2013-08-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Så det du vill göra är att könet skall avgöra vilket värde du har som människa och du vill inte se alla människor som individer som förtjänar samma skyldigheter, rättigheter och möjligheter?

Låter som om vi är tillbaka på 1800-talet, fast rollerna är ombytta.

Jag strävar efter exakt det du nämner: Att alla människor som individer förtjänar samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter.

Som samhället ser ut idag är det inte så. Och det önskar jag förändra.
Citera
2013-08-19, 15:01
Bannlyst
Så när din stackars tjej tvingas bära själv och skämmas för dig och ditt beteende när även andra regerar så "bejakas hennes individualism och frihet" hur funkar det där lite mer specifikt? Vad efter det här är det hon mått bra av?

Varför vänder du dig förresten emot feminister här? Du är ju en av dom större likhetsfeminister jag någonsin skådat. Får du nog försöka ha lite mer av en röd tråd i ditt tyckande ts för du är mer än lovligt virrig.
Citera
2013-08-19, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så när din stackars tjej tvingas bära själv och skämmas för dig och ditt beteende när även andra regerar så "bejakas hennes individualism och frihet" hur funkar det där lite mer specifikt? Vad efter det här är det hon mått bra av?

Varför vänder du dig förresten emot feminister här? Du är ju en av dom större likhetsfeminister jag någonsin skådat. Får du nog försöka ha lite mer av en röd tråd i ditt tyckande ts för du är mer än lovligt virrig.

Jag är knappast en likhetsfeminist, jag anser att det finns stora skillnader mellan könen. Det är inte mitt problem att du inte klarar av att se individer istället för kön.
Citera
2013-08-19, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
Jag är knappast en likhetsfeminist, jag anser att det finns stora skillnader mellan könen. Det är inte mitt problem att du inte klarar av att se individer istället för kön.

Haha ja befäst du att du är likhetsfeminist med liknande uttalanden men det blir ditt problem när du uppenbarligen inte förstår vad du faktiskt sitter och säger. Du är likhetsfeminist, punkt.

Vad är det din tjej har mått bättre av genom denna incidenten? Svara på det med.
Citera
2013-08-19, 15:14
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparrisrisotto
Jag strävar efter exakt det du nämner: Att alla människor som individer förtjänar samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter.

Som samhället ser ut idag är det inte så. Och det önskar jag förändra.

Så två fel blir ett rätt?

Att diskriminera(kvotering innebär diskriminering) en grupp skulle på något magiskt sätt innebära att det blir rättvisa?

Du kan inte få samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter om du inte redan från början kämpar för det. Systemet förändras inte om man bara ändrar vilken grupp som är privilegierad.
Citera
2013-08-19, 15:17
Bannlyst
Citat:
Haha ja befäst du att du är likhetsfeminist med liknande uttalanden men det blir ditt problem när du uppenbarligen inte förstår vad du faktiskt sitter och säger. Du är likhetsfeminist, punkt.

Vad är det din tjej har mått bättre av genom denna incidenten? Svara på det med.

Jag har läst cirka 30hsp om feminism och marxism, jag tror jag kan göra skillnaden. Din punkt kan du köra upp i röven din pajas.
Citera
2013-08-19, 15:35
Bannlyst
Citat:
Jag har läst cirka 30hsp om feminism och marxism, jag tror jag kan göra skillnaden. Din punkt kan du köra upp i röven din pajas.

Haha det är inget som talar för dig på något sätt. Du skulle fokuserat lite mer på svensk likhetsfeminism och vad den/du faktiskt står för istället för att slösa bort din tid på trams.

Så hon har bara mått dåligt av det här? Var det inte för hennes skull som du påstod att du betedde dig som en jävla tölp?
Citera
2013-08-19, 15:37
Bannlyst
Citat:
Haha det är inget som talar för dig på något sätt. Du skulle fokuserat lite mer på svensk likhetsfeminism och vad den/du faktiskt står för istället för att slösa bort din tid på trams.

Så hon har bara mått dåligt av det här? Var det inte för hennes skull som du påstod att du betedde dig som en jävla tölp?

