2013-08-21, 16:54
Medlem
DennisOlofs avatar
Comhem är ju KANON, om man måste välja mellan dem (eller annat kabel-TV bolag) samt xDSL. Kan man få VDSL 60Mbit från Telia kan det ju vara ett vettigt alternativ. Men kabel-TV är nog bättre än telefontråd.

Men andra anslutningar via fiber, stadsnät, bredbandsbolaget osv är bättre. Helt enkelt för att dom INTE kör över kabel-TV tekniken.

Å andra sidan, vem behöver 500Mbit, det sämsta med Comhem är ju den usla upphastigheten, samt att dom tagit bort många bättre typer av abonnemang dom hade tidigare. Priset för 500Mbit är inte så dyrt, de flesta tar så mycket för den hastigheten. Självklart är det inte värt pengarna. Kan man få 100/100 för under 250kr via stadsnät osv, då får man vara glad, det är ett bra pris.
Citera
2013-08-21, 19:01
Medlem
.Dead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Det är så löjligt jag har 200Mbit/s.

Får ut lovad hastighet. Latency är i cs ca 15 med comhem och stadsnätet 5.

Får ut 195~ Ner och 9 ut.

Men ifall jag vill ha 250 nu då som kostar lika mycket vad får jag betala då?

12 månader extra bindningstid, nytt modem pga deras spärrar... etc...

betala 60kr extra för 30-50 ut.

Så blir det totalt 559kr medans stadsnätet kostar 100/100 ca 250kr per månad.

jag kommer säga upp mitt comhem-skit om 1 månad när bindningstiden är slut. så jävla trött på att betala för något som alltid ska krångla.

Dessutom är jag bannad från 10 sidor med den statiska ip jag har nu. (Alltså denna ip var bannad innan jag fick den.) på ett av de forum svarades det att min ip vart bannad 2010 ca 2 år innan jag ens beställt bredbandet. på de andra kan man inte ens kontakta utan att komma åt sidan.

Och dessa sidor besökte jag frekvent tills jag fick comhem.

Comhem support vill inte ens dela ut ny ip.

Nej aldrig mer comhem....

Om du har 200 idag för 499 kan du bara ringa in och uppgradera till 250 utan ändrat pris, ingen bindningstid eller nytt modem.

Och så vitt jag vet använder com hem dynamiska adresser. De kan alltså inte ändra ip-adressen åt dig. Testa som tidigare snubbe sa att stänga av nat, eller lämna modemet strömlöst över natten.
Citera
2013-08-22, 13:26
Medlem
Jag har betatestat detta modem och denna tjänst och vill varna er.

Jag har inte lyckats komma in i modemet, dvs kan inte starta wifi, kan inte slå på NAT.
Pingen är precis som förut kass, det handlar om att Comhems nät är överbelastat och är alltså inget något modem kan fixa. Modemet har endast 2 lanportar, varav en inte fungerar alls för mig.

Det enda denna tjänst kommer göra är att överbelasta comhems nät ännu mer, dem skjuter sig själva i foten. Jag blev tillsagd att iom att jag var betatestare så skulle jag få direkt supportsvar med en direkt email-adress jag kunde maila.

Har framfört mina synpunkter och mina problem flera gånger utan att få ett enda svar, i vanlig comhem manér.

Jag är så fruktansvärt less på denna djävul till företag.
Citera
2013-08-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Det är så löjligt jag har 200Mbit/s.

Får ut lovad hastighet. Latency är i cs ca 15 med comhem och stadsnätet 5.

Får ut 195~ Ner och 9 ut.

Men ifall jag vill ha 250 nu då som kostar lika mycket vad får jag betala då?

12 månader extra bindningstid, nytt modem pga deras spärrar... etc...

betala 60kr extra för 30-50 ut.

Så blir det totalt 559kr medans stadsnätet kostar 100/100 ca 250kr per månad.

jag kommer säga upp mitt comhem-skit om 1 månad när bindningstiden är slut. så jävla trött på att betala för något som alltid ska krångla.

Dessutom är jag bannad från 10 sidor med den statiska ip jag har nu. (Alltså denna ip var bannad innan jag fick den.) på ett av de forum svarades det att min ip vart bannad 2010 ca 2 år innan jag ens beställt bredbandet. på de andra kan man inte ens kontakta utan att komma åt sidan.

Och dessa sidor besökte jag frekvent tills jag fick comhem.

Comhem support vill inte ens dela ut ny ip.

Nej aldrig mer comhem....
Jag behövde då inte binda om mig eller köpa något nytt modem, det var bara att säga till så fixade dom det.

Dessutom har Comhem dynamisk ip, inte statisk. Därför skulle du helt enkelt kunna stänga av modemet under natten så har du förmodligen en ny ip, eller stänga av NAT som är det första man bör göra med Comhem i vilket fall.
Citera
2013-08-23, 09:21
Medlem
Jag uppgraderade till 250/50 i förrgår. Jag får 251 ner och 57mbit upp med CG3100. Behövde inte byta modem. Jag är nöjd förutom med priset då (559:-/mån).

Ett tips när ni testar hastighet. Lita inte på TP test. De klarar inte riktigt av jättehöga hastigheter. Se också till att ni testar med en kabel direkt i modemet.
Citera
2013-08-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampass
Jag har betatestat detta modem och denna tjänst och vill varna er.

