Citat:
Ursprungligen postat av
jarrelka
Hur fungerar lån och bidrag nu? Hittar inget på csn:s hemsida. Vad ligger bidrag på och vad är högsta lånet man kan ta/mån för heltidsstudier på 3 år? Och om man nu arbetar och drar in 8000 i månaden får man ta högsta lån då? Ska fan leva gött under mina tre år.
Dina frågor går mycket väl att få svar på på CSNs hemsida. Bara att läsa under den mycket pedagogiska fliken "hur mycket kan du få?". Däremot kan jag avslöja att du inte får ett rött öre av CSN på sommaren om du inte läser sommarkurser.
Citat:
Ursprungligen postat av
junkman92
Hej! Jag undrar en sak.
Jag har redan lämnat in en studieförsäkring men uppropet är 21 augusti. Men det står så här för mig "Registrering för lp 1 hösten 2013 sker mellan 2 - 6 september" Samtidigt så har vi en kurs, en kurs på 3.5 poäng(eller något sånt) som kallas proppen. Den börjar den 26'te augusti. Så, när tror ni man får pengarna? Måste betala 3 hyror iförväg, så det därför jag undrar. Ifall jag måste röra sparkontot eller inte.
Tacksam för hjälpen.
Proppen ger inga högskolepoäng, och ger därför inte något studiemedel. Den är enbart för er egen skull att ni ska få all matematik ni behöver repeterad, och för lärarna att de kan utgå ifrån vad ni borde ha läst. Pengarna borde du få in under början av september. När du registrerat dig på terminens kurser, och lämnat din studerandeförsäkran (och sett till att CSN har ditt bankkonto-nummer)