Du skriver i fel tråd, detta har med hur feminister gör kvinnor till svaga offer som är starka ibland.
Citera
2013-08-19, 15:46
Bannlyst
Citat:
Du skriver i fel tråd, detta har med hur feminister gör kvinnor till svaga offer som är starka ibland.

Njo uttalanden som:

Citat:
Det är nu tydligt efter svaren i den andra tråden att det absolut viktigaste för feminister är att alla kvinnor är på exakt samma mentala nivå där riktiga kvinnor som inte anser att feminismen är lösningen för just dem.

Lockar ju lite grann till det dö.
Du bygger ju hela din bild på den andre tråden och det handlar ju bara om att du är en tölp, en likhetsfeministisk tölp med kritik mot sina egna.
Ditt uppförande håller ungeför samma klass som dina trådar, pinsamt låg alltså.
Citera
2013-08-19, 16:44
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparrisrisotto
Ett litet tillägg:

Jag tror det är ännu svårare för män som kommer från en sämre social bakgrund att se dessa förmåner, även om de enl. mig finns även där om man exempelvis jämför med kvinnor från samma sociala bakgrund.

Jag kan också förstå att många män som knegar på på ett relativt lågbetalt slitigt jobb blir väldigt provocerade av att få höra från media och överallt att de har massa fördelar när de själva mest känner sig utnyttjade. Kanske blev de dumpade av sin tjej el. liknande också. Och när de sedan får höra från olika håll och kanter att det är just dem som är de priviligerade... Då är det nog lätt att börja hitta syndabockar. Kvinnor och invandrare till exempel.

Det verkar som om du således skriver under på ts påstående, om att kvinnor formas efter den feministiska mallen... Då du verkar måla upp samma mall som den klassiskt feministiska klyshan.

Givetvis är det din skuld till alla kvinnor och invandrare att vara duktig och begränsa ditt liv till något tråkigt och snusförnuftigt pk-spektakel. För skulden är ju givetvis din att bära, som en duktig man.

Själv gör jag tvärt emot och ser hur jag respekterar kvinnor och invandrare runt mig, för det de gör och säger. Även feminister.
Citera
2013-08-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Så två fel blir ett rätt?

Att diskriminera(kvotering innebär diskriminering) en grupp skulle på något magiskt sätt innebära att det blir rättvisa?

Du kan inte få samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter om du inte redan från början kämpar för det. Systemet förändras inte om man bara ändrar vilken grupp som är privilegierad.

Jag håller inte med dig. Att "diskriminera", eller på något sätt begränsa en redan priviligerad grupp kan få positiva effekter enligt mig.
Citera
2013-08-20, 19:55
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Feminister är bra märkliga. De vill gärna ge sken av och berätta för alla hur starka och självständiga kvinnor är, men samtidigt så vill man tvinga på kvinnor stödhjul i precis alla samhällsområden som finns. Kvoteringar, sänkta krav osv. Och allt skylls självklart på män. Kvinnor är jättestarka och duktiga, men att de inte lyckas lika bra som män är tydligen männens fel.

Är man för s k "positiv diskriminering" (kvotering) så är man per definition inte för jämställdhet. Man kan inte göra ett samhälle mer jämställt genom att ge en grupp mer rättigheter och mindre ansvar än andra grupper. Detta skapar bara mer ilska från de grupper som får ställa sig åt sidan. En slags modern apartheid. Diskriminering är alltid diskriminering, och man kan inte påstå sig vara emot diskriminering om man bara är emot det ibland.

Exakt samma fenomen ser man hos de som gärna kallar sig anti-rasister. De påstår sig hata rasism och att peka ut enskilda folkgrupper som problem, men samtidigt gör de inget annat än att kasta skit på just vita män. Hur motsägelsefullt det egentligen är förstår dom inte.

INGA är lika besatta i könsroller och i att belysa skillnader mellan könen som svenska feminister. Det är dessa som inte ser människor som individer. Feministiska män är självhatande, feminiserade popsnören med en evig könsskuld och feministiska kvinnor är ofta arga och impulsiva med någon form av psykiska problem. Allt de gör är att cementera bilden av att kvinnor skulle vara gnälliga och irrationella.

Kvinnor är intelligenta och sofistikerade, inga jävla offer. Sluta behandla dom som det.
Senast redigerad av Klabbarparn- 2013-08-20 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in