Jag har inte lyckats komma in i modemet, dvs kan inte starta wifi, kan inte slå på NAT.
Pingen är precis som förut kass, det handlar om att Comhems nät är överbelastat och är alltså inget något modem kan fixa. Modemet har endast 2 lanportar, varav en inte fungerar alls för mig.

Det enda denna tjänst kommer göra är att överbelasta comhems nät ännu mer, dem skjuter sig själva i foten. Jag blev tillsagd att iom att jag var betatestare så skulle jag få direkt supportsvar med en direkt email-adress jag kunde maila.

Har framfört mina synpunkter och mina problem flera gånger utan att få ett enda svar, i vanlig comhem manér.

Jag är så fruktansvärt less på denna djävul till företag.

Slå av det trådlösa och NAT är ju ett måste. Angående pingen är den relativt bra. Bättre än DSL. Får allt från 10 ms - 30 ms.
Citera
2013-08-23, 10:03
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det finns alltid de som är beredda att betala för att få det snabbaste. Folk köper Porsche, trots att det är max 120 på vägarna i Sverige.
Citera
2013-08-28, 20:24
Medlem
Jag har nu testat med trådlöst av/på nat av/på. Jag bor centralt i Stockholm. Och jag har telia adsl i samma lägenhet. Jag kan säga berätta för er att Telia är bättre på pingsidan i 10 fall av 10.

Modemet blir dessutom, när det INTE används, 70 grader varmt på ena sidan. Jag kan inte hålla i det.

Att dem släpper denna tjänst kommer de att få äta upp. Det kan jag lova er.

Att säga att pingen är fin är bara bullshit. Det är deras nät som är problemet, det har INGET med era modem att göra förutom om ni kör trådlöst eftersom att deras nya modem stödjer 5ghz nät samt AC. Men då snackar vi bara pingen LOKALT.

Gå inte på detta som gamer som bryr sig om ping. Stödj inte detta bluff-företag.
Citera
2013-08-28, 20:38
Medlem
DennisOlofs avatar
Fleskkotlett vad jag har läst ska netgear CG3100 vara ett ganska bra modem för kabel-TV och varför kan man inte använda den för 500Mbit tjänsten. Så grymt onödigt introducera nya modem och dessutom säga 500Mbit, hade dom lags sig på 400Mbit så hade ju netgear modemet funkat fint då den klarar 8st ner-kanaler som ger 444.96 (400) Mbit/s

Sedan är ju kundtjänst och hela den biten, vad gäller comhem usel, men det är ju inget nytt.

Eller har jag uppfattat allt helt fel ?
Citera
2013-08-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Fleskkotlett vad jag har läst ska netgear CG3100 vara ett ganska bra modem för kabel-TV och varför kan man inte använda den för 500Mbit tjänsten. Så grymt onödigt introducera nya modem och dessutom säga 500Mbit, hade dom lags sig på 400Mbit så hade ju netgear modemet funkat fint då den klarar 8st ner-kanaler som ger 444.96 (400) Mbit/s

Sedan är ju kundtjänst och hela den biten, vad gäller comhem usel, men det är ju inget nytt.

Eller har jag uppfattat allt helt fel ?

Precis, 500Mbit kräver fler kanaler. CG3100 har tyvärr inte tillräckligt med kanaler för att du skall kunna komma upp i 500Mbit.

Det största problemet med Comhem är deras priser. Rent tekniskt sett har jag inte haft några problem med dem. Det enda problemet jag haft, har varit mitt eget.
Citera
2013-08-29, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampass
Jag har nu testat med trådlöst av/på nat av/på. Jag bor centralt i Stockholm. Och jag har telia adsl i samma lägenhet. Jag kan säga berätta för er att Telia är bättre på pingsidan i 10 fall av 10.

Modemet blir dessutom, när det INTE används, 70 grader varmt på ena sidan. Jag kan inte hålla i det.

Att dem släpper denna tjänst kommer de att få äta upp. Det kan jag lova er.

Att säga att pingen är fin är bara bullshit. Det är deras nät som är problemet, det har INGET med era modem att göra förutom om ni kör trådlöst eftersom att deras nya modem stödjer 5ghz nät samt AC. Men då snackar vi bara pingen LOKALT.

Gå inte på detta som gamer som bryr sig om ping. Stödj inte detta bluff-företag.

När var det senast du testade ett kabel-tv modem? Med EuroDocsis 3.0 har latensen blivit helt ok. Får 7 millisekunder mot tp-test i Malmö och typ 23 millisekunder till en speedtest.net server i Danmark. Får kanske runt 35 millisekunder till Tyskland. Visst hoppar latensen lite. Det är så tekniken funkar nämligen. Docsis 3 roterar paketen över olika kanaler.

När du tar den latensen i förhållande till att en människas reaktionstid är 150-300 millisekunder kommer du inte märka ett skit.
Citera
2013-09-02, 13:38
Medlem
Dead----Om du har 200 idag för 499 kan du bara ringa in och uppgradera till 250 utan ändrat pris, ingen bindningstid eller nytt modem.

Jag har 200, och ringde in idag och ville uppgradera till 250 (gratis). Det fick jag INTE

Var har du fått den faktan ifrån och hur gick du till väga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in