. Totalpriset för 200 ner / 50mbit upp hade kostat 559:- i månaden. Är de helt födärvade i huvudet. Snålt djävla företag. De är redan dyra som de är.
Citera
2013-08-21, 13:18
Medlem
Foxxyboxs avatar
Det är så löjligt jag har 200Mbit/s.

Får ut lovad hastighet. Latency är i cs ca 15 med comhem och stadsnätet 5.

Får ut 195~ Ner och 9 ut.

Men ifall jag vill ha 250 nu då som kostar lika mycket vad får jag betala då?

12 månader extra bindningstid, nytt modem pga deras spärrar... etc...

betala 60kr extra för 30-50 ut.

Så blir det totalt 559kr medans stadsnätet kostar 100/100 ca 250kr per månad.

jag kommer säga upp mitt comhem-skit om 1 månad när bindningstiden är slut. så jävla trött på att betala för något som alltid ska krångla.

Dessutom är jag bannad från 10 sidor med den statiska ip jag har nu. (Alltså denna ip var bannad innan jag fick den.) på ett av de forum svarades det att min ip vart bannad 2010 ca 2 år innan jag ens beställt bredbandet. på de andra kan man inte ens kontakta utan att komma åt sidan.

Och dessa sidor besökte jag frekvent tills jag fick comhem.

Comhem support vill inte ens dela ut ny ip.

Nej aldrig mer comhem....
Citera
2013-08-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Dessutom är jag bannad från 10 sidor med den statiska ip jag har nu. (Alltså denna ip var bannad innan jag fick den.) på ett av de forum svarades det att min ip vart bannad 2010 ca 2 år innan jag ens beställt bredbandet. på de andra kan man inte ens kontakta utan att komma åt sidan.

Och dessa sidor besökte jag frekvent tills jag fick comhem.

Comhem support vill inte ens dela ut ny ip.

Nej aldrig mer comhem....

Du borde ha något av Com Hems Netgearmodem, väl? Du borde väl få en ny publik IP om du stänger av NAT (om du har NAT på) eller om du slår på NAT (om du just nu har NAT av)?

Den publika IP-adressen är väl MAC-låst till modemet när NAT är på, så om du slår av NAT så går ju IPn direkt vidare till ditt nätverkskort, där ingen sådan "låsning" finns? Därför bör du få en ny IP-adress. Är inte säker men kan vara värt ett försök. Sedan om någon vecka så kan du ställa tillbaka inställningen så lär du kanske få en ny IP i det "modemtillståndet" också?
Citera
2013-08-21, 14:13
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleskkotlett
Nu är det officiellt!

Nedströmshastighet 300-500 Mbit/s. Uppströmshastighet 30-50 Mbit/s.

De höjde visst priset med 4 kronor

https://www.comhem.se/comhem/bredban...2/-/index.html

Vad ska man med så hög nedströmshastigheten när uppströmshastigheten är så låg? Nej, samma hastighet åt båda håll, annars är det ju larvigt.
Citera
2013-08-21, 14:33
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligFilur
Du borde ha något av Com Hems Netgearmodem, väl? Du borde väl få en ny publik IP om du stänger av NAT (om du har NAT på) eller om du slår på NAT (om du just nu har NAT av)?

Den publika IP-adressen är väl MAC-låst till modemet när NAT är på, så om du slår av NAT så går ju IPn direkt vidare till ditt nätverkskort, där ingen sådan "låsning" finns? Därför bör du få en ny IP-adress. Är inte säker men kan vara värt ett försök. Sedan om någon vecka så kan du ställa tillbaka inställningen så lär du kanske få en ny IP i det "modemtillståndet" också?

Tack för tipset har inte tänkt så långt. :P
Citera
2013-08-21, 14:47
Medlem
frozendragons avatar
Till er som säger 100Mbit räcker till allt, knappast kom tillbaka när ni har laddat ner filer på 100 eller 500gb det tar dagar med så seg uppkoppling så självklart behövs det snabbare.
Citera
2013-08-21, 14:47
Medlem
BenAsslicks avatar
...Att folk ens frivilligt använder Comhem.
Det enda de har lyckats med är sin reklam, resten är bara bluff och båg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in