2013-08-19, 12:41
Medlem
art-creators avatar
Är i AKUT läge och behöver så tydliga och flera svar för att vara säker.

Har tagit 1mg subutex/buprenorfin kl 10 på förmiddagen idag. Måste lämna drogtest senast nu på fredag, eller om jag lyckas skjuta upp på det ytterligare till måndag nästa vecka . Har förövrigt vart ren i fyra månader innan jag intog 1mg sub idag. Hur länge tar det för 1mg subutex att gå ur kroppen? När kan jag lämna drogtest?

Är på behandlingshem så jag kan inte sjukanmäla mig. Har ni några tips på hur jag ska skjuta upp på det? BEHÖVER SVAR SÅ FORT SOM MÖJLIGT
2013-08-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torskenhihi
När är man ren från kokain om man tagit 3-4 gram under en vecka? Många som säger 3-4 dagar men jag vill veta med all säkerhet när man kan pissa utan att det syns? Räcker 5 dagar för att va hundra på att man är ren? Eller ska man vänta tills det har gått en vecka?

BUMP. Någon som vet? Svar uppskattas enormt.
2013-08-19, 16:13
Medlem
Hej, jag ska pissa imorgon, rökte 3ggr för fyra veckor sen, och två gånger (varav en gång endast var ett bloss) för två veckor sen. Inga stora mänder, utan delade på en jolle med ett par människor. Innan ess har jag inte rökt på över ett halvår. vad tror ni?
2013-08-19, 19:13
Medlem
Tompa-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Är i AKUT läge och behöver så tydliga och flera svar för att vara säker.

Har tagit 1mg subutex/buprenorfin kl 10 på förmiddagen idag. Måste lämna drogtest senast nu på fredag, eller om jag lyckas skjuta upp på det ytterligare till måndag nästa vecka . Har förövrigt vart ren i fyra månader innan jag intog 1mg sub idag. Hur länge tar det för 1mg subutex att gå ur kroppen? När kan jag lämna drogtest?

Är på behandlingshem så jag kan inte sjukanmäla mig. Har ni några tips på hur jag ska skjuta upp på det? BEHÖVER SVAR SÅ FORT SOM MÖJLIGT

Smart! Eller inte....
2013-08-19, 20:48
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Smart! Eller inte....

Svara inte om du inte har något vettigt att skriva. Om jag utgår från ditt inlägg och enbart detta inlägg, så kan jag inte påstå att du verkar särskilt intelligent själv. Men det är ju bara vad jag tycker.

Har förövrigt kollat upp detta noggrant nu och har fått svar men svaren varierar. Detektionstiden ska vara 2-3 dagar. Det kan skilja sig med -25%/+25. Rent logiskt borde jag vara negativ på torsdag/fredag. Har däremot läst om folk som visat positivt på sub efter en vecka, dock efter att ha intagit högre doser.

Vet däremot inte vad jag ska säga till personal på beh-hemmet. Tips om hur jag ska skjuta upp urinprovet till fredag uppskattas.
2013-08-19, 21:12
Medlem
Tompa-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art-creator
Svara inte om du inte har något vettigt att skriva. Om jag utgår från ditt inlägg och enbart detta inlägg, så kan jag inte påstå att du verkar särskilt intelligent själv. Men det är ju bara vad jag tycker.

Har förövrigt kollat upp detta noggrant nu och har fått svar men svaren varierar. Detektionstiden ska vara 2-3 dagar. Det kan skilja sig med -25%/+25. Rent logiskt borde jag vara negativ på torsdag/fredag. Har däremot läst om folk som visat positivt på sub efter en vecka, dock efter att ha intagit högre doser.

Vet däremot inte vad jag ska säga till personal på beh-hemmet. Tips om hur jag ska skjuta upp urinprovet till fredag uppskattas.

Intiligensnivån kan ju inte vara speciellt hög när man är inlagd på ett behandlingshem och tar droger för att sen fråga om råd hur man ska göra för att skjuta upp urinprovet. Man är väl ändå på ett behandlingshem för att bli av med sitt missbruk? Men jag kan ha fel.
2013-08-20, 12:08
Medlem
getbusys avatar
Ingen som kan tänkas ha ett svar på min fråga från föregående sida?
2013-08-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartsvamp
Hej, jag ska pissa imorgon, rökte 3ggr för fyra veckor sen, och två gånger (varav en gång endast var ett bloss) för två veckor sen. Inga stora mänder, utan delade på en jolle med ett par människor. Innan ess har jag inte rökt på över ett halvår. vad tror ni?

Bumpar denna, kan tillägga att det är för körkort om det har någon betydelse
2013-08-20, 16:29
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Hej! Jag har en liten fråga som jag funderat lite över men kommer inte på någon vettig förklaring.
Jag lämna för tillfället pisseprov pga mitt jobb och idag när jag lämna så visade det lite svagt på thc fast jag var helt ren förra gången och jag har liksom inte rökt eller varit i närheten av någon som rökt sedan dess, blev fan förbannad på kärringjäveln. Provet var godkänt men jag får inte ihop det, hur kan de visa nått överhuvudtaget?! Tacksam för svar

Jag har fått höra när jag lämnat drogtest, samt läst om det så har det ingen betydelse om det visar svagt på stickan eller inte. Det har snarare att göra med den näring du får i dig via mat.
2013-08-20, 16:40
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartsvamp
Bumpar denna, kan tillägga att det är för körkort om det har någon betydelse

THC

1-4 dygn vid enstaka tillfällen.

2-10 dygn vid sporadiskt missbruk.

6 dygn - 12 veckor vid dagligt missbruk.

Beror på stickornas känslighet(och en rad andra faktorer. vatten träning etc.).

gränsvärdet på screeningstest kan variera + - 25% från angivet värde
Senast redigerad av art-creator 2013-08-20 kl. 16:44.
2013-08-20, 16:49
Medlem
art-creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskenhihi
BUMP. Någon som vet? Svar uppskattas enormt.

Det kan visa positivt på testet upp till 3 dagar. Efter 4 dagar är du helt grön och pissar negativt. Alltså behöver du endast vänta i fyra dagar för att vara på den säkra sidan.
2013-08-21, 15:06
Medlem
Hej. Jag är ganska säker på att jag ska ha urinprov imorgon. Jag har tagit en 5 mg stesolid och har beräknat att jag ska lämna provet ca 100 timmar efter intag. Kommer jag vara negativ? Vet att diazepam har en hög halveringstid men när det gäller en sån väldigt liten dos så blir jag osäker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in