2013-08-18, 02:01
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Att ta saker ur sitt sammanhang och bryta ut dessa är ni duktiga på. Vad jag skrev var att; det finns inget som har förbjudits mig som ni får göra och som är njutbart i livet. Jag finner inte öldrickande och fläskätande som njutbart. Alltså har inget som är njutbart förbjudits mig som ni får göra.

No true scotsman...
Citera
2013-08-18, 02:03
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Däremot skulle jag säga att analsex alltid är fel.

Därför att?

Citat:
Masturbering är missbruk av könsorgan

Missbruk? ....

Citat:
och rubbar ens energiska tillstånd,

?????? Utveckla.....

Citat:
därmed kan jag också konstantera att homosex snarare är en form av masturbering än faktisk sex.

??????
Citera
2013-08-18, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
När då?

När jag betalt mina skulder och lärt mig ryska.

Citat:
När du i sann somalie-anda sugit ut det sista du kan från den svenska välfärden och fått den examen du aldrig nånsin hade kunnat få möjligheten att ens tänka på i ditt hemland eller?

Ryssland hade kommunismen innan Sverige och precis som i Ryssland kommer den misslyckas i Sverige också.

Citat:
Så länge det finns fler föräldralösa barn än det finns barnlösa föräldrar så kommer det ALDRIG att bli ett problem. Ni heteros knullar REDAN alldeles för mycket. Det fullkomligt DRÄLLER av övergivna ungar överallt i samhället idag.. Vissa är helt övergivna medan andra fortfarande har en plats att sova på men ingen vårdnadshavare som bryr sig om barnets väl och ve.

Problemet i andra länder är egentligen bara dålig regeringen som inte kan hålla ordning och själva ställer till med problem genom att vara korrupta, har inget med antalet barn att göra.

Citat:
Du kommer säkert också pressa fram en 7-8 ungar varav 2-3 lär avrättas av myndigheterna för överträdelser du nog personligen inte heller tycker rättfärdigade dödsstraff vid det aktuella tillfället.
Med lite tur ser hela det Muslimska Brödraskapet din svenskhet som ett enda stort förräderi och plockar in hela familjen din för sexuell omskolning och vidare placering hos kåta krigsherrar vilket ytterligare skulle bidra till det ständiga inflöde på opva av mobilfilmer föreställandes små muslimska gråtande pojkar som blir penetrerade av stora och många muslimska män på vad som ser ut att vara "sammankomster" i festsammanhang.

Ryssland har nog slaktat mer muslimer än Sverige ska du veta.
Citera
2013-08-18, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Därför att?

Liksom onani, fast mer invecklat.

Citat:
?????? Utveckla.....

Man mår dåligt/förlorar energi/blir trött och får ett oskarpt sinne. Kan tänka mig att rubbningen av ens energetiska tillstånd pga det leder till andra problem.
Citera
2013-08-18, 06:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Majoriteten av de som stödjer det accepterar homosexualitet och inte mord, stöld och misshandel eftersom att det långt ifrån påverkar andra människor lika mycket. Ur en islamsk eller kristen synvinkel så borde detta inte accepteras, men eftersom att det är religionsfrihet i Sverige så behöver man inte tänka på det. Sen hur patetiskt och sorgligt det är att man har har lämnat gud och infört religionsfrihet är en helt annan sak.

Varför är det patetisk?

Utan religionsfrihet skulle DIN religions-fascism sannoliken ha förbjudits av nån annan och mäktigare form av ideologisk fascism.
Citera
2013-08-18, 06:21
Medlem
Att svara på trådens titel så kan jag väl säga att homosexualitet inte har några offer förutom de som själva utövar det. Man skulle kunna jämföra det med substansmissbruk, som dock är olagligt men det borde vara av andra själ en att en människa förstör sitt eget liv.
Citera
2013-08-18, 06:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att svara på trådens titel så kan jag väl säga att homosexualitet inte har några offer förutom de som själva utövar det.

"Offer" .... enligt vilken terminologi?

Citat:
Man skulle kunna jämföra det med substansmissbruk, som dock är olagligt men det borde vara av andra själ en att en människa förstör sitt eget liv.

Endast om "man" är förtjust i falska analogier.
Citera
2013-08-18, 06:59
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Offer" .... enligt vilken terminologi?

Endast om "man" är förtjust i falska analogier.
Kan inte du som vet allt upplysa mig med de rätta analogierna?
Citera
2013-08-18, 07:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Kan inte du som vet allt .....

Eftersom jag inte är positivistisk nånting-alls: I bästa fall nästen allt.

Citat:
upplysa mig med de rätta analogierna?

En korrekt analogi får argumentations-värde genom att dens olika komponenter verkligen har en tydlig inbördes relevans (kanske exklusivt deduktivt, men definitivt INTE med något nämnvärd induktivt inslag).

Eftersom denna förklaring innehållar några fina ord, då kanske du bättre förstår det genom att se falska analogier som allegorier som har skenat i debatt-syfte.
Citera
2013-08-18, 07:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Folk njuter av alkohol, fläskkött och att knulla runt med främmande personer?

En del gör, en del gör inte.

Citat:
Varför gör du inte som Islampeace skrev, åk till Sydostasien och njut av ormkött, kattkött och hundkött?

Kanske för att det är en falsk dikotomi, som enkelt kan ignoreras.

Citat:
Varför leva med en partner när man kan ha sex med främmande personer som man inte känner och som man sedan glömmer bort?

Ja, varför? Det kanske har något med RIKTIG fri vilja att göra.

Citat:
Varför vara vid fullt medvetande när man kan supa sig full?

Eller bli en religiös zombie.

Citat:
Är detta det liv som du skriver är att "njuta"?

Kan vara.
Citera
2013-08-18, 08:52
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Man mår dåligt/förlorar energi/blir trött och får ett oskarpt sinne. Kan tänka mig att rubbningen av ens energetiska tillstånd pga det leder till andra problem.

Vad har du som backar upp detta som du påstår?
Citera
2013-08-18, 08:54
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Att svara på trådens titel så kan jag väl säga att homosexualitet inte har några offer förutom de som själva utövar det. Man skulle kunna jämföra det med substansmissbruk, som dock är olagligt men det borde vara av andra själ en att en människa förstör sitt eget liv.

På vilket sätt är det så att homosexualitet gör en till ett "självoffer" och på vilket sätt är det jämförbart med vad du kallar substansmissbruk? Vad för substanser tänker du på då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in