2013-08-15, 12:11
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Mina brukar försvinna

Hur stora pratar vi om nu? Små fläckar som spetsen på en penna?
Har många ca 2/3ml leverfläckar som inte går bort.
2013-08-15, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymme
Hur stora pratar vi om nu? Små fläckar som spetsen på en penna?
Har många ca 2/3ml leverfläckar som inte går bort.

Jag vet inte vad du pratar om men de leverfläckarna som uppstått hos mig pga melanotan är små, precis som alla mina andra leverfläckar. Har inga stora. Alla som uppstått tack vare melanotan bleknar med tiden och försvinner igen. Nästa gång det är dags, så är dem tillbaka.
2013-08-15, 23:36
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag vet inte vad du pratar om men de leverfläckarna som uppstått hos mig pga melanotan är små, precis som alla mina andra leverfläckar. Har inga stora. Alla som uppstått tack vare melanotan bleknar med tiden och försvinner igen. Nästa gång det är dags, så är dem tillbaka.

Jag har fått stora & utestående leverfläckar på mt2.
Även ett femtiotal små överallt på kroppen, mestadels på armarna.

Antar att somliga människor har tur
2013-08-17, 08:55
Medlem
knulladnunnas avatar
Efter att jag provat två dagar första veckan så gick det ju inte så bra. Jag blev brunare, men jag fick sånt feber. Jag provade igen efter en vecka, fortfarande en liten dos på 10 mcg. Kände inget, solade, blev brunare. Fortsatte. Har nu tagit det i en vecka och de senaste dagarna börjat höja till 20 mcg.

Jag är verkligen brun. Jag solar i solarie för att slippa vita partier, nu får jag ligga på mage för att rövspringan inte ska bli helt vit

Jag har på kuppen tappat 4 kg. Inga biverkningar alls längre.

Tyvärr är jag ljusare upptill och har börjat ta sprutorna i gäddhänget... hoppas det jämnar ut det.
2013-08-17, 23:41
Medlem
Tryckte idag runt kl 8. Tog i buken höger om naveln , gjorde ont när nålen åkte in , sköt mig , drog ut nålen och det började blöda. Blev som ett myggbett efter som va ömt och gjorde ont när ja tryckte där. Nu har jag ont. Nästan som magknip fast bara där ja sköt mig. Vafan är det som händer? :/
2013-08-18, 07:42
Medlem
Gymmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infus
Tryckte idag runt kl 8. Tog i buken höger om naveln , gjorde ont när nålen åkte in , sköt mig , drog ut nålen och det började blöda. Blev som ett myggbett efter som va ömt och gjorde ont när ja tryckte där. Nu har jag ont. Nästan som magknip fast bara där ja sköt mig. Vafan är det som händer? :/

Nerv+Blodkärl.
Lugna dig.
2013-08-18, 19:58
Medlem
Hej, köpte sterilt vatten idag till att blanda mitt melanotan med, men på flaska står det ''ej för injektion''. Tror ni det är lugnt att jag blandar det ändå eller?
2013-08-19, 12:48
Medlem
Ishackors avatar
Kört ganska hårt på mt2 ett tag förut, Fick seriösa pigmentförändringar kring hals och ovansida bröst. Fläckig, ungefär som att jag är solbränd på vissa ställen och mindre solbränd på andra.

....beror på vad?
2013-08-19, 17:42
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishackor
Kört ganska hårt på mt2 ett tag förut, Fick seriösa pigmentförändringar kring hals och ovansida bröst. Fläckig, ungefär som att jag är solbränd på vissa ställen och mindre solbränd på andra.

....beror på vad?

Beror väl antagligen på att du körde hårt som du skriver. Ju högre doser desto mer biverkningar.
2013-08-20, 14:10
Medlem
Ishackors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Beror väl antagligen på att du körde hårt som du skriver. Ju högre doser desto mer biverkningar.

Okej, tips på att få bort det? Nu har jag levt vampyr ett tag och blivit jätteblek, vilket int eär sjysst, för så fort jag solat kommer de tillbaka.
2013-08-20, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishackor
Okej, tips på att få bort det? Nu har jag levt vampyr ett tag och blivit jätteblek, vilket int eär sjysst, för så fort jag solat kommer de tillbaka.

Låter ju som Vitiligo. Om så är fallet så är det något du lär leva med resten av livet. Kan också vara Malassezi-svamp som du ej heller kan få bort helt men kan kontrollera med bla mjällschampo som innehåller Ketokonazol, zinkpyrition och Selensulfid. Tvätta med schampot och låt det torka in innan du tvättar bort det.

Om du söker för det hos läkare så kan du förmodligen få steroid krämer utskrivna som tvingar kroppen att producera melanocyter vilka är celler som skapar melanin och därmed pigment.

Är ingen expert, men GIYF.
2013-08-21, 01:48
Medlem
Cartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Har en liten fundering, körde melanotan för precis ett år sedan och det har legat i en plastpåse i kylen sedan dess http://www.ladda-upp.se/bilder/xvqellvjspmr/

Någon som vet om det är farligt att bruka ett gammalt melanotan, att effekten minskar förstår jag.

Mycket överdrifter om det här med förvaringen. Det jag tar nu har förvarats två år i rumstemperatur och ett och ett halvt år i kylskåp, och om effekten över huvud taget är reducerad så är det marginellt. Samtliga positiva och negativa effekter har infunnit sig. Fryser dock in det jag blandat ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in