2013-08-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosihuset
Bilen är kopplad till brottet. AJ kan ha lånat den.
Han kan ha stannat till hos DB på väg till Trollhättan och lånat den p.g.a väder osv.
Att killarna är kopplade till BO kan bero på den påstådda spritleveransen.
Vi vet inget men vi kommer så småningom få svar. Hoppas jag.

Det är AJ som försöker sprida ut detta om spritleverans i ett försök att få alla att hålla tätt. I själva verket skulle det innebära att DB kört dit bilen och låtit den stå... Skall vi verkligen gå på det. Och om vi inte går på det så måste bilen ha körts dit efter mordet och då är spritleveranshistorien bara ointressant.
Citera
2013-08-19, 20:03
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Men stoppa nu. Han är inte dömd ännu....

..men snart!
Citera
2013-08-19, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Tycker faktiskt synd om killarna som kommit ut i verkligheten. Men deras sanna vänner stannar väl kvar hos dom får man hoppas.. Jag tror fortfarande att det finns någon annan eller andra som är inblandade i denna tradegi som drabbat så många..
Har jag missat något grundläggande när jag följt denna tråd över dryga tvåtiden sidor? Tycker synd om? Jag blir snarast provocerad av att de släpper ut sådant här drägg i samhället.
Citera
2013-08-19, 20:05
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Nej, där håller jag med dej, men om man skulle ta den här tråden och basera den på fakta som vi faktiskt vet, då skulle det inte ens bli en tråd.
Det jag är rädd för är att vårt spekulerande här kan skada grabbarna när dom kommer ut. Att dom redan är "dömda" i folks ögon.

Precis men vi kan inte ta ansvar för hur andra människor väljer att tolka fakta och själv plocka ut vad de ska tro på, de skulle ju vara helt omöjligt.

Kan dessutom tänka mig att rykten irl är betydligt värre än de flesta spekulationer här.
Citera
2013-08-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Dödandet syftar till hela historien, inte till DB o FH som delaktiga i själva dödandet utan som en del i den här historien.

Jag har mycket tidigt i tråden sagt att jag tror på AJ som mördare, kolla gärna om du vill.

Mycket frågor du men varför svarar du inte på min fråga om vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i dödandet av en ung kvinna.

Du uttrycker dig lite slarvigt och BrutnaBojor tar dig bokstavligt. Självklart menar du inte att DB och FH varit inblandade i själva mordet. Din formulering om inblandande i dödandet handlar givetvis om deras inblandning i senare skede i mordhistorien, men efter mordet.
Citera
2013-08-19, 20:08
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
"Berätta nu vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i dödandet av en ung kvinna."

Inte?
Är du schizofren, eller är ni flera som delar på Flashbackkontot?
Vi har inte skrivit att Dpb och FH är delaktiga i mördandet ut av I*a utan att det är mgm som är huvudpersonen i det här sedan så var db,fh häktade för skyddande ut av brottsling vilket dom nog har erkänt nu att moroten är den skyldige till brottet.
Sedan skall vi betrakta Aj som oskyldig fram tills dom faller.
Men man får ju spekulera hej vilt hur brottet gick till och visar det sig att vi har fel så får vi krypa till korset och erkänna att vi hade fel i fallet. Men nog är von morot skyldig eftersom han är häktad i förvar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det som förvånar mig är att dom säger att dom inte är vänner med AJ tro fasen att dom inte vill vara vänner med honom längre efter detta.

Näh, AJ kanske får revidera till 34 vänner som är häxjaktens budbärare ikväll efter DB/FH loggat in på Fejjan och städar kontot
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Du uttrycker dig lite slarvigt och BrutnaBojor tar dig bokstavligt. Självklart menar du inte att DB och FH varit inblandade i själva mordet. Din formulering om inblandande i dödandet handlar givetvis om deras inblandning i senare skede i mordhistorien, men efter mordet.

Exakt, jag uttryckte mig slarvigt.
Citera
2013-08-19, 20:09
Medlem
Citat:
Dödandet syftar till hela historien, inte till DB o FH som delaktiga i själva dödandet utan som en del i den här historien.

Jag har mycket tidigt i tråden sagt att jag tror på AJ som mördare, kolla gärna om du vill.

Mycket frågor du men varför svarar du inte på min fråga om vad du tror de tänker göra med vänner som tar avstånd från att DB o FH blandar sig i dödandet av en ung kvinna.

Nu upprepar du dig igen. Ingen har blandat sig i något dödande!!
Använd dig av ett annat ordval om du inte vill bli missförstådd.
Dom båda har förmodligen enbart mörkat att man varit i kontakt med AJ eller något sådant löjligt.
Hade det varit något allvarligare så hade dom suttit kvar i häkte tills rättegången åtminstone.
Jag menar inte att något kommer hända med dom som vänt DB eller FH ryggen,
men dom kommer stå och se löjliga ut med mössan i handen och skämmas över att dom inte varit tillräckligt lojala vänner, som avfärdat all skit som skrivits här bl.a. utan har låtit sig manipulerats till att tro det värsta
Senast redigerad av BrutnaBojor 2013-08-19 kl. 20:13.
Citera
2013-08-19, 20:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Nej, där håller jag med dej, men om man skulle ta den här tråden och basera den på fakta som vi faktiskt vet, då skulle det inte ens bli en tråd.
Det jag är rädd för är att vårt spekulerande här kan skada grabbarna när dom kommer ut. Att dom redan är "dömda" i folks ögon.

Om nu DB och FH på något sätt blir skadade, antingen av AJs vänner för att de golat (lärt mig ett nytt ord) eller av släkt/vänner till I*a (vilket jag inte hoppas), så har de sig själva att skylla. De kunde på natten till 30 juni valt att säga nej till att hjälpa AJ och istället ringt polisen. Då hade detta tragiska mord inte heller fått så enorm publicitet.
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-19 kl. 20:14.
Citera
2013-08-19, 20:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Nu upprepar du dig igen. Ingen har blandat sig i något dödande!!
Använd dig av ett annat ordval om du inte vill bli missförstådd.
Dom båda har förmodligen enbart mörkat att man varit i kontakt med AJ eller något sådant löjligt.
Jag menar inte att något kommer hända med dom som vänt DB eller FH ryggen,
men dom kommer stå och se löjliga ut med mössan i handen och skämmas över att dom inte varit tillräckligt lojala vänner, som avfärdat all skit som skrivits här bl.a. utan har låtit sig manipulerats till att tro det värsta

Så man kan tolka dig som att du anser DB o FH var oskyldiga?
Senast redigerad av Cocinella 2013-08-19 kl. 20:18.
Citera
2013-08-19, 20:20
Medlem
Citat:
Så man kan tolka dig som att du anser DB o FH vara oskyldiga?

Anser och anser, jag har inte alla underlag för att anse någonting.
Men jag tror faktiskt att dom är oskyldiga till likväl mordet som bortförandet av I**s kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in