2013-08-19, 17:15
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Jaja, tidningen kommer som den ska, de har tänkt börja skicka ut den okuverterat till de som vill.

Det är de kända namnen, Windeskog, Abramsson, Anders? Ankartjärn, Karlstrands flickvän plus ett par för mig helt okända namn. Jag har misstänkt att åtminstone något av dessa kan vara en pseudonym och att det egentligen är Windeskog eller någon av de andra som skriver dessa artiklar.
Den kände före detta SDaren Mattias From dök också upp som skribent kort efter att han blev utesluten.
http://www.friatider.se/sd-utrensningar-far-kritik

Jag tycker tyvärr tidningen blivit ganska så tung och tråkig på sistone... På sätt och vis skönt att slippa de där jämrans kriminalreportagen, de var inte så roliga att läsa tyckte jag, men det är väldigt mycket kultur och historia nu vilket förvisso är bra, men det upplevs nog som ganska tråkigt av fler än mig.
De skulle behöva lätta upp med lite annan sorts material också. Kanske mer korta nyheter, känner att det fått stryka på foten.
Bästa vore om de kunde utöka med fyra eller åtta sidor men antagligen är det för dyrt.

Bläddrade i några av de senaste numren nu och det känns seriöst, som dagstidningar var förr, rejält med läsning och inte så överdrivet stora bilder och massa tomrum som blivit normen idag.

Tidningen finns för övrigt att läsa på nätet bara man är prenumerant.

Edit, kollade bilderna.
Hehe, ja, alltså Windeskog lider av lättare dyslexi som jag förstått det. De slarvar lite med korrekturläsningen, visst gör de det men det är antagligen inte så lätt när de är så få.
Hade behövs någon utomstående som kunnat hjälpa dem... Men de flesta som läser här tycker väl att det kvittar, Sveriges enda invandringskritiska tidning med presstöd kan lika gärna gå i graven istället för att ni ska anstränga er lite och hjälpa till.

Det stämmer, både Abrahamsson och Windeskog kan dra åt helvete, och deras stulna tidning med dem.
Nya Tider håller på att byggas upp av den gamla redaktionen, jag föredrar att stödja dem framför den, numera, totalt ointressanta och felstavade tidningen NI.
Citera
2013-08-19, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Det stämmer, både Abrahamsson och Windeskog kan dra åt helvete, och deras stulna tidning med dem.
Nya Tider håller på att byggas upp av den gamla redaktionen, jag föredrar att stödja dem framför den, numera, totalt ointressanta och felstavade tidningen NI.

Varför måste det ena utesluta det andra för?
Ska det bara finnas utrymme för en invandringskritisk tidning i Sverige???

När löpte din prenumeration på NI ut förresten?
Är det inte bra att de satsat på att göra tidningen tillgänglig online?
Är det verkligen så hemskt med kultur- och historieartiklar?

En stor del av poängen med dessa artiklar är så klart att svenskar ska känna till sin historia, dels för att känna stolthet och mening, men också att ha ammunition när man debatterar med motståndare som ifrågasätter om det finns så värst mycket att bevara.
Senast redigerad av RisingSun 2013-08-19 kl. 18:49.
Citera
2013-08-19, 18:44
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Varför måste det ena utesluta det andra för?
Ska det bara finnas utrymme för en invandringskritisk tidning i Sverige???

När löpte din prenumeration på NI ut förresten?
Är det inte bra att de satsat på att göra tidningen tillgänglig online?
Är det verkligen så hemskt med kultur- och historieartiklar?

Det ena måste inte utesluta det andra, men NI är oläsbart sedan Windeskog tog över författandet av den.

Klart det finns plats för mer än en invandringskritisk tidning i Sverige, men jag väljer att stödja den/de som håller kvalitet.

Jag sa upp den 2-3 månader efter kuppen, när jag märkte att det inte bara var lumpet skött utan att de även lät dyslektikern och mytomanen Windeskog skriva halva tidningen.

Online är bra.
Kultur och historieartiklar är bra.
Senast redigerad av Sockerpappan 2013-08-19 kl. 18:46.
Citera
2013-08-19, 19:00
Medlem
Det är väl jag som inte är någon vidare hejare på svenska, för jag märker inga direkta konstigheter med språket. Även om jag tycker det var lite konstigt med insändarna som dök upp precis efter bytet och lovprisade språket som skulle ha blivit så mycket bättre.
Att det är lite korrekturfel är trist men som sagt, det är inte så många som jobbar med tidningen och Marc kan man väl räkna bort på en gång då även har dyslexi.

Att Windeskog står för så mycket beror ju på återigen på att det är så få kvar i projektet.
Tycker inte man ska förringa honom heller, han kan väldigt mycket om politik och hade absolut kunnat sitta i riksdagen om saker och ting utvecklat sig lite annorlunda.

Ja, jag tycker i alla fall att det är synd om dem, och synd om Sverige, för risken är nog rätt stor att antalet prenumeranter understiger presstödsnivån snart.

