Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Har du testat en sådan?
Var man inte tvungen att ha teknik innan så är man i vart fall tvungen att lära sig när kniv/shavett läggs an mot strupen...

Jag köpte en dovo shavette för ungefär en månad sedan som ett test om rakning med kniv var något för mig och inför ett eventuellt köp av riktig rakkniv och efter att ha använt den ett par veckor så kan jag konstatera att jag definitivt kommer köpa en riktig så småningom. Rakning har gått från att vara ett nödvändigt ont till ett rent nöje för mig även om man får tåla att man skär sig lite ibland men det har blivit betydligt bättre även om det fortfarande händer.
Jag tycker inte inlärningskurvan var så hög som förväntat, har alltid använt rakapparat tidigare så det var med andra ord helt nytt för mig att raka på fri hand men nu börjar det flyta på rätt bra när det gäller att hitta vinklar osv. Jag rakar både med- och mothårs samt i sidled och har inte skurit halsen av mig ännu
Så jag rekommenderar dig att testa rakkniv om du är sugen, det är faktiskt kul och inte så svårt som jag trodde, dock lär det bli mer jobb när man börjar med riktig rakkniv när man ska hålla på och stringla och slipa m.m.