2013-08-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Alex Schulman tjänar runt 2 miljoner per år har jag läst nånstans. Sen har jag hört när Adam Alsing blir intervjuad i värvet (eller om det var i hans egen podd) så var han öppen med att han har en lön strax över miljonen från MTG, och i samma veva sa han att "Alex Schulman" tjänar mer.

Så Alex har det gott ställt helt klart.

Känns som att Sigge tjänar betydligt mindre men har det ändå bra. Han lever nog gott på sin bror, han verkar ju bjuda på varje resa dom är på tillsammans. Han berättade ju att han fick en klocka för 250k när Alex frågade vad det dyraste var han fått.

Pengar är alltid intressant när det tas upp, tycker det var roligt att Fredrik Eklund betalade ca 100000kr för att en person skulle fylla hans bokhylla med bra böcker samtidigt som det skulle se fint ut

För några år sen var väl jag också en del av den svenska jantelagen, men nu på senare tid har jag insett att det hjälper inte att vara avundsjuk och missunsam. Jag tycker det bara är kul att höra storys som har med pengar att göra.

Visst drömmer även jag om att vinna på lotto för det!

Samma här, stör inte mig heller. Den där Fredrik Eklund verkar ju ha slitit för stålarna.
Citera
2013-08-18, 17:01
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Håller med att pengar alltid är ett intressant ämne. Däremot så blir jag jävligt irriterad när de båda pratade om varför de behöver en sponsor. De hade fått frågan och dem svarade nästan lite irriterat att det faktiskt kostar pengar att göra podcasten och att det inte är möjligt utan IF. Allt sammans blir ju ganska patetiskt när man samtidigt vet att Alex drar in ett par miljoner om året utan podcasten.
Det handlar kanske inte om vad som är möjligt rent teoretiskt utan att Alex och Sigge i praktiken inte skulle tycka att det var värt att göra podden om de inte fick pröjs - därmed skulle den ju faktiskt bli omöjlig utan spons.

De har kanske anpassat sin levnadskostnad efter sina inkomster och trots att de tjänar miljoner sätter sprätt de kanske på pengarna. Därmed skulle de inte vilja gå ned i utgifter för att kunna viga flera obetalda timmar i veckan till podden, utan skulle isåfall hellre skita i podden och jobba för att tjäna mer pengar istället.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2013-08-18 kl. 17:05.
Citera
2013-08-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Det handlar kanske inte om vad som är möjligt rent teoretiskt utan att Alex och Sigge i praktiken inte skulle tycka att det var värt att göra podden om de inte fick pröjs - därmed skulle den ju faktiskt bli omöjlig utan spons.

De har kanske anpassat sin levnadskostnad efter sina inkomster och trots att de tjänar miljoner sätter sprätt de kanske på pengarna. Därmed skulle de inte vilja gå ned i utgifter för att kunna viga flera obetalda timmar i veckan till podden, utan skulle isåfall hellre skita i podden och jobba för att tjäna mer pengar istället.

Många skulle se möjligheten att varje vecka tala inför 200 000 lyssnare som ett stort privilegium, något som man inte ens skulle behöva sätta en prislapp på för att sedan kränga iväg till första bästa storbolag.

Särskilt en person som Sigge borde uppskatta detta privilegium betydligt mer än han gör, han som fullkomligen badar i bekräftelse sedan dag ett av podden. Men det räcker inte. Istälet jämför han sig själv med sina lyssnare och säger saker som att "jag lägger ner 30% av min tid på det här, skulle ni lyssnare ha tid att göra det utöver era jobb?" (Parafrasering). Det är bara vulgärt.
Citera
2013-08-18, 19:01
Medlem
Grim_Reapers avatar
För några avsnitt sedan berättade Alex hur han ömmade för en tjock man som under en flygresa fick det indirekt påpekat att han var väldigt tjock, i förra avsnittet påpekade Alex att mannen som kom fram till honom och Amanda under deras bröllopsdagsmiddag var fet trots att det inte tillförde berättelsen något. Tyckte Alex att handlingen blev mer provocerande för att mannen var fet? Jag tyckte att det var intressant. Det känns åtminstone som att det ännu en gång bekräftade att Alex är väldigt ombytlig i sina åsikter.
Senast redigerad av Grim_Reaper 2013-08-18 kl. 19:08.
Citera
2013-08-18, 19:01
Medlem
Jag skulle gärna vilja lyssna på en podcast med Erik Haag, Sigge Eklund, Fredrik Wikingsson och Filip Hammar. Tror att det skulle bli succé
Citera
2013-08-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffie
Ja, podcasten står och faller med Sigge. Sigge är ju faktiskt rolig och intressant, även om många av hans idéer ofta är fåniga. Alex kommer väl med någon rolig anekdot då och då, men det är typ det.
För mig i alla fall.

