2013-08-18, 23:49
Medlem
Olympians avatar
Även räcken som sitter direkt i betongen kan lostna. Det hände oss en gång i Trelleborg och en HIF:are blev av med sina fingertoppar, men det var ett skönt mål på slutet av matchen och firandet fortsatte.

Även på Sektion 37 sitter räcken mellan varje rad, utan mellanrum. Det och stolarna hindrar framkomligheten men på ett övre etage kan det vara nödvändigt för att ingen ska ramla av läktaren.
2013-08-18, 23:52
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Även räcken som sitter direkt i betongen kan lostna. Det hände oss en gång i Trelleborg och en HIF:are blev av med sina fingertoppar, men det var ett skönt mål på slutet av matchen och firandet fortsatte.
.

Då handlade det nog mer om rutten betong och rostiga fästen skulle jag tro.
2013-08-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Tyvärr är det en av de stora nackdelarna med sektioner som kan vara både sittplats och ståplats.

Det finns ett minimum för hur mycket kraft alla räcken på en ståplatsläktare ska kunna stå emot sammanlagt. På en permanent ståplatsläktare sitter räckena direkt i betongen och klarar av betydligt mer än vad ett räcket som sitter i fäste för en stol. Det behövs därför fler för att komma upp i minimisumman på en sektion som är till för både sittplats och ståplats än vad det gör på en renodlad ståplatsläktare.

Fast på Nya Söderstadion så hade det räckt med hälften av alla dessa räcken för uppfylla ståplatskraven. Det är bara så att stolsfästena måste "fyllas igen" med något när raderna tas bort och man valde således att fylla ut med maximalt med räcken. Mycket pekar på just en halvering av räcken till nästa år.
2013-08-19, 02:29
Medlem
UMs avatar
Nyss himkommen från Småland. Måste ändå erkänna att jag, efter dem två senaste besöken, tycker Guldfågelns bortasektion är jävligt bra. Ruskigt nära planen. Lagom storlek och möjlighet att ha bortasupportrar även på övre etage. Blir en skön kombination alltihop. Lite vibbar från arenorna i UK.
2013-08-19, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UM
Nyss himkommen från Småland. Måste ändå erkänna att jag, efter dem två senaste besöken, tycker Guldfågelns bortasektion är jävligt bra. Ruskigt nära planen. Lagom storlek och möjlighet att ha bortasupportrar även på övre etage. Blir en skön kombination alltihop. Lite vibbar från arenorna i UK.

Fast njae, den är så jävla avlång, vilket jag inte gillawr. Men annars så håller jag med dig.
2013-08-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Enligt SVT-text dök endast 2500 upp på dagens drabbning mellan Halmstad och Gefle
HBK måste vara extremt dåliga på att marknadsföra sig eller? Det är ändå en klubb som skördat en del framgångar under 2000-talet.

Tyvärr dyker många endast upp om vi vunnit de senaste fem matcherna, temperaturen ligger mellan 20 och 21 grader och solsken.
2013-08-19, 09:17
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittnerHallkaft
Fast på Nya Söderstadion så hade det räckt med hälften av alla dessa räcken för uppfylla ståplatskraven. Det är bara så att stolsfästena måste "fyllas igen" med något när raderna tas bort och man valde således att fylla ut med maximalt med räcken. Mycket pekar på just en halvering av räcken till nästa år.

Fast var det inte snack om att man skulle riva upp sina vader på fästena om inte om det inte fanns räcken?

Men jag hoppas helt klart att det löser sig så vi slipper alla onödiga räcken. De behövs ändå inte eftersom det aldrig blir något mål kaos när vi spelar.
2013-08-19, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Fast var det inte snack om att man skulle riva upp sina vader på fästena om inte om det inte fanns räcken?

Men jag hoppas helt klart att det löser sig så vi slipper alla onödiga räcken. De behövs ändå inte eftersom det aldrig blir något mål kaos när vi spelar.

Jag tycker att det är skönt med räcken, men jag kanske bara är bekväm av mig. Tycker inte att det är jobbigt och inte ens att det ser så fult ut.
2013-08-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Nåt speciellt ni fira eller med tanke på marchen?

Inget firande, men det anordnades en större samling inne i city. Öltält osv.
2013-08-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stagla1930
Ja, Heif utan FCK. (Vilket är Heif)

Men nä, Heif har vi en bit till. Skulle säga att vi är i klass med Ellos

Själv tycker jag Elfsborg är snäppet bättre än Helsingborg.
Missade matchen mot er så kan inte uttala mig angående vilken nivå ni håller.
2013-08-19, 10:15
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
Själv tycker jag Elfsborg är snäppet bättre än Helsingborg.
Missade matchen mot er så kan inte uttala mig angående vilken nivå ni håller.
Ja det var ju oväntat att någon från Norrköping skulle överskatta Elfsborgs supportrar.
Senast redigerad av Olympian 2013-08-19 kl. 10:19.
2013-08-19, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Ja det var ju oväntat att någon från Norrköping skulle överskatta Elfsborgs supportrar.

Haha, varför ändrade du vad du skrev? Inte stolt över förhållandet med FCK?
Jag tycker IFE är bättre än er, även om det skadar din självbild.

Men lite beröm kan du få, ni har haft ett par feta bortaföljen i år. Hatten av för det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in