Resultat: .
0%
röster
2013-08-19, 19:42
Medlem
fchansas avatar
Så där ja.

Med assistans från Cyberkalle (Tack och bock) gällande Tyska personnummer så har jag nu bokat biljetter till Schalke04 - Freiburg på Veltins Arena. Jag ber och hoppas nu att just den matchen inte ska vara den sena söndags matchen den helgen då jag måste åka hem på söndagskvällen. Tycker dock att de lag som kört EL-matcher torsdagen innan borde ha förtur till söndagsmatcherna......
Citera
2013-08-19, 20:39
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Så där ja.

Med assistans från Cyberkalle (Tack och bock) gällande Tyska personnummer så har jag nu bokat biljetter till Schalke04 - Freiburg på Veltins Arena. Jag ber och hoppas nu att just den matchen inte ska vara den sena söndags matchen den helgen då jag måste åka hem på söndagskvällen. Tycker dock att de lag som kört EL-matcher torsdagen innan borde ha förtur till söndagsmatcherna......
Trevligt!

Ja i regel brukar ju de lag som spelar EL få söndagsmatcherna. Dock så är ju Freiburg ett av de lagen...
Citera
2013-08-19, 20:42
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Trevligt!

Ja i regel brukar ju de lag som spelar EL få söndagsmatcherna. Dock så är ju Freiburg ett av de lagen...

Även Schalke kan ju bli det! Så känns som en söndagsmatch!
Citera
2013-08-19, 21:34
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Även Schalke kan ju bli det! Så känns som en söndagsmatch!

Skulle det bli så illa får man hoppas att den går 15.30 i alla fall då. Även Stuttgart och Frankfurt kör troligen EL då. Dock tror jag Schalke är kvar i CL om de täpper till lite bakåt
Citera
2013-08-20, 08:27
Medlem
fchansas avatar
Ser dessutom ut som om jag kommer att besöka den i tråden populära staden München första helgen i november. Dessvärre spelar Bayern borta liksom Unterhaching då så det får bli en tripp till Nürnberg samt kanske 1860 mot Dynamo Dresden som jag gärna skulle vilja se. Nåväl, då har man lite att fundera på under arbetstid idag

Tysklandsbloggen på fotbollskanalen.se från igår för de intresserade:

http://blogg.fotbollskanalen.se/tysklandsbloggen/
Citera
2013-08-20, 09:49
Bannlyst
Jag har märkt att Bundesliga är den stora liga som har flest asiatiska spelare, främst från Japan. Tyska lag verkar våga satsa på att köpa spelare direkt från den japanska ligan medan du ser få engelska lag som skulle våga göra sådana värvningar.

Vad tror ni är anledningen att tyska lag är mer öppna för asiatiska spelare och scoutar den marknaden mer än vad övriga stora ligor gör?
Citera
2013-08-20, 13:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Så där ja.

Vassego det var så lite så.

Stämmer verkligen detta?

Die Transferperiode I im deutschen Profi-Fußball 2013/2014 endet nicht am 31. August, sondern erst am 2. September. Weil der übliche Stichtag 31. August auf einen Samstag fällt, bleibt Vereinen und Spielern diesmal 48 Stunden mehr Zeit für Transfers. Anträge müssen der Deutschen Fußball Liga am 2. September bis 12.00 Uhr vorliegen. Bis 18.00 Uhr müssen die Vertragsunterlagen eingereicht sein. Das geht aus der DFL-Homepage und einem Bericht von «kicker online» hervor.

Da die DFL keine spezifische Fristenregelung hat, gilt nach «kicker»-Angaben die allgemeine Fristenregelung des BGB (Paragraf 193). Demnach verschiebt sich die Frist auf den nächstfolgenden Werktag, wenn der Stichtag kein Werktag ist.

Det ser ut som att det jag skrev tidigare om Diego Contento till Bremen blir av.

Då har Bayern värvat Thiago, Götze och Kirschoff och sålt/släppt Tymo, Petersen, Riedmüller(3e mv), Gomez, Contento och Gustavo.

Av dessa så hade kom kunnat få betydligt mer för både Gomez och Gustavo men valde följa spelarnas önskan.
Senast redigerad av cyberkalle 2013-08-20 kl. 13:42.
Citera
2013-08-20, 13:59
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Jag har märkt att Bundesliga är den stora liga som har flest asiatiska spelare, främst från Japan. Tyska lag verkar våga satsa på att köpa spelare direkt från den japanska ligan medan du ser få engelska lag som skulle våga göra sådana värvningar.

Vad tror ni är anledningen att tyska lag är mer öppna för asiatiska spelare och scoutar den marknaden mer än vad övriga stora ligor gör?

Skulle säga att efter Kagawa och Min Son så började man se den trenden i Bundesliga, man såg att Dortmund och HSV lyckades och därför hämtade flera klubbar spelare ifrån Asien.
Citera
2013-08-20, 15:01
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Skulle säga att efter Kagawa och Min Son så började man se den trenden i Bundesliga, man såg att Dortmund och HSV lyckades och därför hämtade flera klubbar spelare ifrån Asien.

Din son spelar han i Bundesliga? Såg lite kul ut när man läste snabbt.
Citera
2013-08-20, 15:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Din son spelar han i Bundesliga? Såg lite kul ut när man läste snabbt.
Nej det är Min son.

Så fel jag verkar ha haft det ser nu ut som att Contento stannar och det är ju bra då vi bara har en vänsterback i Alaba nu när Badstuber fortfarande saknas.
Hoppas Pep låter honom få lite speltid bara.

Aogo ser ut att ha bokstavligen flugit ut ur HSVs trupp då han efter storförlusten bara stack iväg med ett flyg till Mallorca.
Citera
2013-08-20, 15:54
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nej det är Min son.

Så fel jag verkar ha haft det ser nu ut som att Contento stannar och det är ju bra då vi bara har en vänsterback i Alaba nu när Badstuber fortfarande saknas.
Hoppas Pep låter honom få lite speltid bara.

Aogo ser ut att ha bokstavligen flugit ut ur HSVs trupp då han efter storförlusten bara stack iväg med ett flyg till Mallorca.

Av någon anledning gav Fink laget två dagar ledigt för han inte ville se dem mera, efter en 1 - 5 förlust ger man inte sitt lag ledigt..

Smirmat, skulle kalla honom mer för min förlorade Son
Citera
2013-08-20, 16:08
Medlem
Citat:
Av någon anledning gav Fink laget två dagar ledigt för han inte ville se dem mera, efter en 1 - 5 förlust ger man inte sitt lag ledigt..

Smirmat, skulle kalla honom mer för min förlorade Son

Det stämmer bra det! Thorsten Fink är för vek och dålig, han tog väl över november 2011? tiden har gått och jag tycker egentligen aldrig det har sett bra ut. Nu är ju defensiven verkligen sjukt urusel och resultaten kommer inte, dags för ett tränarbyte. Schalke lär också byta tränare snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in