2014-03-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Blodet behöver inte ha droppat från kläder. Att en person skulle se några droppar blod och missa den stora mängden, och att två personerna oberoende av varandra ser den stora blodmängden två timmar senare är lite för osannolikt för min smak.

Men tidningsbudet ändrar ju sin version och medger att han sett blod redan runt 06-tiden.

Går lite Ot här.
Varför är du saklig och påläst och relevant i de flesta trådar, och sedan alltid flippa ur innan en dom närmar sig och finner konspirationer och bygger med provocerande och löst uttagna referenser ur fup saker, som är helt befängda?
Och kanske du och de flesta här inne skall sluta hänvisa till Wikipedia som källa då den är opålitlig.
Citera
2014-03-13, 07:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag tänkte att han kan ha droppat blod från Ida. En försvarare antar, och sår på så sätt rimligt tvivel. En åklagares uppgift är att påstå, och undanröjer i på så sätt tvivel.

Jag antar att AJ kan ha droppat blod från Ida tidigare under natten, och att tidningsbudet missade den stora mängden blod därför att den inte fanns där när han var där 06:00-06:30.

Hur länge blöder en död människa? I*a var inte inlindad i något när hon hittades, och om hon då fraktades ut efter 06 så undrar jag om hon ännu kunde blöda om hon dog efter midnatt?
Citera
2014-03-13, 07:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Blodet behöver inte ha droppat från kläder. Att en person skulle se några droppar blod och missa den stora mängden, och att två personerna oberoende av varandra ser den stora blodmängden två timmar senare är lite för osannolikt för min smak.

Det är faktiskt inte konstigare än att jag såg älgen och att tjejen som körde bilen inte alls såg den. Hade vi varit tre i bilen eller kommit tre bilar efter varandra så stod älgen där lika förbannat även om tjejen inte såg den medan två andra såg den. *

* Refererar till upplevelse där jag övningskörde med en tjej som aldrig såg en älg precis intill bilen.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2014-03-13 kl. 07:37.
Citera
2014-03-13, 07:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hur länge blöder en död människa? I*a var inte inlindad i något när hon hittades, och om hon då fraktades ut efter 06 så undrar jag om hon ännu kunde blöda om hon dog efter midnatt?
Hon blödde på obduktionsbordet. När blodtrycket försvinner trycks inte blodet ut, men det kan fortfarande rinna ut.
Citera
2014-03-13, 07:37
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Hon fraktades inte ut ur lägenheten efter 06:00 utan högst troligt flera timmar tidigare inlindad i ett påslakan som saknas.
Citera
2014-03-13, 07:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Hon fraktades inte ut ur lägenheten efter 06:00 utan högst troligt flera timmar tidigare inlindad i ett påslakan som saknas.

Ja jag tror inte heller att hon kom ut efter 06, men jag blev lite nyfiken på hur länge en död människa blöder från skador efter döden.

Nu säger Q att Ida blödde på obduktionsbordet, det har jag ingen anledning att invända emot men då en kropp innehåller ca fem liter blod så låter det märkligt att hon skulle blöda från samma ställen som då hon brutalt dödades, på obduktionsbordet. Då borde det vara galet med blod på fp? Eller tänker jag galet nu?
Citera
2014-03-13, 08:05
Medlem
Citat:
Nu pratar vi inte om någon gammal Volvo 140. Jag har haft gamla bilar, men aldrig en bensindunk större än fem liter.
va inte strl på dunken utan trasiga bensinmätare.
http://www.youtube.com/watch?v=MT0-OL_71yU
Citera
2014-03-13, 08:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
va inte strl på dunken utan trasiga bensinmätare.
http://www.youtube.com/watch?v=MT0-OL_71yU
Jo, diskussionen gällde varför han köpte tio liter. Hade han 10-litersdunk? Jag har aldrig haft någon, trots gamla bilar. DB kan ha talat sanning, att bilen tankades.
Citera
2014-03-13, 08:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jo, diskussionen gällde varför han köpte tio liter. Hade han 10-litersdunk? Jag har aldrig haft någon, trots gamla bilar. DB kan ha talat sanning, att bilen tankades.

DB kan ju även ljuga, för jag har ju haft en 10-liters dunk till min fula Citroen Jumper på den gamla goda tiden.
Citera
2014-03-13, 08:25
Medlem
Citat:
Diskussionen gällde varför FH skulle tanka DBs bil. om det nu var ca 7 l kvar å vet man inte hur mätaren funkar så har man dunk med sig.
så mycke koll fattar man ju DB har om bilar. men tydligen inte du?
hade det vart AJ som tankat bilen som tack för han kom å hämta vore det en helt annan sak.
men så va icke fallet.
Citera
2014-03-13, 08:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
DB kan ju även ljuga, för jag har ju haft en 10-liters dunk till min fula Citroen Jumper på den gamla goda tiden.
Visst. Men om det är rimligt att han talar sanning ska han inte dömas.
Citera
2014-03-13, 08:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Visst. Men om det är rimligt att han talar sanning ska han inte dömas.

Men här är ju då möjligheten lika stor att han ljuger.
Jag har inte läst FUP i det här fallet, återfanns det någon reservdunk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in