Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Att Milan Valverius och Jovan Rajs på eget bevåg skulle ha konspirerat för att hemlighålla detaljer som visar att Olof Palme träffades av två kulor har jag överhuvudtaget inte ens antytt, men jag tror att obduktionsrapporten är manipulerad och att den utelämnar viss information. Tror det var boboslacke som påstod att ett av de två hålen i OP:s slips hade orsakats av en benbit från Olof (bröstbenet) alternativt att slipsen legat dubbelvikt. Jag köper inte något av dessa påstådda alternativ. En omedelbart dödande kula i Olof Palmes rygg motsäger dessutom varje vittnesmål som berättar att gärningsmannen och Palme utväxlade några ord, ansikte mot ansikte, innan skotten föll vilket vittnet Delsborn iakttog. Om det enda skottet som träffade Palme var i ryggen vilket hävdas från officiellt håll förutsätter det att gärningsmannen tagit sig runt Olof och skjutit honom i ryggen eller helt sonika vänt på på honom för att få läge för ett skott i ryggen. Så har det naturligtvis inte gått till, Olof Palme sköts i bröstet och då kulan inte stannade i kroppen fanns ett utgångshål i ryggen som skytten tog sikte på vid sitt andra skott då OP instinktivt vände sig bort från skytten med händerna tryckta mot skottskadan i bröstet, det sist han gjorde i livet innan kula nummer två träffade honom. Väldigt närliggande ut- och ingångshål i ryggen, men som lämnade två tydligt separata kulhål i slipsen. Kanske båda kulorna vänt sig vid penetrering av ben och vävnad och i något skede haft tangerande kulbanor ? Den officiella förklaringen är dock falsk, det är min fasta övertygelse.
Att manipulera obduktionsrapporten kräver att de tio personer som var med skulle vara invigda eller tystade. Har redan förklarat för dig det orimliga i att
Jovan Rajs och
Milan Valverius skulle vara förenade som konspiratörer i en komplott. Om du läst
Eliving Gruvedahls bok så förstår att inte han heller är den som låter sig tystas i första taget.
Det du skriver ovan är inte dugg bättre en
Lars Krantz teori att
Olof Palme sköts med ett finkalibrigt vapen av Lisbeth Palme. Samtidigt skulle Joakim Palme skjutit mot faderns rygg med en startpistol.
När jag frågade Lars Krantz var kulan tog vägen ,sa han att det var en som var gjord av is och löstes upp i kroppen.

JP skulle sedan av någon anledning gömt startpistolen på Markvardsgatan.
Palme dödades av ett mycket välriktat skott mitt i ryggraden som gick igenom ryggraden, luftstrupen, matstrupen och aorta. Han var död när han slog i backen. Det är fastslaget.
Det finns så oändligt mycket angelägna frågetecken att räta ut. En bra början är att börja få fram konturerna på dom som övervakade och sköt honom.