Finns det någon annan människa som drar samma anekdoter så ofta som Alex Schulman? Det är en sak om en person drar samma historia en andra gång, men när man hör en anekdot för 5:e gången eller t.o.m mer så blir det ju bra löjligt när man måste lyssna på en fnissig Alex som talar som om han kommer med en rolig grej han aldrig sagt förr, trots att det sagts 4 gånger innan om inte mer. Han har även blivit offentligt avslöjad med att krydda sina anekdoter med rena lögner, det lär knappast vara en engångsföreteelse utan sker säkert ganska ofta. Tycker det är skillnad på att krydda en anekdot och att inflika rena lögner.

Ingen stor grej men pojken på omslaget till hans bok "Skynda att älska" är inte han själv utan hans bror Calle, enligt Calle själv. I boken skriver han dock om bilden och att det är han och hans far på bilden. Rätt fräckt att ljuga på det viset tycker jag, det får en ju att undra hur ofta han ljuger egentligen, det lär ju knappt vara 5 % av lögnerna som blir avslöjade så det lär ju vara en hel del lögner han kommer med.
Citera
2013-08-18, 21:39
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeqtr
Finns det någon annan människa som drar samma anekdoter så ofta som Alex Schulman? Det är en sak om en person drar samma historia en andra gång, men när man hör en anekdot för 5:e gången eller t.o.m mer så blir det ju bra löjligt när man måste lyssna på en fnissig Alex som talar som om han kommer med en rolig grej han aldrig sagt förr, trots att det sagts 4 gånger innan om inte mer. Han har även blivit offentligt avslöjad med att krydda sina anekdoter med rena lögner, det lär knappast vara en engångsföreteelse utan sker säkert ganska ofta. Tycker det är skillnad på att krydda en anekdot och att inflika rena lögner.

Ingen stor grej men pojken på omslaget till hans bok "Skynda att älska" är inte han själv utan hans bror Calle, enligt Calle själv. I boken skriver han dock om bilden och att det är han och hans far på bilden. Rätt fräckt att ljuga på det viset tycker jag, det får en ju att undra hur ofta han ljuger egentligen, det lär ju knappt vara 5 % av lögnerna som blir avslöjade så det lär ju vara en hel del lögner han kommer med.

Det var därför jag slutade lyssna efter ca 25 avsnitt. De båda ljuger men framför allt Alex. Ibland på ett pinsamt sätt.
Citera
2013-08-19, 16:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martenc
Jag skulle gärna vilja lyssna på en podcast med Erik Haag, Sigge Eklund, Fredrik Wikingsson och Filip Hammar. Tror att det skulle bli succé

En podd med Erik Haag och Sigge hade man nästan fått köra i 2x hastighet för att det ska bli uthärdligt
Citera
2013-08-19, 20:40
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukkes
Jag hatar Sigge Eklund. Han är en typisk människa som utnyttjar Alex kändisskap för att få ut information om sina skit böcker, slänger in ett par flashiga ord var tredje mening för att verka "begåvad" Sopa!
Sigge var känd långt innan Alex startade sin hatblogg, men det är ju inte lätt att veta om man inte läser böcker.
Citera
2013-08-23, 13:31
Medlem
Usch!
Sigge skrämmer mig ibland när han gör sådana där saker som att spela upp gamla inspelade klipp i podcasten.
Citera
2013-08-23, 16:40
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Usch!
Sigge skrämmer mig ibland när han gör sådana där saker som att spela upp gamla inspelade klipp i podcasten.

Varför då?
Citera
2013-08-23, 21:03
Medlem
GLEEENN HOOOOOLM.
Roligt att deras egna hackkyckling Birro satte alla fyra glennar för att vinna På Spåret.
Iofs en av få saker han bidrog med till den vinsten men ändå. Kan inte kännas bra för två mediamuppar som anser sig vara allmänbildade att bli brädade av ett fyllo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in