Citat:
Tro det eller ej, men jag är objektiv när det kommer till det här. Jag är inget die- hard Arsenal fan som är totalt enögd. Jag har bara lite sympatier. Inte mer än det.
Men det handlar inte bara om spelarmaterial för mig. Det handlar om att de uppnådde en väldigt bra balans i laget. Inte bara den individuella kvalitén.
Aguero, en Kompany i form, Silva och Jovetic kan jag gå med på. De övriga vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om.
Citat:
United hade redan vunnit ligan. Bayern hade egentligen vunnit dubbelmötet men fick ett bryt som nästan alla CL vinnare fått under turneringen. Malaga slog t.ex. nästan ut Dortmund som senare utklassade RM på hemmaplan. Chelsea låg väl under med 1-3 mot Napoli, säsongen innan?
City var träningsmatch. Det kan inte nog poängteras. Spurs torskade dom väl emot? Eller var det före?
Hursomhelst tycker jag knappast Arsenals nuvarande trupp bevisat sig mot toppen.
City var träningsmatch. Det kan inte nog poängteras. Spurs torskade dom väl emot? Eller var det före?
Hursomhelst tycker jag knappast Arsenals nuvarande trupp bevisat sig mot toppen.
Jag tror knappast att United bara spelade av matchen. Den var extremt intensiv och inte fan tror jag SAF gärna tappar poäng mot Arsenal. Samma med Bayern.
Fine, du får tycka vad du vill. Du kan dock inte bortse från att de var helt obesegrade från Mars till ligans slut. Jag säger det igen, det finns taktiska analyser som klart och tydligt förklarar varför Arsenal helt plötsligt blev så mycket bättre än vad de var innan. Det handlar inte om att motståndet vek ner sig. Det är inte mitt problem att så få faktiskt väljer att reflektera i varför Arsenal började spela bra.
Torsken mot Spurs var med Mancini. Det här var det nya City med Pellegrini.
Citat:
Fast den ordinarie truppen är ju inte lika bra nu eftersom man gjort sig av med i stort sett varje "truppspelare" eller vad man ska kalla Arshavin, Gervinho och de övriga. De som finns där bakom nu är ju nästan bara juniorer. Couqelin (stavning?) gjorde en del bra inhopp förra året tycker jag och honom lånar man ut? Dessutom kunde han väl vikariera på ytterbackspositionerna utan att göra bort sig? Vilken spelare ska ta hans roll i laget? Gervinho spelade väl runt 20 matcher och Arshavin knappt 10 st, det är minuter som någon junior kommer få nu.
Så ja ordinarie truppen var bra förra året, och man hade ändå hyffsad backup på de flesta positioner vid skador osv. Men så ser ju inte direkt läget ut idag eftersom man som sagt inte har kvar dessa truppspelare.
Så ja ordinarie truppen var bra förra året, och man hade ändå hyffsad backup på de flesta positioner vid skador osv. Men så ser ju inte direkt läget ut idag eftersom man som sagt inte har kvar dessa truppspelare.
Truppen är lika bra. Om inte ännu bättre då några av spelarna har tagit imponerande kliv i utvecklingen.
Såvida du inte menar att laget indirekt blir sämre på grund av utebliven bredd så förstår jag inte ditt resonemang. Och så är det ju självklart. Därför måste värvningarna fort in om Arsenal ska ha en chans att hänga med.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-20 kl. 23:40.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-20 kl. 23:40.
. Det är ju i så fall viktigare att ha en spelskicklig forward som man kan använda i spelet, som man kan luckra upp med, som man kan sätt in på för kombinationer och tillbakaspel för att dra isär. Tycker jag.