2013-08-20, 22:22
Medlem
NirvanAs avatar
Arsenal saknar en spelare som Fabregas
2013-08-20, 22:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Även om han inte har de mest gyllene fötterna, så är han bra mycket spelskickligare än alla forward tillsammans i Chelsea. Att kunna droppa ner, kombinera, etc.

Ja, men vi snackar om "bra mot täta försvar" - det där har väl inte så mycket med det att göra? Då är en sådan som Suarez ett bättre alternativ i så fall. Bättre förstatouch och grym en-mot-en.
2013-08-20, 22:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, men vi snackar om "bra mot täta försvar" - det där har väl inte så mycket med det att göra? Då är en sådan som Suarez ett bättre alternativ i så fall. Bättre förstatouch och grym en-mot-en.

Inte mycket till övers för spelare som ska dribbla sig förbi täta försvar.. Det är ju i så fall viktigare att ha en spelskicklig forward som man kan använda i spelet, som man kan luckra upp med, som man kan sätt in på för kombinationer och tillbakaspel för att dra isär. Tycker jag.
2013-08-20, 22:41
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Tröttsamt hur fort alla glömmer. Har ni redan glömt hur bra Arsenal var under våren? Och även under försäsongen. Ja, det vill säga om vi bortser från kollapsen när de inte var ordinarie under Emirates Cup förstås . Det var en likadan kollaps som mot Villa. Det var inte ett ordinarie lag.
De saknade sin viktigaste spelare samt att hela mittfältsbalansen blev fel. Givetvis så får det konsekvenser.

Truppen är på tok för tunn. Den är dock absolut inte dålig. Hur många av de andra topplagen har egentligen många spelare av toppklass? Det brukar vara cirka 2-3 stycken i varje lag, om ens det. Även Arsenal har det. Säg vad ni vill men Koscielny är en världsback och Cazorla är även det en klasspelare.

De behöver värva, absolut. Det är däremot tydligt hur många som underskattar Arsenals ordinarie lag. De har bevisat sig mot toppmotstånd nu. Och de har gjort det bra.

Jo. Det är faktiskt det. Oavsett vad Barcelonas fans säger. Den diskussionen tar jag dock inte i den här tråden.

Men hur bra man var på våren spelar väl inte så stor roll nu? Tror du inte spelartruppen känner en oro att det inte kommit in något, speciellt nu efter premiären när några spelare drog på sig mer eller mindre allvarliga skador så borde väl de (Oxlade, Sagna, Gibbs) känna att det verkligen är dags att förstärka. Wengers förtroende bland spelarna borde bli mindre och mindre ju längre de går utan att de förstärks kan jag tycka.

Även fast man gjort sig av med spelare som Gervinho och Arshavin osv som vad jag förstått inte gjorde många glada i Arsenal så är det ju ändå spelare vars speltid måste ersättas av någon. Arsenals startelva har kanske inte försvagats någonting men det kommer ju slita något enormt på spelarna när matcherna börjar komma i tät följd.
2013-08-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Men hur bra man var på våren spelar väl inte så stor roll nu? Tror du inte spelartruppen känner en oro att det inte kommit in något, speciellt nu efter premiären när några spelare drog på sig mer eller mindre allvarliga skador så borde väl de (Oxlade, Sagna, Gibbs) känna att det verkligen är dags att förstärka. Wengers förtroende bland spelarna borde bli mindre och mindre ju längre de går utan att de förstärks kan jag tycka.

Även fast man gjort sig av med spelare som Gervinho och Arshavin osv som vad jag förstått inte gjorde många glada i Arsenal så är det ju ändå spelare vars speltid måste ersättas av någon. Arsenals startelva har kanske inte försvagats någonting men det kommer ju slita något enormt på spelarna när matcherna börjar komma i tät följd.

Varför inte? Det bevisar väl att den ordinarie truppen faktiskt är en bra trupp?

Och ja, självklart så kommer det att slita något enormt på spelarna. Något annat har jag aldrig sagt. Därför borde han redan ha förstärkt laget innan han skeppade iväg spelare som Gervinho.
Poängen var mer att Arsenals ordinarie trupp är underskattad. Sedan i Mars, när ändringarna i laget gjordes så har de varit obesegrade. Det vill säga, NÄR de har varit helt ordinarie. Det inkluderar seger med 2-0 mot Bayern, 1-1 mot United och 3-1 mot City i en träningsmatch. Det är alla topplag de har mött när de har varit ordinarie. Du får tolka det hur du vill, men det är då enligt mig bra och lovande resultat.
2013-08-20, 23:08
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Varför inte? Det bevisar väl att den ordinarie truppen faktiskt är en bra trupp?

