2013-08-20, 08:11
  #11653
Medlem
Har man förhandlat fram någon rabatt på mjukisbrallor på Intersport eller vad är grejen? Skrattretande!
2013-08-20, 08:36
  #11654
Medlem
kofotleifs avatar
Jag som trodde vi hade mest kickers/mjukisbrallor per capita. Nej, bajen är bäst där med...


Hur fan kan ni klandra bajen? det är ju snuten ni ska klandra i detta fallet. Klart det smäller om det ska hetsas 5-10 meter mellan två supporterskaror? det är väl inte konstigare än att såsen skär sig om du har den på plattan för länge.


att olympian var ödmjuk blev jag sjukt förvånad över, men allt är i sin ordning när han inlägget efter förkunnar att heif är bättre än MFF läktarmässigt. Något man, som ensam i sverige, endast tror i NV-skåne.

Fan vad jag ser fram emot mesta mästarmötet. Det är prestige. helsingborg hatar man för att de har storhetsvansinne och på riktigt tror att de är konkurrenter, men sportmässigt är MFF-IFK en mycket större match.

För övrigt bra resultat i allsvenskan igår!
2013-08-20, 09:03
  #11655
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Fan drygt en månad kvar till derbyt och redan massa snack om det. Kommer bli speciellt.

Tycker inte horungarna ska få mer biljetter än vi måste ge dom. Det är första derbyt på hemmaplan på väldigt länge och det är något jag önskar att så många Djurgårdare som möjligt ska få uppleva. Sen nästa år kan man börja diskutera om man ska ge mer biljetter till bortalaget.
Vad är det för tråkigt tänk? hoppas på en rolig "klackmatch".
Vad är ett derby utan det?

Hursomhelst så kommer det bli enormt jävla askul, vankas absolut ett speciellt derby.
2013-08-20, 09:16
  #11656
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Haha! Det här var fan det roligaste på länge.

Annars så närmar sig allsvenskans mest klassiska möte på söndag. Ledaren i maratontabellen mot nummer 2, 19 ligasegrar mot 18 SM-guld, MFF-IFK. Ah! Underbart. Finns goda chanser till över 20 000. Räknar med att Göteborg kommer ner med minst 1500. Måste faktiskt, för kanske enda gången i mitt liv, ge tummen upp till SvFF för alla söndagsmatcher vi fått i år. Gynnar onekligen bortasupportarna.

Serieledare!

I övrigt så.. när till och med Olympian kan erkänna att Helsingborgs läktarkultur är dålig. Ja, då är det jävligt illa asså.


Ser att mindervärdeskomplexet sjuder i grisbondeland inför Mesta Mästarnas besök
2013-08-20, 09:27
  #11657
Medlem
Julinhos avatar
Dags att spärra trollet Amex88 snart?

Första gången i Örebro på flera år. Tyvärr är polismyndigheten minst lika inkompetent som tidigare, man kan nästan tro att de gör sitt bästa för att skapa kaos.

Sen kan man fråga sig hur Örebro, som faktiskt har fler än spelarnas föräldrar som är intresserade (till skillnad från de flesta andra lag i serien), kan tillåta den fullkomligt vidriga företeelsen med klappor? Läge för kuban max att ryta ifrån.

..det är långt tillbaka till Allsvenskan..
2013-08-20, 10:15
  #11658
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Sen kan man fråga sig hur Örebro, som faktiskt har fler än spelarnas föräldrar som är intresserade (till skillnad från de flesta andra lag i serien), kan tillåta den fullkomligt vidriga företeelsen med klappor? Läge för kuban max att ryta ifrån.
Var första gången klappor setts på vallen, och givetvis ska vi försöka se till att dom aldrig kommer tillbaka. Det var eon som lagt ut dom som något reklamjippo, och glädjande nog valde majoriteten att inte använda dom. Svårt att agera mot dom när man upptäcker dom en kvart innan matchstart, men förhoppningsvis var det det sista vi såg av skiten på vår arena.

Angående valet av pubar så var det inte polisen som sa att Bajarna ska sitta på Ivy. Det var Bajen Fans som ville sitta där, och polisen godkände det. Korkat av BF, idiotiskt av polisen. Stök var ju förstås oundvikligt, men inga skadade på vår sida i alla fall.

