Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-20, 21:09
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hur kan Alex så totalt dissa The Voice när han själv var ett återkommande inslag där tidigare? Han har ju rätt att programmet är värdelöst, men varför älskade han själv att vara med där då?

Lite märkligt är det ju om det du skriver är sant. Men människor kan ju ändra uppfattning om saker och ting, kanske det Alex har gjort?
Citera
2012-09-20, 22:23
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Du gör mig förvirrad, går du runt med en Iphone-docka när du handlar på ICA? Tror knappast att konsumenten framför dig hörde något.

Många hörlurar "läcker" ljud, det borde du väl upplevt någon gång i livet? Att man hör vad en person med hörlurar lyssnar på om man står bara ett par meter bort?
Citera
2012-09-20, 22:53
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Många hörlurar "läcker" ljud, det borde du väl upplevt någon gång i livet? Att man hör vad en person med hörlurar lyssnar på om man står bara ett par meter bort?

Jag tror det är mer musik som brukar läcka, tal gör det inte på samma sätt, det har inte så brett omfång ljudmässigt. Så den där negern hörde nog inget.
Citera
2012-09-20, 23:10
Medlem
diedarlings avatar
I vilket avsnitt var det anekdoten om papegojan ninni drogs?
Citera
2012-09-21, 03:47
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tror det är mer musik som brukar läcka, tal gör det inte på samma sätt, det har inte så brett omfång ljudmässigt. Så den där negern hörde nog inget.

Precis min tanke, tack för att du assisterade mig så jag slapp röra ett finger!
Citera
2012-09-21, 12:04
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diedarling
I vilket avsnitt var det anekdoten om papegojan ninni drogs?

Avsnitt nio. Använd tänderna
Citera
2012-09-21, 12:29
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Jag kan säga att de billiga skitlurarna jag använder i vanliga fall läcker det mesta, hur som helst var iakttagelsen inte menad helt seriöst utan det var mer ett lustigt sammanträffande att han skulle börja prata om "Nigger" när jag stod bakom en svart dam.
Citera
2012-09-27, 14:30
Medlem
hobokens avatar
Det var länge sedan jag skrattade så högt som åt Sigges improviserade samtal med Miles Davis. "Men då ropar han efter mig: RAUUUUUS!!!"
Citera
2012-09-27, 14:38
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Det var länge sedan jag skrattade så högt som åt Sigges improviserade samtal med Miles Davis. "Men då ropar han efter mig: RAUUUUUS!!!"

Haha, tyckte med det var riktigt underhållande!
Citera
2012-09-27, 20:48
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag kan tyvärr inte hålla med. Vanligtvis brukar Sigges imitationer vara väldigt underhållande men den här gången blev det för mycket, han drog ut på det för länge och överdrev på ett sätt som inte var roligt. Det kändes otroligt medvetet på ett dåligt sätt.

Lustigt förresten att Alex fortsätter ta på sig offerkoftan så fort någon kritiserar hans tidiga karriär. Jag kan hålla med om att det gått ganska länge sedan Alex höll på med sina "mobbarbloggar" men så mindes jag plötsligt hur långsint Alex själv är. För några år sedan hängde han ut någon fotbollstränare som mobbare för att han kastat makaroner på Alex när de gick i mellanstadiet. Han hängde även ut en gammal klasskompis som mobbare när denne försökte återuppta kontakten med Alex. En chefredaktör som han påstod inte hälsade på honom när han började jobba på Vecko-Revyn skrev han illa om tio år senare. Vi ska inte heller glömma journalisten Johan Ripås som "förföljts" av Schulman sedan 2006-2007. Dessa är bara ett fåtal exempel som jag kom på just nu men antalet är väl antagligen klart större än så, ändå tycks Alex vara helt oförstående när folk tar upp de elakheter som gjort att han nu får skriva böcker, synas i TV, höras i radio, arbeta som krönikör, att han äger ett semesterhus på Gotland och kan dra på spontansemester med familjen någon gång i månaden. Lustigt, som sagt.
Citera
2012-09-27, 21:17
Medlem
swimp78s avatar
Ja deras lilla teaterstycke var bara jobbigt och skrikigt. Började snabbspola efter hälften.

Jag tycker heller inte Eklunds resonemang om de 12 könen höll alls.

Det Eklund ville säga, med lite andra ord, är att det finns flera olika typer av människa man kan vara som man eller kvinna. Vissa män är t ex. machomän, andra män är mjuka män osv, vissa tjejer är mycket feminina, andra tjejer är jordnära, vissa är manhaftiga och praktiska osv. Och man dras ju till olika typer av människor! Jag själva dras t ex. inte till "brudiga" tjejer, utan till tjejer med en annan sorts utstrålning. Men det betyder ju inte att dessa tjejer tillhör ett "annat kvinnokön". Inte heller är jag "kär" i män jag dras till som vänner eller artister.
Senast redigerad av swimp78 2012-09-27 kl. 21:19.
Citera
2012-09-27, 21:35
Medlem
laban112s avatar
Tycker deras podcast förbättrats de senaste avsnitten och ligger inte så jättelångt efter FoF. Detta tack vare Sigge mest. Hans imitationer är väldigt roliga. Särskilt när han skulle imitera föräldrarna på föräldramötet och Ninni förstås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in