2013-08-19, 12:47
Medlem
Olympians avatar
En del av vårt bortafölje satt för våldsamt upplopp om det är det du tänker på, men alla blev friade från sina misstankar.

Edit:
Förutsätter att du menar HIF även om du skriver något annat.
2013-08-19, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runju
Fejk-IFK:arna trollar bara... bara i deras värld som Elfsborg rankas högt.

- Nrkng å IFE snart i ett badhus nära dig

Fejk? Den var ny...
Utveckla gärna dina tankar.
2013-08-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
En del av vårt bortafölje satt för våldsamt upplopp om det är det du tänker på, men alla blev friade från sina misstankar.

Edit:
Antagligen inte mer än 20 pers som missade matchen pga det. Eller?
2013-08-19, 13:01
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Nyss himkommen från Småland. Måste ändå erkänna att jag, efter dem två senaste besöken, tycker Guldfågelns bortasektion är jävligt bra. Ruskigt nära planen. Lagom storlek och möjlighet att ha bortasupportrar även på övre etage. Blir en skön kombination alltihop. Lite vibbar från arenorna i UK.
Håller med i allt förutom att jag tycker den är för avlång.
2013-08-19, 13:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Edit:
Ganska dåligt följen om man jämför med ett par andra svenska klubbar må man säga
2013-08-19, 13:08
Medlem
Olympians avatar
Tja.. Jag är själv mera nöjd med följet som vi hade till cupfinalen på Råsunda 2006:
http://www.youtube.com/watch?v=nTL_mZvyH-A
http://www.youtube.com/watch?v=2Qynr7TVlLM

Det var ganska kul med samlingarna på pubarna runt Råsunda också. Fattar inte att Aik aldrig ens försökte attackera oss på East.
Senast redigerad av Olympian 2013-08-19 kl. 13:14.
2013-08-19, 13:20
Medlem
Citat:
Det var ganska kul med samlingarna på pubarna runt Råsunda också. Fattar inte att Aik aldrig ens försökte attackera oss på East.

Ja, undrar vad det kan bero på
2013-08-19, 13:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Tja.. Jag är själv mera nöjd med följet som vi hade till cupfinalen på Råsunda 2006:
http://www.youtube.com/watch?v=nTL_mZvyH-A
http://www.youtube.com/watch?v=2Qynr7TVlLM

Ser ut som aningen mindre än det Gais kom upp med 2011. Illa är det inte, men för en cupfinal så..

Att konkurrenter spelade matcher på Råsunda var knappast en ovanlighet förr i tiden, sen är det ingen större rivalitet AIK upplever till Helsingborg, ifall det är ömsesidigt vill jag inte uttala mej om.
2013-08-19, 13:27
Medlem
Citat:
Vad jag skrev först skulle ha kunnat misstolkas som att styrkeförhållandet mellan Brøndby och FCK var likvärdigt med det mellan oss och Elfsborg.

Och eftersom du tar upp det själv. Skulle du kunna visa fem bortaföljen från Elfsborg i år som slår de här fem?

Då ska det tilläggas att detta är foton tagna på bortasektionen och en del bortasuppportrar kommer inte med. Framför allt bilden från Halmstad ser klen ut eftersom det är glesast med folk på den närmaste läktaren. Dessutom hade vi så pass mycket folk på sittplats så att vi utan problem kunde köra växelramsor med dem.

Det räcker också med att gå tillbaka ett år i tiden för att se hur usla ni kan vara på att resa. Men kul att ni fått ett uppsving i år, på riktigt. Ser mer än gärna att fler av dom mindre lagen blir bättre på att resa.

När vi ändå snackar bortaföljen och sånt så ryktas det om fem bussar till Nordsjälland(Enligt en kompis). Jag är skeptiskt, tre bussar känns rimligare. Tilläggas bör göras att guliganerna struntade i att boka pub i Farum då det endast fanns två stycket, vilket inte skulle räcka till tydligen. Istället kommer folk att ladda upp i Helsingör.
2013-08-19, 13:37
Medlem
Enligt ÖSK'are är valet av Bajens (polisens beslut tydligen) samlingspub på Ivy grill och bar ett riktigt korkat beslut.
Någon insatt som vet varför?

Lär inte få eventuellt svar förränn efter matchen då bussen går om någon timme men är nyfiken.
2013-08-19, 13:55
Medlem
Helter Skelters avatar
http://dif.se/2013/08/19/de-forsta-derbybiljetterna-slapps-22-augusti/

"Om du har för avsikt att uppleva denna historiska match tillsammans med 25000 Blåränder så gäller det att du skaffar din biljett omgående när de släpps till försäljning. Kapaciteten på Tele2 Arena kommer att vara en bit under 30 000 på derby så räkna med lapp på luckan."

Så cirka 2700 biljetter till gnaget då?

Spännande i övrigt att se hur det kommer att fungera att få in gnagarna sett till att insläppet är på den norra sidan mot Globen där DIF samlas, om än en trappa ner. Fått för mig att man kan slussa in bortasupportrar från där nere i alla fall, för inte kan det väl vara ingång vid XYZ för gnaget?

http://www.liveevent.nu/arcona/arcona_1_1280.jpg

En edit: Norra nedre tog 2500 i premiären mot Norrköping. Lär ju inte ha en mindre säkerhetszon i derbyt.
Senast redigerad av Helter Skelter 2013-08-19 kl. 14:12.
2013-08-19, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ser ut som aningen mindre än det Gais kom upp med 2011. Illa är det inte, men för en cupfinal så..

Men det förstår du väl att Gais photoshoppade sitt följe dom också. Inget lag har haft publik på Råsunda utom Helsingborg. Om Helsingborg inte har publik på Råsunda, så är det för att det är långt att åka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in