2013-08-20, 21:31
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparrisrisotto
Det var ett väldigt svart-vitt tänk. Har du möjligtvis blivit diagnostiserad med borderline?

Jag vill inte ta livet av mig för jag gillar att leva. Jag går inte runt och mår dåligt över någon sorts skuld, men däremot strävar jag efter ett samhälle som är lite annorlunda från dagens samhälle. Jag vet inte vad för feminister som hävdar att jag inte har rätt att leva, men extrema individer finns det i alla läger. Det är också de som hörs/syns mest i media tyvärr, varför såna som du sitter bakom skärmen och blir upprörd. Jag kan dock lova dig att det finns många människor som kallar sig feminister som på inget sätt vill att män ska dö. Kanske en sisådär 99,9%.

Nej, det har liksom aldrig varit på tapeten.

Du är däremot en idiot som hoppar på floskler lika snabbt som en mungo förökar sig. Ditt existensvärde är noll som man.

Det hade varit helt okej om du varit Jehovas, satanist eller liknande - men feminist? Är du helt djävla blåst? Skär halsen av dig själv innan feministerna du umgås med gör det. Du är enbart en nyttig idiot - jag skulle gärna slagit in lite vett i skallen på dig.

Jaja, vi vet att du inte får ligga om du inte kallar dig för feminist men det är inte värt det såvida du inte tagit alla dina Afrikasprutor - för det behövs när du knullar en av samhällets lägst stående varelser.
Citera
2013-08-20, 21:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
Så kära ANTI-feminister varför vill den större majoriteten av er att kvinnor inte skall få bejaka sin individualism och frihet? Det är som att ni är hotade av alla andra arketyper av kvinnor och kvinnlighet, det är fult för er att vara en kvinna.

Jag har lagt till ett "anti" före ordet "feminister" och markerat det för texten du skriver här beskriver den vanlige anti-feministen väldigt väl.
Citera
2013-08-20, 21:52
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Feminister är bra märkliga. De vill gärna ge sken av och berätta för alla hur starka och självständiga kvinnor är, men samtidigt så vill man tvinga på kvinnor stödhjul i precis alla samhällsområden som finns. Kvoteringar, sänkta krav osv. Och allt skylls självklart på män. Kvinnor är jättestarka och duktiga, men att de inte lyckas lika bra som män är tydligen männens fel.

Är man för s k "positiv diskriminering" (kvotering) så är man per definition inte för jämställdhet. Man kan inte göra ett samhälle mer jämställt genom att ge en grupp mer rättigheter och mindre ansvar än andra grupper. Detta skapar bara mer ilska från de grupper som får ställa sig åt sidan. En slags modern apartheid. Diskriminering är alltid diskriminering, och man kan inte påstå sig vara emot diskriminering om man bara är emot det ibland.

Exakt samma fenomen ser man hos de som gärna kallar sig anti-rasister. De påstår sig hata rasism och att peka ut enskilda folkgrupper som problem, men samtidigt gör de inget annat än att kasta skit på just vita män. Hur motsägelsefullt det egentligen är förstår dom inte.

INGA är lika besatta i könsroller och i att belysa skillnader mellan könen som svenska feminister. Det är dessa som inte ser människor som individer. Feministiska män är självhatande, feminiserade popsnören med en evig könsskuld och feministiska kvinnor är ofta arga och impulsiva med någon form av psykiska problem. Allt de gör är att cementera bilden av att kvinnor skulle vara gnälliga och irrationella.

Kvinnor är intelligenta och sofistikerade, inga jävla offer. Sluta behandla dom som det.

Det finns ingen anti-feminist som tycker kvinnor är intelligenta och sofistikerade, de tycker endast män är intelligenta och sofistikerade. Titta på "stiffnipples.
Citera
2013-08-20, 22:14
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det finns ingen anti-feminist som tycker kvinnor är intelligenta och sofistikerade, de tycker endast män är intelligenta och sofistikerade. Titta på "stiffnipples.

Så man måste alltså vara feminist för att tycka bra om kvinnor?

Nej du, det har du allt fått om bakfoten. Stiffnipples talar dessutom knappast för alla anti-feminister, lika lite som att Gudrun Schyman talar för alla feminister.
Citera
2013-08-20, 22:23
Bannlyst
Citat:
Jag har lagt till ett "anti" före ordet "feminister" och markerat det för texten du skriver här beskriver den vanlige anti-feministen väldigt väl.

