2013-08-20, 19:24
Medlem
Nebulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Trist att höra det första, men välkommen in i ligan annars.

Tråkigt för er andra som ville delta men som inte fick plats. Kanske går att joina till nästa säsong om ni har tur.

Japp, vi får vara lite snabbare till nästa gång. Blir nästa säsong till vår eller tar ni bara vinteruppehåll då precis som vanliga Serie A och fortsätter ligan på våren?

Hoppas alla fullföljer nu och fortsätter aktiva, annars
Senast redigerad av Nebulin 2013-08-20 kl. 19:26.
2013-08-20, 19:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Japp, vi får vara lite snabbare. Blir nästa säsong till vår eller tar ni bara vinteruppehåll då precis som vanliga Serie A och fortsätter ligan på våren?

Till våren. Det blir ned- och uppflyttning när serien vänder.
2013-08-20, 19:28
Medlem
Nebulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Till våren. Det blir ned- och uppflyttning när serien vänder.

Okej, får väl hoppas att någon har andra prioriteringar än att hålla på med en fantasi-liga så att det blir platser lediga då

Eller så får det skapas en Flashback C om intresse finns.
2013-08-20, 19:42
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebulin
Okej, får väl hoppas att någon har andra prioriteringar än att hålla på med en fantasi-liga så att det blir platser lediga då

Eller så får det skapas en Flashback C om intresse finns.

Tror inte alla 20 kommer vara med nästa säsong, det brukar sällan ske, men chansen finns ju naturligtvis. Vi kan inte vara fler än 10 per liga, så ska vi vara fler till nästa säsong får i så fall Flashback C skapas som du var inne på eller Flashback B2. Alltså att man delar in samtliga som inte är i den bästa divisionen i två parallella ligor där exempelvis de två bästa från varje grupp går upp.

Jo, jag hoppas också alla är aktiva nu. Vore tråkigt om folk överger sina lag tidigt när det uppenbarligen funnits intresse bland andra att vara med.

En fråga till alla. Hur högt ska man värdera en ligaseger i Flashback B? Är titeln tillräckligt mycket värd att man kan skryta i sin signatur över det?
2013-08-20, 19:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tror inte alla 20 kommer vara med nästa säsong, det brukar sällan ske, men chansen finns ju naturligtvis. Vi kan inte vara fler än 10 per liga, så ska vi vara fler till nästa säsong får i så fall Flashback C skapas som du var inne på eller Flashback B2. Alltså att man delar in samtliga som inte är i den bästa divisionen i två parallella ligor där exempelvis de två bästa från varje grupp går upp.

Jo, jag hoppas också alla är aktiva nu. Vore tråkigt om folk överger sina lag tidigt när det uppenbarligen funnits intresse bland andra att vara med.

En fråga till alla. Hur högt ska man värdera en ligaseger i Flashback B? Är titeln tillräckligt mycket värd att man kan skryta i sin signatur över det?

Ja för fan. Jag kommer sannerligen att skryta, om jag nu vinner. Smånöjd med min budgivning hittills, samtidigt är jag grön, så kanske har jag fel taktik. Längtar tills på torsdag.
2013-08-20, 20:56
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ja för fan. Jag kommer sannerligen att skryta, om jag nu vinner. Smånöjd med min budgivning hittills, samtidigt är jag grön, så kanske har jag fel taktik. Längtar tills på torsdag.

Är du i Flashback A? I sådana fall rekommenderar jag att du satsar på hårdföra backar, bottenlagens målvakt, defensiva brunkarmittfältare och träbensanfallare.

Är du i Flashback B önskar jag dig lycka till!
2013-08-20, 21:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Är du i Flashback A? I sådana fall rekommenderar jag att du satsar på hårdföra backar, bottenlagens målvakt, defensiva brunkarmittfältare och träbensanfallare.

Är du i Flashback B önskar jag dig lycka till!

Varför?

Är i Flashback B. Har i alla fall tänkt lite under mercaton. Om det slår väl ut är en annan femma.
2013-08-20, 21:37
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Varför?

Är i Flashback B. Har i alla fall tänkt lite under mercaton. Om det slår väl ut är en annan femma.

Är ni i A läs inte spoilern, satsa på hårdföra spelare. Gula kort = bra.

2013-08-20, 21:39
Medlem
Citat:
Varför?
Han kör mind games med dig.

Skönt att alla hann joina ligorna iaf, nu har alla en hel dag på sig att färdigställa mercato-listorna. Själv blir jag fan aldrig nöjd med mina, alltid några bud som ska finjusteras och några spelare som ska upp/ner i prio-ordningen. Sen måste man alltid ha i åtanke hur de andra troligtvis kommer att lägga upp sina, men jag tror jag har en "strategi". Ska man bli nöjd eller besviken på torsdag?
2013-08-20, 21:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Han kör mind games med dig.

Skönt att alla hann joina ligorna iaf, nu har alla en hel dag på sig att färdigställa mercato-listorna. Själv blir jag fan aldrig nöjd med mina, alltid några bud som ska finjusteras och några spelare som ska upp/ner i prio-ordningen. Sen måste man alltid ha i åtanke hur de andra troligtvis kommer att lägga upp sina, men jag tror jag har en "strategi". Ska man bli nöjd eller besviken på torsdag?

Hehe. Trodde att lirarna i Flashback A hade sån kärlek till spelskicklighet i sann italiensk anda, över hela banan, så att man skulle ha en edge med mer hårdföra spelartyper till en billigare peng. Lite långsökt kanske.
2013-08-20, 22:14
Medlem
4522s avatar
Förra säsongens vinnare erkänner att han glömt bort hur mercaton går till. Det blev nog en och annan flaska sprit för mycket under sommaren. Segerruset har lagt sig och nu kommer bakfyllan. Får ägna hela arbetsdagen imorgon till att komma in i det praktiska tänket igen. Även om jag såklart haft min elva klar i huvudet redan för flera veckor sedan.
2013-08-20, 23:14
Medlem
Ferry31s avatar
Skönt att vi har en dag på oss imorgon, men presidenten för gärdsgårdsserien tänkte sätta sig nu och börja lägga upp en superplan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in