2013-08-20, 09:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det behöver de inte om de använder sig av en surrogatmamma.

http://abcnews.go.com/m/story?id=16520916&ref=http%3A%2F%2Fwww.google.se%2 Fsearch%3Fsite%3D%26source%3Dhp%26ei%3D0wcTUqe1AsO m4gSR5YBI%26q%3Dsi ngle%2Bman%2Bsurrogate%2Bmother%26oq%3Dsibgle%2Bma n%2Bsurr%26gs_l%3Dmobile-gws-hp.1.1.0i13i10j0i13j0 i22i30j0i22i10i30j0i22i30.1633.9948.0.13188.18.16. 1.1.1.0.333.2606.3j7j5j1.16.0....0...1c.1.25.mobil e-gws-hp..3.15.1963.piyubm79Pq0

http://www.npr.org/2012/06/19/154860588/single-dads-by-choice-more-men-going-it-alone

Vilket är förbjudet i Sverige. Om ensaminsemination tillåts bör lika mycket offentliga medel läggas på att göra det möjligt för singelmän att få barn.
Citera
2013-08-20, 09:40
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Insemination för singlar låter som ett utmärkt alternativ.
Svenska rasen dör ut, pga aborter, preventivmedel och alla som inte vill ha barn.
Det finns redan många som blivit singlar, då mannen lagt benen på ryggen.
Många män vill inte ha barn, de flesta tänker på att det kostar och pengar till sig själva är viktigast.
Barn har det bättre med en förälder än med 2, där ena inte vill ha dem och där det blir underhållsbråk mm. Jag tror det är mer samhällsekonomiskt med lite statligt underhållsbidrag till ensamma mammor, än vad det är att ta hit invandrabarn.

Barn som bara växer upp med sin pappa lyckas och mår bättre än barn som bara växer upp med sin mamma, så egentligen borde surrogatmödraskap för singelmän införas först, och ensaminsemination tillåttas först när ensamma mammor gör ett lika bra jobb som ensamma pappor.
Senast redigerad av Gullegubben 2013-08-20 kl. 10:33.
Citera
2013-08-20, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Män kan adoptera.

Det kan väl kvinnor också i så fall?
Citera
2013-08-20, 12:32
Medlem
Citat:
Män kan adoptera.

Bortsett från det uppenbara, att även kvinnor kan adoptera, så måste det kanske påpekas att adoption inte är en fortplantningsmetod. Det är alltså något helt annat än det som vi diskuterar i tråden.
Citera
2013-08-20, 13:08
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Bortsett från det uppenbara, att även kvinnor kan adoptera, så måste det kanske påpekas att adoption inte är en fortplantningsmetod. Det är alltså något helt annat än det som vi diskuterar i tråden.
Då har du inte läst mina senaste svar från vissa här.
Citera
2013-08-20, 19:49
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vilket är förbjudet i Sverige. Om ensaminsemination tillåts bör lika mycket offentliga medel läggas på att göra det möjligt för singelmän att få barn.

Ja visst skulle vi kunna göra som i vissa stater i USA och tillåta surrogatmödraskap, men jag tycker inte att vi ska lägga skattemedel på varken det eller insemination.
Citera
2013-08-20, 20:01
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ja visst skulle vi kunna göra som i vissa stater i USA och tillåta surrogatmödraskap, men jag tycker inte att vi ska lägga skattemedel på varken det eller insemination.

Jag tycker till och med att vi bör uppmuntra till en konservativ och samhällsfrämjande livsstil och moral genom att sluta subventionera omoral. Det drabbar vissa enskilda hårt men att inte upprätthålla moralen drabbar ännu fler och ännu hårdare.
Citera
2013-08-20, 21:24
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Jag tycker till och med att vi bör uppmuntra till en konservativ och samhällsfrämjande livsstil och moral genom att sluta subventionera omoral. Det drabbar vissa enskilda hårt men att inte upprätthålla moralen drabbar ännu fler och ännu hårdare.

Instämmer fullkomligt i det du säger.
Citera
2013-08-21, 07:53
Medlem
Kate80s avatar
Citat:

Jag tycker inte att statens roll är att vara en moralpolis, varken direkt eller indirekt. Staten ska subventionera det som kan anses vara nödvändigt för att upprätthålla ett modernt och välfungerande samhälle (vad det är exakt kan iof diskuteras).
Citera
2013-08-21, 08:26
Medlem
Citat:
Tänk dig ett liv utan barn bara för att du är singel eller homo.

Citat:
*Fniss* Det där säger mer om dig än något annat.
Tänk då på alla hetropar som skaffar barn och är värdelösa föräldrar. Det är inte olagligt.

Citat:

Citat:
Blir rätt trist att prata med väggar.

Citat:
Män kan adoptera.

Citat:
Då har du inte läst mina senaste svar från vissa här.

Tänk, hur jag än letar så hittar jag inte svaret där du förklarar hur adoption kan vara en fortplantningsmetod. Tänk efter litet nu.
Citera
2013-08-21, 09:06
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Tänk, hur jag än letar så hittar jag inte svaret där du förklarar hur adoption kan vara en fortplantningsmetod. Tänk efter litet nu.
Har du inte läst tråden? Mina kommentarer är en del av andras kommentarer förstår du väl. Man kan inte ta saker ur sitt sammanhang. Tror min första kommentar i denna tråd var:
Citat:
Klart ett barn klarar av att ha en förälder eller två av samma kön eller vad som, huvudsaken är det är bra föräldrar/förälder! Fatta!
...sen kom nån och sa att homo-par och singlar inte borde ha barn och sen var bollen i rullning...
Citera
2013-08-21, 09:53
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Jag tycker inte att statens roll är att vara en moralpolis, varken direkt eller indirekt. Staten ska subventionera det som kan anses vara nödvändigt för att upprätthålla ett modernt och välfungerande samhälle (vad det är exakt kan iof diskuteras).

Jag ser alla vanliga förekommande moralregler som medel för att uppnå ett långsiktigt hållbart samhälle med effektivt resursutnyttjande.

Alla ska ha möjligheten att välja, men de ska inte kunna välja bort negativa konsekvenser av sina val på andras bekostnad.

Mycket av det "moderna" strider mot ett välfungerande samhälle, och utgör förvildning snarare än civilisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in