Dispatch International gick som bekant åt skogen, åtminstone för tillfället.
Om fem år kanske det inte ens finns något presstöd kvar att få för oppositionella, då kommer det bli ännu tuffare att starta tidningar såvida inte några riktigt förmögna personer väljer att engagera sig.
Citera
2013-08-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker i alla fall att det är synd om dem, och synd om Sverige, för risken är nog rätt stor att antalet prenumeranter understiger presstödsnivån snart.

Förstår inte hur du kan tycka synd om dem, de är ansvariga för att hela ND raserade. Det rör sig om destruktiva människor som var så maktlystna att de hellre lät hela partiet sjunka som en sten, än att lyssna och ta till sig kritik. Så det är inte ett dugg synd om dem.

Däremot kan man tycka det är synd att tidningen snart är borta, men det skulle hända förr eller senare med tanke på vilka det är som styr båten. Så tyvärr tror jag att det bästa är att glömma Nationell Idag och fokusera på andra alternativa medier som faktiskt både har kompetens och en framtid framför sig. Just nu är det väl Realisten som inom en snar framtid får presstöd, vilket jag hoppas på. Realisten har redan idag väldigt många besökare, så framtiden ser ljus ut där.
Citera
2013-08-19, 19:29
Medlem
Jag är väl helt enkelt en blödig person som har lätt för att tycka synd om folk.
Vet inte om Windeskog kan beskyllas för att ha varit med och förstört ND heller.

Har läst hans biografi och det var 10 år av sitt liv som han verkligen vigde åt SD.
Mattias From saknar helt kopplingar till ND och kan tänka mig att så är fallet med en eller två av de "okända" namnen.

Realisten må ha många besökare, men betalningsviljan är uppenbarligen väldigt låg.
https://www.realisten.se/2013/05/30/etapp-ett-avklarad-nu-500-prenumeranter/
600 en månad senare har jag läst.

Visst, förr eller senare måste de nå sina 1500 prenumeranter, men det är egentligen ingen jättegrej. Många av er håller på och ylar om att det går så dåligt för gammelmedia och att de håller på och dör sotdöden, när det i själva verket bara rör sig om kraftigt minskade upplagor. Aftonslasket har fortfarande en upplaga på +200k såvitt jag vet. Betänk att varje exemplar läses av flera människor och att de dessutom är en av de mest besökta internetsidorna i Sverige.

Själva mäktar vi knappt med en papperstidning som har lägsta nivån av presstöd och - inom en inte helt avlägsen framtid - en webbtidning också.
Det är ett stort underbetyg till oss.

Glöm som sagt inte att Dispatch International ligger halvt på is för tillfället - detta trots att Sverigedemokraterna ska ha skickat ut provnummer till alla sina medlemmar och den reklam de fått på Avpixlat.
Citera
2013-08-19, 20:30
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Tycker inte man ska förringa honom heller, han kan väldigt mycket om politik och hade absolut kunnat sitta i riksdagen om saker och ting utvecklat sig lite annorlunda.
Ja att sitta i riksdagen är ju förstås ett gott betyg och betyder att man förstår sig på politik!?...
Citera
2013-08-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Ja att sitta i riksdagen är ju förstås ett gott betyg och betyder att man förstår sig på politik!?...

Hehe, nej, men jag ville bara mena på att han kunde ha blivit en mer lyckad person än den tågstädare många av Flashbacks läsare känner honom som.
Jag tror lätt han hade tillhört de bättre SDarna i riksdagen, men det är i och för sig inte så svårt.
Citera
2013-08-21, 20:07
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Hehe, nej, men jag ville bara mena på att han kunde ha blivit en mer lyckad person än den tågstädare många av Flashbacks läsare känner honom som.
Jag tror lätt han hade tillhört de bättre SDarna i riksdagen, men det är i och för sig inte så svårt.

Har du följt honom inne i tråden på nordisk.nu?
killen är ett skämt.
Doink crys fou är Jimmy Windeskog... http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=56413&page=65
Citera
2013-09-25, 02:44
Medlem
JohanXIVs avatar
Jag måste dock säga att Nationell Idag inte alls är lika bra längre sedan den gamla redaktionen lämnade och startade en ny veckotidning.
All heder åt Nationell Idag, men det är inte riktigt samma tidning mer.

Tråkigt men sant!
Citera
2013-09-25, 03:42
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanXIV
Jag måste dock säga att Nationell Idag inte alls är lika bra längre sedan den gamla redaktionen lämnade och startade en ny veckotidning.
All heder åt Nationell Idag, men det är inte riktigt samma tidning mer.

Tråkigt men sant!
En stor del av den gamla redaktionen driver ju i dag tidningen Nya Tider, som beräknas få presstöd på torsdag.
Citera
2013-09-25, 21:14
Medlem
JohanXIVs avatar
Oj... Är det sant? Tack "tsew"! Det hade jag ingen aning om alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in