2013-08-19, 20:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Anser och anser, jag har inte alla underlag för att anse någonting.
Men jag tror faktiskt att dom är oskyldiga till likväl mordet som bortförandet av I**s kropp.

Men varför lämnar de olika historier då?

Om de är helt oskyldiga borde väl rimligtvis deras historier ha stämt överens.

Edit: För en oskyldig finns det ju ingen anledning till lögn.
Senast redigerad av Cocinella 2013-08-19 kl. 20:26.
Citera
2013-08-19, 20:23
Medlem
Citat:
Nu upprepar du dig igen. Ingen har blandat sig i något dödande!!
Använd dig av ett annat ordval om du inte vill bli missförstådd.
Dom båda har förmodligen enbart mörkat att man varit i kontakt med AJ eller något sådant löjligt.
Hade det varit något allvarligare så hade dom suttit kvar i häkte tills rättegången åtminstone.
Jag menar inte att något kommer hända med dom som vänt DB eller FH ryggen,
men dom kommer stå och se löjliga ut med mössan i handen och skämmas över att dom inte varit tillräckligt lojala vänner, som avfärdat all skit som skrivits här bl.a. utan har låtit sig manipulerats till att tro det värsta

Riktigt så enkelt är det inte. Vissa vänner stödjer AJ till 100%, andra har vänt AJ ryggen men stödjer DB och/eller FH. Dessutom har de senare antagligen pga vänskap lätt att tro lite för mycket på sina vänner och riskerar därmed underskatta deras inblandning.

Ingen ser därför fånig ut förrän dom faller.
Citera
2013-08-19, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Fast ja... Hittills har de ju som sagt haft ett tätt lock på. Så man vet aldrig :-)
Fast just de uppgifterna - hur de misstänkta ställer sig till misstanken, om de förnekar eller erkänner - brukar polis o åklagare bjuda på. Så tyvärr tror jag de förnekar
Citera
2013-08-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Riktigt så enkelt är det inte. Vissa vänner stödjer AJ till 100%, andra har vänt AJ ryggen men stödjer DB och/eller FH. Dessutom har de senare antagligen pga vänskap lätt att tro lite för mycket på sina vänner och riskerar därmed underskatta deras inblandning.

Ingen ser därför fånig ut förrän dom faller.

AJ's vänner VET att detta enbart var en tidsfråga. (ja, jag tror att han är gärningsman).
Men DB och FH's vänner borde haft lite högre tankar om dom.
Citera
2013-08-19, 20:33
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
AJ's vänner VET att detta enbart var en tidsfråga. (ja, jag tror att han är gärningsman).

Men varför försvaras AJ på fb av en liten krets med TB och Katarina Reimers (offentlig person) i spetsen om hans vänner vet att det bara var en tidsfråga innan någon dog? Jag kan inte tänka mig att alla nazister tycker att det är ok att misshandla någon till döds. Eller är det så?
Citera
2013-08-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast just de uppgifterna - hur de misstänkta ställer sig till misstanken, om de förnekar eller erkänner - brukar polis o åklagare bjuda på. Så tyvärr tror jag de förnekar

Så kan det vara men eftersom den huvudmisstänkte för mordet fortfarande är häktad och sannolikt misstänkt kan det hända att åklagaren väljer att lägga locket på t.v. Jag får en känsla av att man i detta fall väljer att säga så lite som möjligt till media eftersom det handlar om flera inblandade, vilket gör utredningsläget mer komplicerat.
Citera
2013-08-19, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Men varför försvaras AJ på fb av en liten krets med TB och Katarina Reimers (offentlig person) i spetsen om hans vänner vet att det bara var en tidsfråga innan någon dog? Jag kan inte tänka mig att alla nazister tycker att det är ok att misshandla någon till döds. Eller är det så?

Det säger lika mycket om dom människorna som om AJ.
Uppenbarligen är mord okej för en del.
Citera
2013-08-19, 20:39
Medlem
Citat:

Vännerna har väl i vissa fall valt att tro på polisen, men inte ens i det fallet är de nödvändigt vis dåliga vänner. En mor kan ju älska sitt barn och ändå tro att det ljuger om sin oskuld rörande grannens fönsterruta. Acceptera i vänkretsen att ni har haft och kommer att ha tuffa saker att ta ställning till.
Citera
2013-08-19, 20:40
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Så kan det vara men eftersom den huvudmisstänkte för mordet fortfarande är häktad och sannolikt misstänkt kan det hända att åklagaren väljer att lägga locket på t.v. Jag får en känsla av att man i detta fall väljer att säga så lite som möjligt till media eftersom det handlar om flera inblandade, vilket gör utredningsläget mer komplicerat.

Är benägen att hålla med.
Citera
2013-08-19, 20:42
Medlem
Citat:
Det säger lika mycket om dom människorna som om AJ.
Uppenbarligen är mord okej för en del.

Kan vara så eller också tror de AJ är oskyldig. Vänner har en ryslig tendens att tro på vänner....
Citera
2013-08-19, 20:42
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Anser och anser, jag har inte alla underlag för att anse någonting.
Men jag tror faktiskt att dom är oskyldiga till likväl mordet som bortförandet av I**s kropp.
Hur tror du DB och FH känner för Aj nu, som "dragit in" dem i detta?
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-19 kl. 20:44.
Citera
2013-08-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om nu DB och FH på något sätt blir skadade, antingen av AJs vänner för att de golat (lärt mig ett nytt ord) eller av släkt/vänner till I*a (vilket jag inte hoppas), så har de sig själva att skylla. De kunde på natten till 30 juni valt att säga nej till att hjälpa AJ och istället ringt polisen. Då hade detta tragiska mord inte heller fått så enorm publicitet.

Det här har stötts och blötts åtskilligt sen det blev känt vad som hänt i vårt grannskap. Jag hoppas jag aldrig hamnar i den situationen så jag får veta hur jag verkligen regerar men när man inte varit där är det väldigt lätt att säga att man skulle handlat annorlunda.
Och vi har faktiskt ett rättssystem här i Sverige, som skall straffa brottslingar. Det skall inte civilpersoner göra, det gör dom ju brottsliga också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in