Citat:
Ursprungligen postat av
Sparrisrisotto
Ett litet tillägg:
Jag tror det är ännu svårare för män som kommer från en sämre social bakgrund att se dessa förmåner, även om de enl. mig finns även där om man exempelvis jämför med kvinnor från samma sociala bakgrund.
Jag kan också förstå att många män som knegar på på ett relativt lågbetalt slitigt jobb blir väldigt provocerade av att få höra från media och överallt att de har massa fördelar när de själva mest känner sig utnyttjade. Kanske blev de dumpade av sin tjej el. liknande också. Och när de sedan får höra från olika håll och kanter att det är just dem som är de priviligerade... Då är det nog lätt att börja hitta syndabockar. Kvinnor och invandrare till exempel.
Det verkar som om du således skriver under på ts påstående, om att kvinnor formas efter den feministiska mallen... Då du verkar måla upp samma mall som den klassiskt feministiska klyshan.
Givetvis är det din skuld till alla kvinnor och invandrare att vara duktig och begränsa ditt liv till något tråkigt och snusförnuftigt pk-spektakel. För skulden är ju givetvis din att bära, som en duktig man.
Själv gör jag tvärt emot och ser hur jag respekterar kvinnor och invandrare runt mig, för det de gör och säger. Även feminister.