Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Tror nog inget av vittnena var inblandad i någon konspiration. Jag har mycket svårt att se att både Delsborn och Björkman ska ha fel, dom var mycket nära händelsen. LP ljuger tyvär om händelseförloppet och därför sitter vi här som frågetecken 27 år senare.
Det går bra att påstå som ett annat faktum att Lisbet ljuger trots att ingenting konkret
ger vid handen att så verkligen är fallet på någon enda relevant punkt.
Däremot bereder inga bekymmer för din och somliga andras del att svälja precis allting
som kommer från de nämnda vittnenas håll och betrakta dem som mycket pålitliga.
Den ene personen har suttit bakom ratten i en taxi och befunnit sig i skottögonblicken
på en plats där han rimligen borde ha svårigheter att överblicka skeendet på ett
tillförlitligt sätt och den andra personen har varit alkoholpåverkad i en utsträckning som
lämnar visst utrymme för att kunna ifrågasätta hans uppfattningsförmåga vid tidpunkten.
Själv väljer jag tveklöst att sätta mest tilltro till den person som verkligen varit mitt
inne i händelsernas centrum och den personen må ha blivit så skakad som man kan bli
men hon är där med döden och dramatiken och har så mycket sinnesnärvaro att
hon registrerar somligt väsentligt såsom utseendet på makens mördare och den bilden
blir outplånlig och en decemberdag två år senare händer det djupt omtumlande
och knappt fattbara: hon får
SE honom igen och igenkännandet är omedelbart.
Här ljuger hon inte. Och ingen annanstans heller i denna historia.
För varför skulle hon behöva ljuga någonstans med nånting? Seriöst nu?
edit: Jo det förstås: MBoudine kan nog mycket väl tänkas rada upp skäl för varför
damen ifråga skulle mixtra med sanningen...
Det är bara att vänta in vad han har att komma med där, för kommer gör det bergis
på det gamla vanliga verklighetsfrånvända viset. Pålitlig herre minsann.