Feminister har varit nyttiga, dagens feminister hatar kvinnan snarare än älskar den.

För en feminist finns det bara en sorts kvinna, och hon kommer aldrig få bestämma över sin egna kropp eller handlingar.
Citera
2013-08-20, 22:33
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Feminister har varit nyttiga, dagens feminister hatar kvinnan snarare än älskar den.

För en feminist finns det bara en sorts kvinna, och hon kommer aldrig få bestämma över sin egna kropp eller handlingar.

Var får du alla dessa dumheter ifrån?

De feminismen vill, och alltid velat, är att kvinnor och män ska ses som likställda individer, gällande egenskaper och rättigheter i samhället.
med andra ord en extremt barnkär kvinna som gillar trädgårdsarbete och mode är precis lika ok som en kvinna som jobbar som advokat eller en som är snickare, murare eller regissör.

Fattar inte att ni orkar kläcka ur er så mycket skit.
Citera
2013-08-20, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Var får du alla dessa dumheter ifrån?

De feminismen vill, och alltid velat, är att kvinnor och män ska ses som likställda individer, gällande egenskaper och rättigheter i samhället.
med andra ord en extremt barnkär kvinna som gillar trädgårdsarbete och mode är precis lika ok som en kvinna som jobbar som advokat eller en som är snickare, murare eller regissör.

Fattar inte att ni orkar kläcka ur er så mycket skit.

Förklara kvotering

även rätten att sälja sin egna kropp, dvs sexköp.
Citera
2013-08-20, 22:39
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Förklara kvotering

även rätten att sälja sin egna kropp, dvs sexköp.

Vi har mest indirekt kvotering i Sverige idag. Blanda inte ihop den med direkt kvotering.

Indirekt innebär att ett företag eller institution väljer det som saknas..kvinna, man, invandrare, pensionär, ungdom av de med samma meriter och utbildning.
Så indirekt kvotering används säkerligen i lika hög grad till mäns fördel på arbetsplatser med kvinnodominans.

Alla kan sälja sin egen kropp, man som kvinna, inte förbjudet. Det som är förbjudet är att köpa sexuella tjänster från någon. Och det gäller både män som kvinnor.
Citera
2013-08-20, 22:41
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Så man måste alltså vara feminist för att tycka bra om kvinnor?

Nej du, det har du allt fått om bakfoten. Stiffnipples talar dessutom knappast för alla anti-feminister, lika lite som att Gudrun Schyman talar för alla feminister.

Nej, det räcker bra med att INTE vara anti-feminist som jag. För övrigt håller jag med dig om att all kvotering är av ondo.
Citera
2013-08-20, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Vi har mest indirekt kvotering i Sverige idag. Blanda inte ihop den med direkt kvotering.

Indirekt innebär att ett företag eller institution väljer det som saknas..kvinna, man, invandrare, pensionär, ungdom av de med samma meriter och utbildning.
Så indirekt kvotering används säkerligen i lika hög grad till mäns fördel på arbetsplatser med kvinnodominans.

Alla kan sälja sin egen kropp, man som kvinna, inte förbjudet. Det som är förbjudet är att köpa sexuella tjänster från någon. Och det gäller både män som kvinnor.

De flesta feminister är emot att kvinnor skall sälja sin kropp, att det är fler män och pojkar verkar inte vara viktigt. Feminister är intresserade av att framställa alla kvinnor som offer i samtal och debatter, fast slagordet är att de är starka och ofta bättre än män.

Kvotering gynnar enbart mindre lämpade individer, hade det varit lönsamt att ha många kvinnor i styrelser eller som chefer hade det också skett.

Feminism är en kampideologi, om du verkligen vill slåss för individers rättigheter så säg det men det är inte likställt med feminism. Du diskriminerar mot män.
Citera
2013-08-20, 22:46
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:

Jag kallar mig varken feminist eller anti-feminist av en orsak, INTE feminist eftersom de har dåligt rykte och för att de har fått en vänsterstämpel (jag är höger) och INTE anti-feminist eftersom de är empatilösa kräk.
Citera
2013-08-20, 22:48
Bannlyst
Citat:
Jag kallar mig varken feminist eller anti-feminist av en orsak, INTE feminist eftersom de har dåligt rykte och för att de har fått en vänsterstämpel (jag är höger) och INTE anti-feminist eftersom de är empatilösa kräk.

Varför kan du inte bara kalla dig en människa som vill att rätt människa skall vara på rätt plats och ha samma rättigheter oavsett kön, ras eller arv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in