Och ja, självklart så kommer det att slita något enormt på spelarna. Något annat har jag aldrig sagt. Därför borde han redan ha förstärkt laget innan han skeppade iväg spelare som Gervinho.
Poängen var mer att Arsenals ordinarie trupp är underskattad. Sedan i Mars, när ändringarna i laget gjordes så har de varit obesegrade. Det vill säga, NÄR de har varit helt ordinarie. Det inkluderar seger med 2-0 mot Bayern, 1-1 mot United och 3-1 mot City i en träningsmatch. Det är alla topplag de har mött när de har varit ordinarie. Du får tolka det hur du vill, men det är då enligt mig bra och lovande resultat.
Årets två senaste säsongernas mannskap har också stått till med klubbens sämsta öppningar genom tiderna.
2013-08-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Årets två senaste säsongernas mannskap har också stått till med klubbens sämsta öppningar genom tiderna.

Du läser inte vad jag skriver...
2013-08-20, 23:16
Moderator
zanteras avatar
Spelar väl inte så stor roll att Arsenal avslutade starkt förra säsongen? Faktum återstår ju att alla andra klubbar däruppe (undantag Man United) har förstärkt sina trupper. Då spelar det ju inte så stor roll om Arsenal är kvar på samma plats om alla andra har tagit kliv framåt. Sedan är det märkbart att inte ha någon bredd heller såklart.
2013-08-20, 23:20
Medlem
Citat:
Det inkluderar seger med 2-0 mot Bayern, 1-1 mot United och 3-1 mot City i en träningsmatch. Det är alla topplag de har mött när de har varit ordinarie. Du får tolka det hur du vill, men det är då enligt mig bra och lovande resultat.

United hade redan vunnit ligan. Bayern hade egentligen vunnit dubbelmötet men fick ett bryt som nästan alla CL vinnare fått under turneringen. Malaga slog t.ex. nästan ut Dortmund som senare utklassade RM på hemmaplan. Chelsea låg väl under med 1-3 mot Napoli, säsongen innan?
City var träningsmatch. Det kan inte nog poängteras. Spurs torskade dom väl emot? Eller var det före?

Hursomhelst tycker jag knappast Arsenals nuvarande trupp bevisat sig mot toppen.
2013-08-20, 23:23
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Tröttsamt hur fort alla glömmer. Har ni redan glömt hur bra Arsenal var under våren? Och även under försäsongen. Ja, det vill säga om vi bortser från kollapsen när de inte var ordinarie under Emirates Cup förstås . Det var en likadan kollaps som mot Villa. Det var inte ett ordinarie lag.
De saknade sin viktigaste spelare samt att hela mittfältsbalansen blev fel. Givetvis så får det konsekvenser.

Truppen är på tok för tunn. Den är dock absolut inte dålig. Hur många av de andra topplagen har egentligen många spelare av toppklass? Det brukar vara cirka 2-3 stycken i varje lag, om ens det. Även Arsenal har det. Säg vad ni vill men Koscielny är en världsback och Cazorla är även det en klasspelare.

De behöver värva, absolut. Det är däremot tydligt hur många som underskattar Arsenals ordinarie lag. De har bevisat sig mot toppmotstånd nu. Och de har gjort det bra.

Jo. Det är faktiskt det. Oavsett vad Barcelonas fans säger. Den diskussionen tar jag dock inte i den här tråden.
Men kom igen. Du kan väl inte mena allvar när du jämför Arsenals trupp med tex. Citys?

City har Aguero, Dzeko, Negredo, Jovetic, Nastasic, Kompany, Silva och Navas som alla hade varit Arsenals bästa spelare. Det är klasskillnad.
2013-08-20, 23:32
Medlem
fishbanes avatar
Bale går till RM, ronaldo sticker till ManU för pengar + rooney?
2013-08-20, 23:34
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:

Fast den ordinarie truppen är ju inte lika bra nu eftersom man gjort sig av med i stort sett varje "truppspelare" eller vad man ska kalla Arshavin, Gervinho och de övriga. De som finns där bakom nu är ju nästan bara juniorer. Couqelin (stavning?) gjorde en del bra inhopp förra året tycker jag och honom lånar man ut? Dessutom kunde han väl vikariera på ytterbackspositionerna utan att göra bort sig? Vilken spelare ska ta hans roll i laget? Gervinho spelade väl runt 20 matcher och Arshavin knappt 10 st, det är minuter som någon junior kommer få nu.

Så ja ordinarie truppen var bra förra året, och man hade ändå hyffsad backup på de flesta positioner vid skador osv. Men så ser ju inte direkt läget ut idag eftersom man som sagt inte har kvar dessa truppspelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in