På matchen var det inget snack, bajen överlägsna på läktaren som sig bör. Vi gör dock en bra insats på vår sida, med tanke på att vi gått ner oss rejält på läktaren senaste åren. Riktigt bra tryck i slutet av matchen från vår sida. God allsvensk klass på inramningen var det i alla fall.
2013-08-20, 12:07
  #11659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Var första gången klappor setts på vallen, och givetvis ska vi försöka se till att dom aldrig kommer tillbaka. Det var eon som lagt ut dom som något reklamjippo, och glädjande nog valde majoriteten att inte använda dom. Svårt att agera mot dom när man upptäcker dom en kvart innan matchstart, men förhoppningsvis var det det sista vi såg av skiten på vår arena.

Angående valet av pubar så var det inte polisen som sa att Bajarna ska sitta på Ivy. Det var Bajen Fans som ville sitta där, och polisen godkände det. Korkat av BF, idiotiskt av polisen. Stök var ju förstås oundvikligt, men inga skadade på vår sida i alla fall.

På matchen var det inget snack, bajen överlägsna på läktaren som sig bör. Vi gör dock en bra insats på vår sida, med tanke på att vi gått ner oss rejält på läktaren senaste åren. Riktigt bra tryck i slutet av matchen från vår sida. God allsvensk klass på inramningen var det i alla fall.
Bajen skulle sitta på någon annan pub men blev någon dag innan flyttade till Ivy på polisens order.
2013-08-20, 12:22
  #11660
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Bajen skulle sitta på någon annan pub men blev någon dag innan flyttade till Ivy på polisens order.
Nja, någon dag innan var det knappast. Skrevs ut på diverse bajensidor under onsdagen. Min uppfattning var att Bajen fans inte kom överens med Pitchers och därför bytte, kan ha fel.
2013-08-20, 12:27
  #11661
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Måste faktiskt, för kanske enda gången i mitt liv, ge tummen upp till SvFF för alla söndagsmatcher vi fått i år. Gynnar onekligen bortasupportarna.
Enig. Uppenbart att det inte bara är en slump. Man har helt klart tänkt till där vilket är roligt. Vi har också haft en stor portion helgbortamatcher den här säsongen och de som har legat på andra dagar har i de flesta fallen varit närliggande matcher eller sommarmatcher där många ändå har semester. Skit ska skit ha, men när skit gör något bra ska det absolut hyllas.
2013-08-20, 12:29
  #11662
Medlem
902 på bortasektionen i Örebro igår. 100-200 på sittplats skulle jag tro. Runt 1000 på en måndagsmatch är ändå godkänt tycker jag. Även om det självklart kunde vara bättre med tanke på avståndet.
2013-08-20, 12:39
  #11663
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
902 på bortasektionen i Örebro igår. 100-200 på sittplats skulle jag tro. Runt 1000 på en måndagsmatch är ändå godkänt tycker jag. Även om det självklart kunde vara bättre med tanke på avståndet.

Nåja 500-600 Örebro bajare.
2013-08-20, 12:42
  #11664
Medlem
3ndymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Haha! Det här var fan det roligaste på länge.

Annars så närmar sig allsvenskans mest klassiska möte på söndag. Ledaren i maratontabellen mot nummer 2, 19 ligasegrar mot 18 SM-guld, MFF-IFK. Ah! Underbart. Finns goda chanser till över 20 000. Räknar med att Göteborg kommer ner med minst 1500. Måste faktiskt, för kanske enda gången i mitt liv, ge tummen upp till SvFF för alla söndagsmatcher vi fått i år. Gynnar onekligen bortasupportarna.

Serieledare!

I övrigt så.. när till och med Olympian kan erkänna att Helsingborgs läktarkultur är dålig. Ja, då är det jävligt illa asså.


16.642 biljetter bokade för 10 minuter sen! Den senaste uppdateringen var igårkväll med ca 15.500 sålda så det känns verkligen som det kommer bli över 20k.


Hur är intresset för er IFK?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in